07-ornas 14:ende tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07-ornas 14:ende tråd

Hon är med hem igen!!!!! :D:D:D:D

Vi får lov att sätta igång, låååååångsamt lååååååångsamt med en start på 8 veckor i skritt och sen ska vi skicka en film på traven och godkänner hon det så ska vi trava i 8 veckor och sen åker vi upp för en röntgen innan galopp och vidare skolarbete! :)

Givetvis bara raka spår men jag får både rida & ha henne på töm samt gärna rida ut med måttligt upp & neråt! ;)

WOOOOOOW! :love:

Härligt att höra! Har tänkt på er idag :) och detta var ju verkligen goda nyheter!

Ååh vad härligt! Tänkte på er igår. Jippie! :bump:

Härliga beräkningar ni gör, senast igår frågade nån mig vad jag skulle gjort om jag inte haft häst. Well... Vad gör egentligen folk som inge har häst? :confused: Klipper sig varannan vecka? Smink? Kläder? Reser? Spabehandlingar? :confused: Nää, jag håller med om att hästarna ger så mycket mer! Annars skulle man ju inte hålla på. :love:

Kl
Var ut en kortare tur igår. Kallare i luften = pigg ponny! Hon ser redan ut som ett lurvigt troll igen, trots att hon är klippt över halsen och bogarna... Blir till att klippa lite mer snart.

Vi galopperade lite och tränade avbrott och nu var jag NOGA med att det faktiskt blev ett avbrott när jag ville, inte 200 meter senare. Från höger galopp gick det faktiskt rätt bra! Samlade ner galoppen och sen avbrott, lite slarvigt och hafsigt kändes det, men det blev iaf TRAV! ;) Vänster är hon fortfarande svagare i men hon gjorde det ändå okej tycker jag. :) Efter art man galopperat är det i vanlig ordning halvt omöjligt att skritta, så bara därför övade vi på att skritta på olika tygellängd. Så fort man börjar korta upp drar hon upp huvudet och börjar takta... Men efter typ 20 gånger fattade hon vinken.

Hemma igen med en fortfarande lika pigg ponny. :p Får väl se vad jag hittar på idag. :)

För övrigt åt hon upp sina 5 kg hösilage på typ fyra timmar trots finmaskigt hönät, så nu idag har jag provat sätta dubbla nät. Får hoppas det hjälper!

Senast ändrad:

kl

Instämmer, gud vad skönt att få med hästen hem igen Vouge!

Bruce och jag var ute på tävling igen i söndags eter en månads uppehåll. Blev inte helt perfekt uppladdning eftersom någon ringde på fredagen och ville komma och provrida lördag em.

Men det gick ändå helt ok! Han kändes riktigt fin på framridningen sedan lyckades vi inte riktigt hålla ihop det på banan. Blev nytt pers med 68,95% och en andraplacering i LA:1 och sedan 64% i LA:3.

553037_10151658966369290_543998171_n.jpg

Mamma glömde filmkameran i bilen till första klassen, filmade med iPaden men på fel håll... Får se om jag orkar lägga upp den filmen, man ser inte så mkt.

Men här är en film från andra klassen:
https://www.youtube.com/watch?v=IKmO1TGuV5c

Vita hästen som syns i bakgrunden på framridningen är Bruces mormor! De startade i klassen efter oss :)
Jag filmade dem också men lägger inte upp det här eftersom det inte är jag som rider, men här är lite stillshots:

*kl*

Ja vad hade man gjort med pengarna om man inte haft häst. Man hade till exempel kunnat sitta i en hotellobby i Turkiet med grav hemlängtan som jag gör i detta nu. Min snälla mamma har bjudit mig på en resa hit och jag lider, längtar hem och önskar att pengarna hade gått till en ny dressyrsadel åt Juno. Jag är en sjukt otacksam unge känns det som:(.

Barbie har således vilat sen tävlingen förra helgen. Hela året har jag tjatat om klubbtävlingar i dressyr och bara för att jag är iväg denna veckan så är den lagd på söndag. Mutter. Kommer hem imorgonkväll och tänkte hinna ut och skritta en sväng på kvällen, sen jogga runt ett lätt pass på lördag och ändå vara med på söndag. Är det helt galet? Känns inte som om hon har tappat särskilt mycket på knappt två veckors vila.

Att jag vill vara med är för att jag behöver alla möjligheter som ges att rida innan för dressyrstaket för att försöka hitta helt vanlig ridkänsla. Det vill inte riktigt infinna sig när jag kommer in på tävlingsbanan. Men övning ger färdighet har jag hört:D.

Nej det är inte helt galet. Hon harvarit igång såpass att det inte har någon betydelse

Ungefär så känner jag också, om allt som ksotar pengar som jag kunnat lägga på min häst eller på att åka hem till norr :o För att inte tala om tiden det tar i anspråk som jag kunnat lägga i stallet :angel:

Håller med fio - rid tävlingen. Din häst verkar dessutom så bussig att det inte ska bli några katastrofer att hon vilat. Min däremot hade behövt mer igenomridning inför en tävling, men på en klubbis kanske jag kunnat se det mer som en miljöträningsmöjlighet på bana än som en bedömning ;)

Grattis till placeringen! Känns som om jag är mil ifrån någon tävlingsridning just nu. Så häftigt med mormodern! Tävlar mamman också?

Fiorano, tycker också du ska rida tävlingen, de tappar inte så mycket av att vila i två veckor. Ja, lite otacksam är du nog ;) hehe men man kan ju inte hjälpa det, kände nästan samma i vintras när vi var i Spanien på semester. Vad gör jag här liksom?

Det här är vad GP gör just nu i alla fall, äter gräs och blir klappad på en eller två gånger om dagen. Hon går fortfarande ute dygnet runt och jag tror hon tycker det är skönt. Möjligen tycker hon att de andra hästarna är dödstråkiga, de är ju båda dräktiga och lite slöa i temperamentet men hon försöker få igång dem emellanåt.
2013-09-26112935_zps05f08db4.jpg

*kl*

Skönt att få bekräftat att det bara är att tuta och köra med att tävla:). Ska rida L:A1 så det blir inget jättestyrkepass direkt.

Vogue: Superhärligt att ni får komma igång nu! Klart man kan köpa en nosgrimma för 2.200:-, men jag säger som Charlotte där och lägg isf pengar på att köpa ett riktigt drömträns så håller man sig till det sen.

Marvin: Jag hade också valt att glömma pålle på lösdrift ett havår. Eller ja, jag har gjort så. Nu funkade det tyvärr inte för oss, men med facit i hand hade inget funkat i det fallet. På lösdrift kommer skadan också behöva läka under stress så den aspekten blir avklarad. Sen är visserligen risken att stressbelastningen skulle bli för hög men i sammanhanget tycker iaf jag att det är en risk värd att ta.

Appropå träns. Fick detta från min medryttare igår:

Du har säkert ett kandar men jag har ett svart från Schockemöhle som jag inte använder som du kan få.

Ehhhhh ja tack :D:love:

*kl

Nu har min häst vilat 3 dagar. Tänkte först rida idag för hon har sett bra ut i två dagar, men så inbillade jag mig att hon var lite varm på insidan där hon slagit på sig. Förvisso var hon varm på andra benet också men man inbillar sig ju alltid att det är värre på den dåliga sidan, så vi tog en extra dag med promenad istället. För säkerhets skull.
Dock har damen nu tydligt talat om att vila är för töntar. Hon har dansat runt och blåst upp sig, hittat spöken osv större delen av promenaden så jag tror att hon är rätt less. Då har hon ändå en kompis i hagen som hon springer runt med så hon är inte lika dryg som om hon gått ensam. Blir en provrunda imorgon, en kompis ska titta från marken hur det ser ut.

Otacksam unge.:p Jag gillar att resa bort, men längtar alltid hem mot slutet. Men de är en del av tjusningen. Skulle man alltid vara hemma och göra samma sak, så är de ju inte kul i längden. I morse när det var noll och frost ute kändes de skönt att vi åker till värmen nästa vecka.
Min häst har haft lite oplanerad vila pga tappskor. Hon har tappat 3 olika skor under denna period och i dag lät de som den 4 va lite lös. Hon ska skos på tisdag men då har de bara gått 6 veckor, så hon har inte gått länge. Dessutom är de ju helt torrt ute, så jag fattar ingenting. Pratat med hovis som tror på att de varit något fabrikationsfel på sömmen som bara gått av. Som tur är så har hon inte gått sönder när hon tappat skorna, men hon blir öm så ingen motionering är att tänka på. Men i dag fick vi ett bra pass på ridbanan, på en lite laddad häst.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok “Träna!”, säger de. “Det är superviktigt och bra för i princip ALLT!” Jo, jag vet. Jag är egentligen en sån som GILLAR att träna på gym...
Svar
3
· Visningar
1 244
Senast: Habina
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tittar ytterst sällan på TV, är inte särskilt intresserad av det och har inte tid. Visst kan det hända att det finns bra saker som...
Svar
0
· Visningar
498
Senast: cassiopeja
·
Hästhantering Hejsan, Jag läser ofta här på forumet och jag vet och förstår att man ska låta sin häst "bo" in sig när den får nytt stall, ny ägare...
2
Svar
20
· Visningar
2 939
Hästmänniskan Hej hörni! Jag har ett problem jag skulle vilja ha hjälp med och jag hoppas jag "gör rätt" här nu på hemsidan då det är första gången...
Svar
14
· Visningar
3 270
Senast: AmandaJ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023
  • Valp 2025