Blev ingen ridning idag. Hade inte regnat som prognosen sagt, och ridbanan var lika stenhård som innan. Eftersom dom stod inne inatt och min häst inte var speciellt uttröttad pga nattutevistelse hade jag heller ingen lust att rida ut henne ett helt pass för första gången, eller harva på ridbanan en dag till.
Nu har jag sagt till att jag vill ha henne ute inatt och att hon inte behöver komma in och "vila sig" imorgon förmiddag. Är rätt skönt här nu med tanke på insekterna och jag ser inget vits med att övriga ska ta in sina hästar dagtid då (är ingen av dem som rider sina hästar så att de behöver vila upp sig). Så jag slipper gärna ha henne inne i onödan så kanske hon går att rida ut imorgon istället. Får bara hoppas att hon inte står inne imorgon em då jag kommer, isf vet jag inte riktigt hur tydlig man ska behöva vara
Inatt stod alla 5 hästar inne pga av en hade en lös sko (!) och hovslagaren skulle komma idag på em. Helt obegripligt tycker jag att alla skulle vara inne, när det hade räckt att den aktuella hästen stått inne tillsammans med sin hagkompis. De två stod ändå inne hela dagen idag fram till hovslagaren kom vid 16, och de övriga gick ut på morgonen utan problem.
Nu har jag fått gnälla av mig lite