Sv: 07-ornas 14:ende tråd
*kl
Har varit iväg och ridit program utom tävlan på en av grannklubbarna idag. Blev lite oplanerat och kort varsel så jag red LB:2 eftersom jag redan kan det... Tänkte att huvudsaken är att min häst får lite rutin på att gå program på bortaplan, var dessutom precis som en vanlig tävling i rörighet, musik, fullt av hästar så inte riktigt lika lugnt som pay and riden vi var på sist.
Min häst var supertaggad, vilket inte gör mig så mkt eftersom det gör henne mer flashig och jag får väldigt mkt bjudning gratis
Dock var tiden felberäknad och jag hade helt plötsligt 3 ryttare kvar före mig istället för att kunna rida fram 40 min så hade jag en kvart när jag ännu bara skrittade på lång tygel. Inget vidare för min häst som kräver endel framridning, speciellt då detta var på morgonen så hon inte ens hunnit ut i hagen utan bara stått stilla inne + i släpet.
Hon var väldigt stark och på, jag kände att ha fick ha rejält mkt i handen jämfört med normalt. Bara för att kunna styra runt henne, hon var en blandning mellan popcorn och ångvält...
Menmen, hon skötte sig bra. Helt nytt och stissigt ställe, för kort framridning, nytt ridhus med läktaren precis vid banan samt folk som sprang runt där. Inga direkta fel inne på banan, lite vingliga vägar, en onödig felridning (gjorde halt på fel ställe) och lite fega ökningar från min sida (ville hinna få stopp på henne). Med hästen är jag supernöjd, speciellt med tanke på de dåliga förutsättningarna. Hon är verkligen en pärla att ha med sig, nyfiken och på men aldrig svårhanterlig eller oridbar.
Fick 65%