Sv: 07rnas tråd del 11!
Dina raggsockor är så fina!
Sassiball: Härlig inställning hon har!
*kl*
Här går det långsamt framåt. Red sista fälttävlan för säsongen i Udden 30/9 med lite blandad känsla. 2 riv i hoppningen och ett stopp som var mitt fel i terrängen. Angående dressyren fick jag ett mindre psykbryt på alltihopa och satte upp en ny ryttare på Chatsi några gånger. Jätteduktig tjej som ridit in och utbildat många hästar, rider MSV B med vinster på den hon har nu.
Hon har satt lite fart på Häxan!
Allt fokus på att bjuda framåt, in i handen, och inte gå emot handen. Det gav ganska snabbt resultat, och märks även i hoppningen redan. Hon har ridit en dag, och sen igen dagen efter och andra dagen har jag suttit upp efter en stund och hon har hjälpt mig från marken. Mycket nyttigt! Jag har även ridit hennes häst lite, den är det fart i!
Nu har jag ridit henne själv i 2 veckor, och i morgon och tisdag kör vi en omgång till med samma upplägg, så får vi se hur mycket jag har förstört under tiden.
Våra hästar delar hage, men efter ett extra vilt busrejs fick hennes en sårskada på benet, blev sydd och satt i sjukhage. Chatsi gick ensam i sin stora hage och hade tråkigt. För 2 veckor sedan släppte vi ihop henne med en liten tjurig ponnyvalack och hon är överlycklig! De betar ihop, leker lite, springer en vända, gosar och betar igen.
Min häst som alltid brukar stå och vänta vid grinden redan tidigt på dagen har numera nästan missat när det är insläpp enligt personalen!