07:ornas tråd del 10!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07:ornas tråd del 10!

jag vill oxå ut och tävla ;) men jag måste träna mer ;) har en -03 love som reds in för 2 år sen som jag hoppas på bli redo, men jag har aldrig tävlat själv och vet nog inte hur man går till väga, tycker det med pay and jump låter intressant, hur funkar det och hur får man reda på var? vad måste man ha gjort/ vara medlem i för att få gå ut och tävla.

Mitt mål är ju i slutändan att både tävla Love-03 och Ares-07 i både hoppning och dressyr ;) (satsar dock inte på det högsta )
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

*kl

Suck. Min häst har nog sträckt sig ihagen i veckan. I onsdags var hon varm och tjock i ett ben, vilket gick ner efter 30 min skrittpromenad. Men tors och fre och idag har hon ömmat i länd- och korsrygg. Blir bättre efter rörelse men rida är inte att tänka på. Så ptja... jag hoppas det går över. Men jag längtar inte efter att sätta mig på henne efter många vilodagar när vi redan haft de problem vi häft då hon varit rastad innan :crazy::o
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Min häst är fiiiiiiiiiin :love:

nellyfin1_187747023.jpg
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

JA, du har verkligen en jätte vacker häst ;) när mina hästar varit stela/svullna har jag masserat dom, det är inte jätte svårt, om man inte vågar kan man ta ut en massör en gång, säg att det kostar ca500kr, kolla hur hon gör, kan säga att det är inte svårt. Säg att din häst tex halkar i hagen och sträcker sig, då kan du tex använda dig av liniment och smörja in din häst och sen lägga ett inne täcke och gå en promenad och sen stretcha, det är inget hästen skulle må dåligt av. att läsa om muskler/leder och massage kan hjälpa dig och din häst långt. nu är jag själv massör och jag masserar mina hästar alltid som alternativ nr1 innan jag ringer vet etc. Många läkare ordinerar gärna smärtstillande till människor som kan bli friska bara på massage och motion/ och om nu människorna nu får dessa ordinationer, vad tror du då dina djur får?
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Jättefin bild på din häst! Vad är det för stam på den (har säkert frågat innan:).


Kul att det kommer lite mer bider i tråden också!!
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

KL!

Vi trotsade kylan & begav oss iväg på en P&J i morse. :idea: (Hopp piloten som rider.)

80cm, felfria!
http://youtu.be/k-mTIAmgFVo

90cm, 8 fel. (2 ner.)
http://youtu.be/_ZHUBd84UQ4

Kommande vecka ser ut som såhär:
Måndag: Promenad för hand.
Tisdag: Hoppträning.
Onsdag: Skritta ut.
Torsdag: Vila
Fredag: Vila
Lördag: Vila
Söndag: Vila

Han har varit så fin nu senaste veckorna. & lärt sig en hel del! & eftersom det blir hoppning igen så tätt inpå p&j:en så tänkte jag att han ska få några dagars vila efter det. :laugh:
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Även om han river på andra rundan är den mkt bättre bättre:). Finare rytm och flyt. När han blir lite lydigare och väntar på sin ryttare kommer han få med sig benen också. Jättekul att se hur fint han utvecklas:)! (och tjejen rider lika trevligt som vanligt)
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Tack! Kul att höra! :bow: Jag förstår hur du menar, det tror jag med!

Han har blivit mycket stadigare & inte alls lika tjafsig med huvudet som han var innan vintervilan. Bäste Diablo! :love:
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Tyvärr har de efter skogsarbete lagt makadam på den, så den är inte lika kul att galoppera i när det är barmark. :(
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Jättefin bild på din häst! Vad är det för stam på den (har säkert frågat innan:).

Gissar att det är mig du frågar?
Iaf, hon är en true Irish så att säga ;)
DNA-testade henne när vi fortfarande var i landet, och matchade henne mot HELA IRLÄNDSKA REGISTRET, utan någon 100% match av föräldrar :(
Väldigt tråkigt då hon är himla trevlig...
De släktingar man kunde hitta, men inte placera, fick de givetvis inte ge ut namnen på, men jag lyckades förhandla mig till att få veta att det fanns Irish draught, mycket fullblod och någon connemara ;)
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Vad duktiga ni är! Ser trevligt ut:D

Marvin: Gisses vad härligt! Jag önskar att vi hade en sån backe att galoppera i!

kl

Idag red vi ut i kylan igen! Skritt och trav blev det bara eftersom jag hade med mig kompisen och hennes häst som är under rehabilitering. Men Plutt var pigg som en mört som vanligt och skänkelvikningarna vi övar över vägen går bättre och bättre!
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Gud va härligt det ser ut. hur har du filmat?

Har promenerat min häst för hand nu i två veckor. Ganska pigg men har uppfört sig. Har blivit mkt bättre sen hon fått börja gå i vanlig hage. La på sadeln för första gången på 4 månader i helgen för att promenera och longera lite med den. Var otroligt läskigt tyckte hästen.:grin: så nu blir det promenad med sadel ett tag.
I går hade hon lyckats göra sig illa i hagen,igen.:confused: Långa skrap sår på vänster bak, inget djupt men hon lär vara svullen i dag. Skönt att det är snö nu så det håller sig rent.


Elle2012.png
[/IMG]
elle2012-1.jpg
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Vad fin hon är! Nu får vi allt hoppas att hon sköter sig i hagen så att ni kan komma igång ;)

Här är det kallt och jag har dålig motivation så jag borstade bara hästarna idag.
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Tyglar och spö i ena handen och mobilen i den andra. En kort bön om att hon inte ska börja bocka och så iväg! :idea:

Hm, om jag fortsätter filma sånt här så kanske min sambo köper en hjälmkamera till mig... :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 245
Senast: Rosett
·
Hästvård Vi var ner i fredags till ridhuset och löshoppade små kryss, hästen river först ett hinder, sen hoppar hon nästa och när hon landar är...
Svar
16
· Visningar
1 187
Senast: Fibusen
·
Mat Att man ska äta mycket fibrer funkar ju om man vill bli lösare i magen, men hur gör jag för att bli hårdare? Jag skadade höger hand för...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 868
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 401
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp