Nu kan samtliga notera att följande inlägg bara är positivt
Jag fick jobbet i Östersund!!!!! Halleluja Amen.
Känns helt fantastiskt. Nu har jag förvisso inte tackat ja, utan sagt att jag ska fundera ett tag. Men jag tror inte att det är så mkt att fundera kring, det är bara praktiska detaljer som flytt osv. Beror mkt på vad veterinären säger på fredag, och vad mitt lönekontor säger på måndag.
Vill ha lite koll på detta med semesterdagar osv, jag vill ju inte betala tillbaka en massa dagar i onödan. Men samtidigt vill jag flytta så snart det går, om jag ändå är på väg är det bara drygt att vänta. Jag vill liksom gärna hinna upp medan det ännu är något sånär sommar kvar. Den enda fördelen med att vänta är som jag ser det, att hästen får mer tid i rehabstallet och ev återbesök hos samma veterinär. Men för min egen del hade jag gärna bara åkt ner och packat och sedan dragit.
Förvisso erbjöd de en lägre lön än jag begärt men jag tog i rätt hårt i min löneanspråk. Dock är deras erbjudande ändå 900 kr mer än jag har i dagsläget. Jag tänkte förhandla upp det till 1000 kr mest för magkänslans skull. En av anledningarna till att jag grubblar om lönen är att det är mindre skiftgång utslaget per år i Ösd jämfört med nu, vilket sänker den totala årslönen. Däremot blir det en lägre stallhyra så pengarna i plånboken kanske går jämnt upp, men då var det ju de eventuella planerna på att skaffa en till häst...
Menmen, första steget är att höra vad veterinären säger på fredag. Sen får jag gå vidare i tanken efter det.
grattis deluxe ! ! !
självklart för mig har inget med häst osv ngt att göra med det du förmedlat i alla par år nu att du ska tacka nej till det pga ngn häst som är skadad osv! stort grattis du har ju precis uppnått det du längtat efter som mest och bra jobb och lön osv. grattis som sagt !!