S
Stopek
Sv: 07rnas tråd nummer 6.
Och jag har äntligen tid för min plutt. Igår blev det t.o.m. framskor. Inte ett ryck när första sömmen slogs i. Vore som han aldrig gjort annat än blivit skodd i sitt liv. Fantastiskt temperment. Innan skoningen red jag lite. Det blev till och med några travsteg upprepade ggr. Han stannar av självmant efter ett tiotal steg. Bra tycker fega jag. Nu måste vi ut i naturen för att hitta framåtanda.
Hälsning Maja
*kl*
Min grabb går och latar sig som sig bör på betet. Har inte ens varit där och tittat på honom sedan han släpptes, de blir tilltittade två-tre gånger per dag av markägaren.
Tar hem honom så sent det bara går. I höst ställer vi lite högre krav på formen (han ska faktiskt börja ta ner huvudet), framåtbjudningen (han ska så smått börja gå när jag vill och inte bara när han orkar, kommer dock att passa då han bör ha växt till sig lite mer i höst) och så ska han hoppas in på enkla hinder och även enkla terränghinder.
Våren som 4-åring blir det startfälttävlan så fort snön smälter.
Och jag har äntligen tid för min plutt. Igår blev det t.o.m. framskor. Inte ett ryck när första sömmen slogs i. Vore som han aldrig gjort annat än blivit skodd i sitt liv. Fantastiskt temperment. Innan skoningen red jag lite. Det blev till och med några travsteg upprepade ggr. Han stannar av självmant efter ett tiotal steg. Bra tycker fega jag. Nu måste vi ut i naturen för att hitta framåtanda.
Hälsning Maja