07-ornas 14:ende tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07-ornas 14:ende tråd

Jo, jag känner mig otacksam och önskar att jag var som andra som tycker att ligga vid poolen är toppenkul och avslappnande. Jag var lugn i typ tre dagar här sen blev jag (naturligtvis) matförgiftad och krälade på badrumsgolvet en hel natt. Efter det har jag i princip räknat timmar och minuter tills vi ska resa hem (flyget går om ganska exakt elva timmar härifrån nu:p). Eftersom jag avskyr att kräkas utan dess like har jag levt på totalt åtta pannkakor och kanske tio skivor bröd sen i tisdags. Jag saknar inte bara kalla nätter och söta ponnisar, jag saknar även Donken.

Nog gnällt. Har iaf köpt en massa kläder som kommer att vara fina att rida i till sommaren:D.

Ha ha, tur att du får komma hem snart. Kräkis är ju aldrig kul, och absolut inte om man är borta och måste ligga på någon annans toagolv.

Usch stackare. Jag minns en greklandssemester med familjen när jag var 11 år, enda gången vi bara varit 1 vecka istället för 2. Jag hade magsjuka i 4 dagar, det var 40 grader varmt... förjävligt.

Åh fy, stackare! Känner igen det där med att längta hem typ direkt man kommer iväg. Men som nån annan sa, åker man inte iväg har man ju inget att längta till. :) Kul med klubbis, kör hårt! :)

Kl
De är så himla kul att rida just nu.:D Kan komma på mig själv med att sitta och le i bland, för hon känns så himla fin.:p MEN, vi kan inte skritta......När man sitter upp och börjar så går de bra att skritta. Men efter att vi galopperat så är de supersvårt att få en avspänd skritt utan taktinslag. Förra hästen tyckte de var toppen när det blev skritt och skrittade på som en annan kossa, så jag är inte riktigt van vid detta och vet inte riktigt vad jag ska göra. Ger jag henne hellång tygel så går det bra men så fort jag börjar korta upp den så går hon och väntar på att få sätta igång, genom att tackta och gärna springa lite på sned. Jag försöker prata och "pilla i manen" och försöker få henne avspänd, med varierande framgång. Så ge mig tips?

Min är exakt likadan... Jag nöter olika former av skritt, kortar och länger tygeln och börjar hon takta eller tjafsa gör jag halt och börjar om från början. Det brukar funka efter typ tio halter och tjugo övergångar mellan ökad skritt och mellanskritt, men har man tagit två travsteg så är det tillbaka på ruta ett igen. :meh: Galet enerverande. :p Kul att de är taggade och med, men ibland går det ju lite till överdrift. ;) Får hon lång tygel skrittar hon rent, men i 190 knyck.

Senast ändrad:

*kl

Idag har jag ridit min häst efter 3 dagars vila. Hon var som ett popcorn igår så jag tänkte att nu är det dags.
Hon kändes inte direkt oren, bara lite ogenomriden, vilket sedan lossnade alltmer och hon kändes som vanligt om än som hon gör när man inte ridit vettigt på en vecka. Hade några med mig i ridhuset som tittade, ingen såg nåt konstigt så det känns tryggt.

*kl*

Det får bli en OS nosgrimma, men med basen av ett Premiera träns tror jag! Blir lagom pengar då vi inte satsar på dressyren utan mest vill vara hobbysnygga! ;):p

Men jag väntar ett tag, först vill jag veta att vi får lov att trava! :nailbiting::)

Kommer säkert bli jättesnyggt:). Gjorde samma fast med ett Hansboträns till Tetris:
61041_1503157030791_4245746_n.jpg

*kl*

Hade som bekant tänkt rida igårkväll. Men kom hem till två mycket blöta ponnier som stod och huttrade i regn och kyla:(. Var verkligen inte läge att rida. Möjigen lika så bra eftersom jag kom hem vid åtta och hade då varit på resande fot sen 1:20 på natten... Går inte att beskriva hur härligt det är att vara hemma i vardagen igen:love:!

Idag blir det avrastning på banan så får jag känna efter om det är läge för klubbisen. Känns iofs mer som ett pass innanför staket för det är en av knattelärararna som dömer. Och träning på att rida innanför staket behövs ju så det är väl bara att rida på oavsett:).

Sassiball: Tack! Ja det är lite häftigt att alla är ute och tävlar samtidigt, mamman har jag ju själv och rider på, vi tävlade allsvenskan hoppning dagen innan:
https://www.youtube.com/watch?v=Sixb_J1N1XE
Hon går även lite fälttävlan: https://www.youtube.com/watch?v=eujAJtGmdxQ

Jfrelin: Tack! Har lagt ut en annons för ja, ett tag sedan nu, hon som var och provred i lördags är den enda som svarat. Duktig tjej, ridit junior-SM och tyckte ändå hon fick mer och mer kläm på honom vartefter hon red. Men de sa att de tyckte han var i minsta laget och vi har inte hört något nu på en vecka så det blir nog inget där heller.
Få höra med ägaren om vi ska lägga ut ny annons och om hon vill ändra något på priset isåfall.

Jag är glad för min outbildade nya sexåring satte galopp ombytet på vartenda försök igår på träningen! :D

Plus att han lagt på sig o blivit mycket mer musklad än när han kom för ca 2 månader sedan :)

Hur stor är han? Låter ju annars som en rätt bra köpare även om det förstås hade varit roligare om du kunde behälla honom själv:/.

Mättes till 160 som 4 men tror nog han är lite större. Dock så är han ju rätt ädel ändå. Jag tyckte inte det såg heltokigt ut när hon red, han lär väl få lite mer massa med tiden också, men det beror kanske lite på vad man är van vid sedan innan, hon har väl haft en lite större ganska rejäl hingst och tävlat på fram till nu.
Ja, annars tyckte jag de verkade vettiga! Hon har tom startat sin gamla dressyrhäst någon hopptävling så verkar inte så enkelspårig som en del dressyrryttare kan vara...

Aha, det var inte JK? Förstår inte varför alla dressyrryttare är så tokiga i att hästarna ska vara enorma? är så mycket lättare att rida mindre hästar (tycker jag helt opartiskt:D).

Vet inte vem du menar med JK men LH hette denna tjejen!

Tycker inte heller hästarna behöver vara så stora, men jag är ju kort själv :angel:

*kl

Kom till stallet imorse, sur som fan för att jag haft en längre dispyt med pojkvännen hela dagen igår och stört mig som fasen på det hela morgonen. Min häst var dessutom asdryg för att hon fått stå inne när de andra gått ut (jag meddelade helgpasset att hon kunde vara inne då jag skulle ut vid 9 och normalt sett är inte alla hästar uttagna förrän 9,30 och därför tänkte jag att det var lika bra att hon stod inne, men just idag hade dom varit extra tidiga så hon hade nog fått stå där nästan 1 timme ensam). Jag insåg att jag skrittar en längre tur på stigarna i skogen, sedan om det känns bra och jag sansat mig så rider jag lite på banan då hon är alldeles för laddad just nu för att få ut nåt vettigt av ute.

Hon var lite tråkig på hjälperna i början när vi kom in på banan, så jag gjorde lite renodling av hjälperna och sedan hade jag fokus på att hon skulle behålla formen och gå framåt med bogarna i ordning. Därefter tog vi några fattningar, lite halvhalter i galoppen som vi fått i hemläxa av tränaren och därefter red jag några större serpentiner i galopp för att få in den förvända som vi precis börjat med.
Gick jättebra och hon kändes superfin på slutet. Stelheten i början är nog det jag förr missuppfattat som lite ofräschet, men som nu försvann helt så hon var genomriden. Skönt det. Är nog i vilket fall snart dax för ET ifall det nu är nåt hon har problem med som gör att hon blir stel i vänster bog, kan ju vara så enkelt som att hon leker rätt ordentligt med polaren i hagen...

Gud vad snäll häst du har som kan stå inne en hel timme själv efter att de andra gått ut. Mina hade nog varit mer än dryga om de fått göra det ;)

GabbyOssi, jaha det hade jag missat, läst lite slarvigt kanske. Häftigt med tre generationer som är ute och tävlar samtidigt :)

Hon är inte orolig, men hon var uttråkad och kunde knappt stå stilla när jag skulle borsta och sadla. Det var nog inte kompisarna som var grejjen, utan att hon ville ut och leka. Hon är ganska rastlös, inte speciellt flockbunden dock.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok “Träna!”, säger de. “Det är superviktigt och bra för i princip ALLT!” Jo, jag vet. Jag är egentligen en sån som GILLAR att träna på gym...
Svar
3
· Visningar
1 244
Senast: Habina
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tittar ytterst sällan på TV, är inte särskilt intresserad av det och har inte tid. Visst kan det hända att det finns bra saker som...
Svar
0
· Visningar
498
Senast: cassiopeja
·
Hästhantering Hejsan, Jag läser ofta här på forumet och jag vet och förstår att man ska låta sin häst "bo" in sig när den får nytt stall, ny ägare...
2
Svar
20
· Visningar
2 939
Hästmänniskan Hej hörni! Jag har ett problem jag skulle vilja ha hjälp med och jag hoppas jag "gör rätt" här nu på hemsidan då det är första gången...
Svar
14
· Visningar
3 270
Senast: AmandaJ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V