KL
Här kommer ett filmerna från igår!
70 cm, i den här klassen red jag som sagt medvetet långsamt med tanken att jag bara ville ta mig runt utan stopp. Hon var tittig i början när jag red runt inne på banan och trippade åt sidan för allt så jag kände att jag hellre tog det extra lugnt och kunde hålla om och rida mer ordentligt istället. Gick jättebra, men som man hör speakern säga på slutet så var det preciiiis inom maxtiden.
Tog mycket tid när jag ville rätta galoppen efter trean, men jag gav upp det och lät henne fortsätta i fel.
80 cm, i den här klassen struntade jag i vilken galopp det blev, blev det fel red jag på i förvänd istället. Nån gång blev det en snäv sväng och korsgalopp men jag struntade i det som sagt.
Plus att jag lade in en växel till och red på lite mer framåt, lät henne galoppera på ordentligt på framridningen och hon blev så lycklig och nästan lite het istället.
Hon var inte alls lika tittig i den här klassen så det var riktigt roligt att speeda på!
Även speakern sa i högtalarna efteråt att jag visst hittat gasen sen förra klassen.
Om ni undrar vad jag gör mot och efter trean så var det en jätteknäpp vinkel där när jag gick banan, det var jättesnävt runt den där röda stolpen, så därför tog jag ut svängen jättemycket, men så hade dom vridit om hindret innan klassen började så det vart en jättelång sväng istället.