Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag väljer hellre att klippa flera gånger och slipper ha Barb för långhårig och genomsvettig. Provade halvklippa första klippningarna förra året, men det var inget vinnande koncept för oss. Så det blir många klippningar istället, hur tråkigt/stickigt/kliigt det än må vara.
Precis. Han får ju som tur är bara skav just när han börjar fälla och helklipps han blir det en ruta på ryggen. Men för det mesta brukar jag klara mig undan med att halvklippa honom.
Jag hade renskinn för en del år sedan men den fick tyvärr begravas. Men till denna herrn är det nog dags att skaffa ett nytt. Det är bak vid den lite hårdare kanten av schabraket han får skav. Sen är han väldigt skavkänslig överlag och jag får för mig att skimmlar är känsligare än andra.
skav i bakkanten av schabraket när det inte skaver i övrigt öht annat än med vinterpäls är ju precis som jag skrivit - klassiskt på lite känsligare hästar. Inga konstigheter utan vanligt. Tror inte skimlar är känsligare det är jättevanligt på hästar av lite högre blod allmänt oavsett färg osv. renskinn så löser det sig utan problem om man börjar innan det gått för långt utan förebyggande.
Om du fick kassera renskinnet låter det som du köpt ngt konstigt? Jag har haft mina i + 10 år och de är som nya utan att man ens behöver sköta dem särskilt? fäller inte ngt, behöver inte tvättas annat än typ 2 gånger på ngn vinter och då endast har man sköjt dem i rent vatten för att få bort extrem svett. däremellan luftar man och borstar lite lätt så är de superfina.....