Alltså, har alla gått värsta utbildningarna och jobbat i stora stall både i Sverige och utomlands!? Vad extremt dålig jag känner mig.
Men bara för sakens skull så skriver väl jag också då.
*24 år
*Bor utanför Östersund i Jämtland
*Gick gymnasie med hästintiktning och blev diplomerad hästskötare. Har praktiserat/sommarjobbat på stuteri men även den ägaren var minst sagt speciell så jag ville bara hem.
*Jobbar idag hos grannen på mjölkgård med kor. Älskar mitt jobb, har fantastiska kollegor och får jobba väldigt varierat. Har hela två minuter till jobbet.
*Har ridit på ridskola sen jag var fem, hade nån foderponny innan jag fick första egna hästen när jag var 15.
*Är både feg och höjdrädd, har aldrig ridit terräng annat än ytterst motvilligt på skolan, men har nu börjat tycka hoppning är riktigt roligt, på lagom nivå. Är en sån person som måste förstå varför man gör nånting för att få fram resultat, och inte förrän nu när jag fått ha Queenie hemma har jag faktiskt börjat känna nån slags utveckling i ridningen. Innan hade jag faktiskt gett upp om att bli annat än bara skogsmulle. Har bara tävlat 1m hoppning men har som mål att komma ut på lite dressyr också. Hade varit roligt att starta msv nån gång i framtiden.
*Är främst avelsintresserad och tycker det roligaste är att följa planering, betäckning, fölning och första biten med grundutbildning. Sen kan nån annan gärna få ta över och utveckla mera. Jag vet redan vilken hingst som är förstavalet till Q.
Häst
Drama Queen
Sv. Ridponny e. Risegårds Leo (welsh e. Paddock Camargue, u. elitsto), ue. Labrador - Bordeaux
*Köpte som 2,5åring som framtidshäst åt syrran, jag red in och grundutbildade. Sen har det varit olika turer för mig, jag och sambon köpte gård på annan ort och syrran ställde henne hos en kompis. Men det funkade inte, ponnyn fick gå på fri tillgång och blev så fet att hon rullade fram. På sommaren hittade jag hästen i en hage full med klöver (Ja, jag hade tydligt och klart sagt vad som gällde och när jag på telefon frågade hur allt var så lät det så bra. Men jag kom dit på oanmäld visit var det kört.) så då bestämdes det att jag skulle ta hem henne till mig. I början för att bara ha henne så att syrran kunde koncentrera sig på skolan, men jag blev kär... Så när syrrans besök blev färre och hon till sist knappt hörde av sig ville mamma sälja, och jag fick köpa för en absolut struntsumma.
*Har inte gjort mycket i sitt liv men har gått ett par p&j med syrran och lite träningar med mig.
*Världens trevligaste och lättsammaste ponny, så genomsnäll och lätthanterlig så det finns inte! Vi lär oss tillsammans, hon lär mig gilla hoppning, är genomärlig och gör allt man ber om. Vi lär oss dressyrens knappar samtidigt och hon är så tacksam och tydlig, så fort jag gör rätt svarar hon rätt. Så trots att hon egentligen är ganska så grön så är hon en perfekt läromästare! Jag hoppas som sagt att vi tillsammans kan ta oss upp till msv framöver, även fast det i dagsläget är en lång bit kvar. Jag kommer hålla hårt i min fina grå och när vi tävlat lite ska hon få bli mamma.
Har även en treårig nordis och ett fyraårigt halvblod. Nordisen köpte jag för att köra vilket gick i stöpet och halvblodet har jag fött upp själv. Nån av dom ska säljas nu då jag inte kommer ha tid att hålla igång tre i vinter.