07:ornas tråd del 11!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07:ornas tråd del 11!

Har ridit i nya sadeln idag o det kändes bra :) Inget rugg på hästen, ca 3 cm mellan manke o sadel och jag tyckte jag satt bra i den.

Tyvärr klarar jag inte av att lägga ut bilder här, har suttit och försökt halva kvällen men det bara strular och jag börjar surna till.

Oxo var jättesnäll och hjälpte mig med en bild under utrustning, men jag skulle själv försöka och det var ju lönlöst. Har bilderna på photobucket. Hittar inte adressen på bilden och vet inte var jag ska leta.

8151644436

Testing testing, ursäkta om jag tjatar försöker bara lära mig hur detta funkar. Gav upp photobucket och provar flickr istället.

Senast ändrad:

sadel080.jpg

Haha lyckades ! min make fick hjälpa mig, och det hade väl varit dåligt om han inte klarat det It- tekniker som han är :) Men jag hade aldrig lyckats hitta det själv, man var tvungen att gå in på library och hålla markören över den lilla bilden och se där kunde man hitta media links!!!

Så nu ska jag inte tjata om bilder mer !

Senast ändrad:

Ja, hon var verkligen inte framme för skänkeln. Detta är också i slutet på passet så hon var ganska trött också. Ska testa det du föreslog. Traven är helt klart det svåraste på henne, galoppen är lätt :D Det enda som är tråkigt är att hon travade så himla bra förra året vid den här tiden men efter allt skit som har hänt så har vi inte kommit tillbaks till det ännu. Men det är ju skönt att veta att bättre trav finns i henne och det kommer med mer styrka och med att jag får henne mer på bakbenen.

Sassiball + Oxo; Tack!:laugh:

Imorgon ska vi starta två LB. Första gången med två starter. Är hon så matt som hon var i fredags i första klassen så blir det bara en start. Idag kändes hon dock bättre och piggare.

O vad kul, lycka till imorgon :) hoppas hon pallar två klasser, det är aldrig fel med mer erfarenhet.

Oj vad hon glänser fint din häst!:bump: Men som ngn annan skrev, du måste lägga sadeln längre bak, nu ligger den på bogbladen. Dock svårt när de har en sån maglinje som din häst har, den "drar" ju fram sadeln automatiskt men då är det ännu viktigare att inte ha den så långt fram.

Tack Novali! Jag måste säg att du är verkligen en person som försöker peppa, uppmuntra och alltid lyfta fram det positiva :) Jag uppskattar dina inlägg väldigt mycket även när de inte är till mig, läser ju många andra trådar där man inte alltid skriver något.

Jo jag har sadlat för långt fram här, erkänner det, det är samma bild som oxo kommenterade innan, nu ville jag mest kämpa med att få in bilden :p

Jag sadlar numera längre bak :bow: och hon drar inte fram sadeln konstigt nog, även sadelutprovaren kommenterade det att sadeln, den ligger där man lägger den helt enkelt.

JagoGPhoppatiAhla2.jpg

Bild på mig o gp i hoppsadeln, fick visst lite stolsits här...

Nya sadeln. Nu är de här bilderna tagna utanför vårt hus dit jag red för att matte skulle fota, och GP tycker det är väldigt läskigt överallt och är spänd, hon går inte i den här höga formen såklart när jag rider annars.
sadelgp0172.jpg
sadelgp020.jpg

sadelgp021.jpg

Men se där nu har du ju fått in bilder :) Tycker den ser ut att ligga bra, av det man kan se. Men tycker du inte att den är liten i sitsen?

Nu ska jag få upp rumpan ur soffan och åka till stallet :)

Ja jag är lycklig över det haha :)

jo den är i minsta laget i sitsen, men jag hoppas kunna ha den ändå. Måste säg att det materialet den är gjord i gör att man inte skumpar omkring så mycket, man sitter mer stilla.

Bör jag byta till en större storlek? nu köpte jag ju den här på tradera så jag kan inte byta och jag tycker jag sitter bra i den. Jag får ju i så fall sälja den här o köpa en liknande fast större...

Idag gick GP riktigt bra, hon har blivit så mycket starkare i galoppen, när jag precis köpt henne hade jag problem med 20 m volt i galopp, nu klarar hon 15 m utan problem och vi kan flytta lite sidvärts i galopp också. Bara lite grann men det har gjort att hon är mycket lättare att forma på volten bl a. Är så glad för henne :)

Senast ändrad:

Fråga din tränare hur hon/han tycker att du sitter i den. Jag är ett dåligt exempel som sitter och rider i en 16,5" sadel :p

Risken är väl att man hamnar för mkt på bakvalvet och trycker ner sadeln så att tyngdpunkten blir fel. Men fråga du fler personer hur det ser ut och det är ju du som ska trivas i den :)

Jag var där och tittade men kom precis efter din första ritt, så missade er. Känner ju bara igen din häst och inte dig...
Elle hade trampat båda bakskorna snett i dag, båda hade "åkt bak" och flera sömmar var av. Såg mkt märkligt ut. Så de blev ingen motionering i dag. Bästa hovis lovade att komma i morgon på morgonen men ringde precis och var på väg till stallet nu.:laugh: Service! Så i stället hade vi en mysstund med ordentlig rykt i dag.

Det var inte så mycket att se enligt domaren. Har ridit för denna domare en gång förrut och fick verkligen jättemärkliga poäng då också.

Divan kändes fin idag, framme för skänkeln i en bra form. Det tyckte inte domaren tyvärr. Men men det är ju en bedömningssport så det är bara att strunta att rida för den domaren igen :D

Andra klassen fick också hyfsat. Hade massa missar då jag spände bågen liiiiiiiite för mycket :D Däremot fick jag en 4a på mellangaloppen. Med kommentaren blir kort i formen. Alltså jag vete fan om jag tycker det är okej att ge en 4a på en rörelse som hästen gör i form, den ökar, den minskar och bryter av. 4a är ju underkänt liksom.

Äh nu är jag trött på LB och att domarna aldrig kan vara överrens om vilken form man ska rida i så nu skiter jag i det och satsar på LA i vår och sen MSV till hösten. Ska bara riva av KM först.

Divan får med väl godkänt. Stod helt stilla i transporten i 5 timmar och hade energi till andra klassen också. Kommer inte rida 2 klasser igen på länge.

Charlotte, Elle verkar vara en mästare på märkliga grejer :D:p

Ja, hon vill nog inte vara ridhäst. Helst gå på lösdrift med föl och slippa skor, sadel och annat trams.:p

Nu såg ju inte jag dig men några andra som fick lite märkliga poäng. Men dom sagt, dressyr är bedömningssport så man kommer alltid tycka olika.

Det låter som om du var väldigt nöjd med henne och det är ju det viktigaste :) jag tycker hon såg väldigt fin ut på filmen som du lade ut tidigare men som ni redan nämnt det är en bedömninssport så...

Charlotte, vad hittar hon på om dagarna egentligen din pålle :p ?

Tack!

Divan är jättefin och du rider verkligen inte dåligt! :)

I torsdags var vi iväg på terrängträning ett helt gäng. Chatsi var jätteduktig. 3 timmar i transporten ner dit, träning i 3 timmar (vi var 8 stycken så det var inte så intensivt, plus att en häst kom lös och försvann så vi var på jakt ett tag också), sen 3 timmar i transporten hem.

På fredagen trimmade jag i paddocken på egen hand och igår tävlade vi hoppning på hemmaplan, en CR 90 cm och en 1 m avd B. I första rundan kändes det hackigt, dålig galopp och kom fel några gånger, hade 1 riv. I andra rundan kändes det betydligt bättre med bra flyt! Hade tyvärr ner ett hinder där också, men är jättenöjd med rundan. Idag har vi tagit en promenad och Fröken Fräken var fortfarande piggelin!

På terrängträningen var hon supertaggad! Fick flera förbispringningar pga att hon knappt gick att styra plötsligt. Vi fick göra svåra saker, banken var mycket högre än jag hoppat innan och som ni ser på filmen gick det sådär... Men hästen kastar sig modigt upp och ner och är lika glad för det, även om jag hänger på trekvart. :angel:

Vi hoppade även coffin, men fick bara hoppa graven och andra hindret, vilket blev konstig vinkel och vi missade några gånger, men vi kom över hela till slut ändå! :banana:

Jag är jättenöjd med att hon hoppade över det röda huset (som inte syns på filmen) och ner i vattnet!

http://www.youtube.com/watch?v=bq7gwH7WZ2Y&feature=youtu.be

Ni är ju jätteduktiga:bump:!! Är en j-la skillnad på stunsen i galloppen och bjudningen rent ut sagt:D! Himla roligt att följa era framsteg:).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Träning Sv: 07:ornas tråd del 11! *kl* Nu har jag inte skrivit på jättelänge, har varit för deprimerad ang Amazing! :( Precis när vi kommit...
57 58 59
Svar
1 176
· Visningar
90 316
Senast: IngelaH
·
J
Hästvård Läget är såhär: 1st ponny kat C som tidigare tävlat i både hoppning och dressyr. Sommaren -05 hade hon knäledsinflammation H.F och...
Svar
3
· Visningar
1 063
Senast: JForsberg
·
Y
Hästvård Hej! Jag åkte till klinik när min älskling visade hälta på hö fram, men eftersom hon är mycket rädd för att klippas vågade de inte...
Svar
7
· Visningar
1 226
Senast: Yannie
·
Hästvård love: Jag tror fortfarande inte att det är sant. Vi var inne i Torsdags med pållen på ATG på återbesök, han har haft hovledsinflammation...
Svar
4
· Visningar
790

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka