07:ornas tråd nummer 6.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07:ornas tråd nummer 6.

Vekar inte vara så dumt för henne att vara mamma, hon ser superfin ut :) fölis är ju såklart söt som socker också ;) :love:

Mamma och bebis är lika fina båda två! :love:

Vi har oxå fått tillökning i stallet! En sockersöt liten sak:
Nintender - Cobra
flis2_90429567.jpg

Ibba går på bete och blir tjockare för varje dag....
Hon går på bete med en annan 3åring och en 1åring än så länge. Om någon månad blir nog flocken större.
gnget2_90430024.jpg

Mycket irriterad över något flygfä som kommer i hennes väg!
ibba-dda-fluga_90430125.jpg

Här syns det hur fit hon är... :angel:
ibbagalopp2_90430181.jpg

Klappat och klart. Q går ut på bete på lördag med unghästflocken, avmaskade honom idag.

De andra kommer ut på bete nästa vecka i en egen flock. Ska bli skönt att slippa mocka resten av sommaren :angel: visseligen en mil till stallet när de går på bete men måste bara åka dit för att rida på sommaren och har ridhus på gården för de dagar som det är dåligt väder (samt boxar att ställa in dem i några timmar när de behövs).

*kl*
Idag fyller min lilla Nova 3 år.
Tycker inte alls att det var länge sen hon föddes.
Vi firade med extra morötter och äpple och sen red vi en sväng i skogen.
Hon är mycket lugnare än min andra häst och känns inte som en unghäst.
Det kommer väl ett bakslag snart.
Igår var jag med en kompis på klinik med sin häst som var skadad. Tyvärr kunde de inte säga om den blir helt ok igen eller om det går att ha henne i avel.
Kan inget om halvblod men hon har visst väldigt fin härstamning och tävlad upp till 140.
Blev tillfrågad om jag kunde tänka mig och ta henne som avelssto om hon inte blev tillräckligt frisk som tävlingshäst.
Men jag behöver ju inte fler hästar igentligen:angel:. Men visst måste man kunna samla på hästar och ha dem på hög:idea:.

Hej! P.g.a Cudas Ultuna-vistelse och lite annat ligger vi ju efter "tidsschemat". Jag har bara skrittat utan ledare en gång. Hur skulle ni göra? Rida på hela juni och sen bete eller bete direkt?

Jag hade ridit på hela Juni och sen bete! :)

Då är hästen hyffsat "klar" att börja jobba lite till hösten! :laugh:

Jag vilar inte Ariel under sommaren öht. Hon behöver hållas igång när hon går på gräs och därför får hon vila under vintern istället. Om din häst vilat pga klinikvistelse så tycker jag gott du kan hålla igång så länge det känns ok. Man brukar märka ganska snabbt när hästarna behöver en paus från arbetet.

*KL*
Idag blev det en check på åkern hemma bara. Två varv i skritt, två varv i trav o två varv i galopp. Åt varje håll. Fattningarna börjar gå bra nu. Pigg som attans e han..O så börjar han bli tjock. Halsen har breddat sig som sören o han växer. Fått stå några dagar för han va öm i kroppen. växtvärk antagligen..nu e han på gång igen :laugh:

princeny.jpg

Mina fick vaccin nu i veckan så mina har fått vila, dock ska jag på det nu i helgen igen.
Hoppas kunna testa rockarden i helgen med han:) iallafalla så att han har den bakom sig:)

KL

Nu har jag börjat sätta igång Pamilljah lite efter en förkylning som gått hos stona i stallet. Hon är fortfarande lite hostig så vi har endast skrittat runt i vinterhagen i fem minuter stycket. Men hon är pigg och har börjat få styrka att bocka och sparka bakut :P Känns inte lika liten längre vilket är skönt! Hoppas hon hinner växa nån liten cm till, hon är just nu 152 i mh och 156 över baken så hoppas kan man alltid :)

kl

Idag var hovis här och filade på tassarna, allt gick bra och han stod snällt. Jag har inte så mycket att skriva nu eftersom han vilar och kommer göra det ett tag:)

31036381.jpg

KL

Dagsfärska bilder från mobilen
I dag hade hon en "hård" svullnad i kinden. Kände efter i munnen och det var en del lusern packat i kinden plus ett litet sår. Ingen feber och pigg och glad pålle. Hoppas det inte blir något av de.

31818_389740487881_600892881_4253589_6245763_n.jpg

31818_389740337881_600892881_4253587_1004944_n.jpg

Nu har jag haft min allra första dressyrlektion på Ariel. Det gav enormt mycket, fick en hel del aha-upplevelser och påminnelser om vad jag måste jobba med. Ariel var superduktig, är så himla stolt över henne. :love:

Jag har det väldigt väl förspänt nu, med både dressyr- och hopptränare på gården. :D Har redan blivit lovad hjälp med inhoppningen till hösten. :banana:

En snäll kompis hängde med i spöregnet för att fota och filma, toppenbra! Så här kommer lite bildbevis:

31040934.jpg

31040932.jpg

31040938.jpg

Idag blev Amazing friserad! :) Klippte manen så att den snygga halsen syns bättre :d och toppade både lugg & svans lite. Klippte även bort hovskägget för första gången, det var nästan 10cm långt och skruvat som en lock! :eek:

Men nu är det äntligen borta och A ser vårsnygg ut! ;)

Efter detta gjorde hon ett toppenjobb på lina, bar sig trevligt i form nästan hela tiden (man måste ju få busa lite :devil: :angel:) och både jag och A var riktigt nöjda efteråt! :love:

Imorgon blir det ridning, hoppas på sol! :bump:

*kl*
Imorgon åker jag iväg och hämtar min nya pålle, en 2h resa :)
Cero, fjording, e. Sindarves Magi 239, u. Cindy, ue. Peron 124, ee. Hugo. Han är för tillfället 137.5cm i mankhöjd, hoppas han slutar som liten D-ponny :) Han är riden i alla gångarter, nån gång ute men mest på bana. Bild kommer när han är här ;)

Vad roligt med en Magi-avkomma! Både Hugo och Margita är ju gamla riksettor i hoppning. :laugh:

Cero är ju hyfsat släkt med min Ariel, Ceros farfar är Ariels far och så har de samma mormors far, Sindarve Tulling. Ser fram emot bilder!

KL*
här är det ej sommarlov än, regnet öser ner och så blåder det som tusan.
Vilket fall som blir det ridning och liknade aktiviteter ett tag till här.
I helgen har jag ridit i alla gångarter, vilket går kanon:)
I går longerade jag även han och det går bara bättre och bättre:) Igår visade jag även han för rockarden..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
5 247
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
381
Senast: Lavinia
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 219
Senast: skiesabove
·
Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 633
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar