Sv: 07rnas tråd del 11!
*kl*
Igår blev det helrenovering hos vet. Åkte dit med lite tveksamheter men inget uppenbart så en generell genomgång helt enkelt.
Vet började med att klämma och känna igenom henne, känna på ben, gallor o dyl. Sen skritta och trava rakt fram och sen longering i alla gångarter i båda varven. Vidare böjde vi igenom alla benen och sen blev det genomgång kiropraktiskt. Summan blev; helt ren runt om, mjuk, oöm, följsam i hela ryggen, lätt o böja nacke o hals åt båda håll o enbart en liten, liten snedhet i nacken men inget som påverkar, blev dock rättad.
Tandgenomgången gav enbart små vassa kanter samt att alla tänder inte hunnit växa upp jämnt ännu.
Nu det värsta, mer eller mindre stopp i tårkanalerna, som jag misstänkt. Fick pyssla en rejäl stund innan vi fick spolat o de blev rena.
Så skönt att om ett par veckor gå in i lite vintervila med vetskapen om att hon är fräsch och jag behöver inte noja om det inte känns 100% varje träning.
Idag hade vi en härlig runda i omgivningarna med mycket galopp och inte en endaste regndroppe föll.
För att återknyta kort till diskussionen om våra hästliv. Jag jobbar heltid, delvis skift, är singel. Så de två veckorna jag jobbar dag mån-fre, och det är mörkt så blir det ut på helgerna och två pass på banan i veckorna. De andra två veckorna när jag skiftar blir det ut de vardagar jag är ledig (jobbar helg emellan de två veckorna) + ngn dag när jag jobbar kväll och 1-2 pass på banan.