Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh, vad tråkigt att du känner så!
Men jag förstår dig, jag tycker också det är skitjobbigt ibland, och förra vintern när hon bara stretade och drog och jag inte kom åt henne alls så ville jag bara typ släppa ut henne på motorvägen () efter varje dressyrpass.
Sen får jag ett bra terräng- eller hopp-pass och älskar henne över allt annat!
Jag har kommit fram till att jag ofta egentligen är för trött för att träna, och att det kan vara en anledning till att det går så långsamt för oss. Jag är ofta kräkfärdig av trötthet (psykiskt) efter en dag (eller kväll+natt) på jobbet, huvudvärk, inte hunnit äta.
Sen ska man rida hopplektion i 1,5 timme och vara snabb i tanken, jag fixar inte det. Emellanåt har jag varit så trött att jag knappt orkat lektionen igenom. Jag hör vad tränaren säger, men kan inte riktigt ta det till mig.
Skitsvårt, för hästen är mitt andningshål och det som gör att orkar överhuvudtaget. Hade jag inte haft henne hade jag åkt hem och lagt mig varje dag efter jobbet, och hade troligen inte blivit piggare av det, bara deppig. Borde man dra ner på träningen? Ambitionen?
Jag vill ju inte skogsmulla, jag vill ju komma nånstans, ta igen för alla förlorade år utan egen häst och bara ridit andras galna hästar som de inte vågar rida själv, för att sedan se ägaren ta tillbaka hästen när den går hyfsat och jag har fått börja om nån annanstans.
Jättefin pigg o glad är han Nästa måndag har vi programridning med Östgötateamet i dressyr. Så ska rida Msv C1 och den 10e e det Km så då tar vi Msv C2 istället Spännande nu när vi inte vart iväg på länge.