07:ornas tråd del 11!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07:ornas tråd del 11!

+Novali;

Tusen tack! Det värmer! :)
Idag fotade mamma henne så inom närmsta dagarna kommer färska bilder på damptrollet.

*kl

Min "bråkstake" gick väldigt bra på träningen idag. Men hon lider inte i tysthet utan sparkade och var istadig flera gånger när vi nådde hennes ömma punkter, dock kom vi igenom det och det är ju huvudsaken. Tränaren är nöjd iaf och jag får lita på honom. Tills dess får jag göra saker jag klarar upp när jag är ensam, bråket får jag ta med handledning så att hon inte lär sig dumheter pga min inkompetens.

Jag fixar inte riktigt hennes sparkande på egen hand, för jag har så dålig tajming utan behöver nån som säger exakt vad jag ska göra och när. Blir även modigare då och vågar gå på henne när jag vet att hon gör fel och inte kan skylla på att det beror på mig vilket jag alltid tror när jag är ensam.

Imorgon ska jag hoppa för en hippolog vi har i stallet. Måste verkligen komma igång med hoppningen, hon ligger efter andra femåringar. Men jag är för lat och okunnig på hoppning av unghästar för att orka bygga banor och hitta på övningar att göra på egen hand. Är rädd att köra fast och inte ta mig ur det :o Tur att min häst tycker det är roligt och är begåvad.

Vad fin hon är!

Michis: Fin raggsocka! Kul att se någon som rider så fint:)

KL

Nu när vi väl har kommit igång efter kiropraktor behandling, så går jag och bryter handen... :( Som tur är har jag en fantastisk mamma som ska tömköra i den mån hon hinner och en vän som kan rida henne ibland.

Behöver jag ens säga att jag redan har enorm abstinens?! (Red senast i torsdags) M går så himla bra just nu och är lyckligast i hela världen! :D Så jag är allt bitter...

KL.
Tinna%2520023.JPG

Dina raggsockor är så fina!

Sassiball: Härlig inställning hon har!

*kl*

Här går det långsamt framåt. Red sista fälttävlan för säsongen i Udden 30/9 med lite blandad känsla. 2 riv i hoppningen och ett stopp som var mitt fel i terrängen. Angående dressyren fick jag ett mindre psykbryt på alltihopa och satte upp en ny ryttare på Chatsi några gånger. Jätteduktig tjej som ridit in och utbildat många hästar, rider MSV B med vinster på den hon har nu.

Hon har satt lite fart på Häxan! :devil: Allt fokus på att bjuda framåt, in i handen, och inte gå emot handen. Det gav ganska snabbt resultat, och märks även i hoppningen redan. Hon har ridit en dag, och sen igen dagen efter och andra dagen har jag suttit upp efter en stund och hon har hjälpt mig från marken. Mycket nyttigt! Jag har även ridit hennes häst lite, den är det fart i!

Nu har jag ridit henne själv i 2 veckor, och i morgon och tisdag kör vi en omgång till med samma upplägg, så får vi se hur mycket jag har förstört under tiden. :p

Våra hästar delar hage, men efter ett extra vilt busrejs fick hennes en sårskada på benet, blev sydd och satt i sjukhage. Chatsi gick ensam i sin stora hage och hade tråkigt. För 2 veckor sedan släppte vi ihop henne med en liten tjurig ponnyvalack och hon är överlycklig! De betar ihop, leker lite, springer en vända, gosar och betar igen.
Min häst som alltid brukar stå och vänta vid grinden redan tidigt på dagen har numera nästan missat när det är insläpp enligt personalen! :love:

Men det var väl ett superbra deal? Det ÄR inte lätt att utbilda både sig själv o hästen o det finns inga hästar som går på tygeln av födsel o ohejdad vana!;):D Du ska se att du kommer framåt med stormsteg när hästen vet vad som är rätt o du själv har övat upp din känsla på den andras häst. Bättre byte för din del kan inte finnas!:banana:

Håller helt med!
Det är svårt att utbilda själv och guld värt med hjälp när man kör fast eller behöver hjälp att komma vidare.

Håller med, vad bra! '

till marvin , Din häst är så fin och du så ambitiös så om ni nu får lite extra hjälp på vägen kommer det gå kanonbra även i dressyren!

Men usch, vad hände?
Trist att ni just kommit igång och så händer något sådant!

KL.
Fler bilder på min drake.
Har senaste två veckorna haft en hel del diskussioner och inte varit helt nöjda med varandra.
Nu är vi däremot på gång igen. Hon har en enormt stark högersida och när man är på gång att komma åt henne biter hon fast i högersidan och håller emot. Har jobbat en hel del skänkelvikningar, flytta in och ut på volt och även lite öppna - främst i skritt då hon inte är helt stark för det i trav än. Känns som att två veckors slit gett resultat och nu är det nog bara fortsätta bygga på styrka och muskler.
Tinna%2520016.JPG

Tinna%2520018.JPG

Tinna%2520034.JPG

Tinna%2520037.JPG

Tinna%2520050.JPG

Alla bilder finns hääääär

*kl*

I helgen dräktighetstestades Ariel med blodprov och hon var fortfarande dräktig! :bump:

Nästa helg kommer hon förhoppningsvis skos, så vi kan komma igång med ridningen igen. :)

Stor mage har hon i alla fall... Här är hon på dygn 91-98.

121028_004_508d752a9606ee1a30c76263.jpg

Åh, jag vill också ha ett dräktigt sto!
Vad skönt att bebisen håller i sig! Fjordbebisar är ju bara hur söta som helst.

Kl

Nu har vi avverkat en vecka med skritt för hand. Satan va trist de är att gå runt och ledda häst i ett tomt ridhus. Endast en dag har jag varit i stallet på dagen och kunna leda henne ute. Har ingen lust att ge mig ut i mörkret med super pigg häst. Hon har skött sig helt ok.
I kväll var hovslagaren ute och skodde. När han tog av höger bak så syntes de tydligt att hon haft en böld. Har inte märkt något av de....Hade dock levt rövare i hagen i dag och kom on med sår både på ett grannen och ett bakben, dock bara små revor. Hon är verkligen duktig på att göra sig illa.:crazy:

Red en väldigt tokig häst, ramlade ej av. Men smällde i handen på något vis :crazy: Tack för omtanken! Din häst ser ut att ha en härlig inställning!

Himla tråkigt att gå o gå men om problemet ändå var en hovböld varför kan du inte rida? Är hon inte ohalt än?

Hovbölden som sitter bak har hon aldrig varit halt av. Anledningen till att jag går är att hon har en liten blödning på vänster fram där hon varit svullen. Ordinerad skritt för hand 7-10 dagar och sen sättas i gång. Skulle nog kunna skritta uppsuttet men eftersom hon inte är riden på 3 veckor och inte haft sadel på sig så måste hon "rastas" innan man sitter upp. Så de blir tämkörning från helgen ett par dagar innan de är Dax att sitta upp igen. Önskar ibland att jag hade en vanlig cool häst som man bara sitter upp på.

Kl:

Igår var jag o red program. Msv C1
Inte vart iväg på länge o brukar ha en enormt stadig häst borta men icke igår. Lasta ut i kolsvart mörker med storm o rida fram på utebanan.
Han var otroligt spänd även inne i ridhuset sedan.
Vi fick ihop 62,65% Så är godkänd även om man önska sig mera. Men förtjäna poängen. Vinterns träning består av att stärka formen. Samt börja med byten.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Träning Sv: 07:ornas tråd del 11! *kl* Nu har jag inte skrivit på jättelänge, har varit för deprimerad ang Amazing! :( Precis när vi kommit...
57 58 59
Svar
1 176
· Visningar
90 316
Senast: IngelaH
·
J
Hästvård Läget är såhär: 1st ponny kat C som tidigare tävlat i både hoppning och dressyr. Sommaren -05 hade hon knäledsinflammation H.F och...
Svar
3
· Visningar
1 063
Senast: JForsberg
·
Y
Hästvård Hej! Jag åkte till klinik när min älskling visade hälta på hö fram, men eftersom hon är mycket rädd för att klippas vågade de inte...
Svar
7
· Visningar
1 226
Senast: Yannie
·
Hästvård love: Jag tror fortfarande inte att det är sant. Vi var inne i Torsdags med pållen på ATG på återbesök, han har haft hovledsinflammation...
Svar
4
· Visningar
790

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka