Sv: 07rnas tråd del 11!
Nu har vi kört 2-dagars uppfostringsläger igen. Chatsi tycker att vi är PEST!
Idag satt jag upp och vi pressade henne lite mer. Det visar sig att hon är väldigt snabb med att hota med att resa sig när jag rider, men inte alls på samma sätt med den andra ryttaren. Jag skulle iofs tro att det till största delen beror på att timingen av mina hjälper är sämre, men också att hon lärt sig att komma undan med det, för hon tar till det nästan direkt, och vet att jag ger efter då. Idag fick jag hjälp från marken med att inte ge efter i det läget, och då blev hon ARG på oss, men plötsligt kunde hon både flytta in bogen och flytta ut rumpan och korsa bakbenen utan att studsa med frambenen.
Uppfostringsryttaren är iaf väldigt förtjust i min lilla häst som ändå tar det mesta utan protester och fattar snabbt.
Som synes har hon blivit väldigt rund i kroppen nu, rumpan är som en boll. Hon får betydligt mer kraftfoder än innan och är numera ordentligt pigg. Den andra ryttaren la mycket energi på att få henne att fatta att man ska springa framåt hela tiden, hon vill gärna bromsa så fort man tar i henne.
I morgon är det vila, och på torsdag drar vi till Skåne för en heldag på terrängbanan i Tågarp och en sista träning för säsongen!
På lördag är det hopptävling på hemmaplan, så då var jag tvungen att anmäla mig, ska gå en CR 90 och en 1 m avd B.