07-ornas 14:ende tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07-ornas 14:ende tråd

Hahaha ja men hon är ju en käck puckohäst ;)
Alltså en sån som du typ känner hatkärlek för :D Jag gillar henne massor men samtidigt skulle jag kunna strypa henne (ibland)

Om du betalar så kan du få ställa valfri häst hos mig :angel:

Hur många går in i stallet ;)? Har du plats för 5?

Det är känns bra med lösdriften! Har smyginvigt den en natt då det kom mycket regn så flytta jag hästarna till vinterhagen (där lösdriften är byggd). Tänkte dom kommer säkert inte använda den direkt utan den ska nog vara "läskig" ett tag. Men när jag gick ut kl 06 på morgonen på väg till jobb så låg hästarna där inne i sitt hus :p hur gulligt som helst :)

Hur länge i höst håller de på? Jag är hemskt upptagen under september men sen skulle man kanske klämma in ett par 120 (det gäller att passa på medan man är student och således har förskräckligt gott om tid närhelst det krävs :angel: ). Är det inomhus nu?

Ja det är inomhus.. det håller på till mitten av november minst.. Onsdagarna är ju reserverade för tävlingar på fm och pay and jump på em varannan vecka och varannanvecka är det hoppträningar.. dvs inga lektioner den dagen så dom måste köra på med andra aktiviteter vilket är kanon!!

Ptja, det är så dubbelt. Där jag vill bo kryllar det inte av jobbtillfällen, jag kan bli väntande i flera år i värsta fall. Problemet är att jag inte vet hur länge det är, och jag vill inte hatta runt i onödan här i södra Sverige. Bäst är att stanna på nuvarande jobb tills jag verkligen hittar rätt men jag har många faktorer att väga in. Bla jobbar jag ihop med pojkvännen i dagsläget, det är alltmer slitigt mellan oss och jag bävar för den dagen om det skulle ta slut och jag sitter i en situation att jag inte har nåt annat val än jobba kvar på obestämd tid med honom. Vi har ett arbete där vi jobbar tätt ihop så det går inte att undvika varandra på jobbet.
Att flytta skulle bla innebära en lättnad från "jag måste hålla god min så vi inte får problem på jobbet" vilket är oerhört påfrestande...

Å jag hade velat se lite mer....framförallt i trav för i galopp ser den ngt lite för liten ut, du ser liiiite framåttippad ut. Du har ju så enormt långa ben o överskänklar så det är inte så konstigt. Men Elle är så fin, herregud vad fin hon är!:love:

Håller med Nova både om att hästen är amazing och att sadeln ser rätt liten ut i sätet för dig. Är dessutom sjukt avundsjuk på din kropps proportioner-du har helt perfekt dressyrkropp! Är det Victorian du roder i eller vad är det för sadel:)?

+ Novali Hade inte tänkt på att sätet är litet, men förstår att ni tycker de när jag kollade filmen igen. Sätet är faktiskt 17,5, och jag tyckte den kändes lagom. Min 17 tums Röösli känns faktiskt större i sätet. Har tyvärr ingen travfilm, men att jag tippar fram är mitt paradnummer. Har inget med sadeln att göra, utan att jag är svag och instabil i bäckenet. Men de ska jag jobba massor med nu. Min PT va och kollade i dag och de är hon som filmade, så hon vet vad vi ska jobba med. Hon är själv ryttare.
Tack för snälla ord om min fina häst. Gillar henne skarpt och nu börjar mkt falla på plats, äntligen!

Albion är ju jättefina sadlar men SLK är ju rätt skålade? Då blir de automatiskt mindre. K2 är inte så skålade, du kanske ska testa en sån? Jag är också avundsjuk på din fantastiska dressyrfigur, men tröstar mig med att du skulle få ha benen dubbelvikta för att ha så korta läder som det krävs i terrängen!:p:D

Hon är fantastisk! Verkligen kul att se er ihop:)

kl*

Jag råkade tänka tanken förra veckan att min sadel är himla bra och som i ett trollslag känns den inte alls bra. Äker fram, ligger i bakvikt och lämnar torra fläckar bakom manken igen... Hur snabbt kan en häst ändra sig i ryggen? Tycker han ser mycket finare ut i ryggen på bara någon månad! Får nog börja leta sadel igen verkar de som. När vi köpt hus i framtiden blir det att måtta en sadel till oss....

Ett massa meck med sadel:(.

*kl*

Kom tvåa idag på tävlingen med 66.21%:). Lilla sockerponnyn har verkligen blivit en rosettplockare!
1001267_10201321736637322_115846662_n.jpg

...och vi vann-bilvårdsprodukter:D:D! Slapp solstolen iaf-den fick trean:p.

Jag har testat en K2, och jag gillar den inte alls. Red ett pass på banan i dag också i SLK, och känner mig rätt säker på att jag vill ha den. Är ju inte en sadel som vi kommer ha för alltid, men just nu känns de så stor skillnad mot min Röösli. Sånt som varit lite svårt tidigare, har känts mkt lättare nu. Men ska försöka få låna den ett tag till för att verkligen känna efter. Var och köpte en kort ELT gjord i dag, har en lång sen tidigare men kommer behöva en kort nu när jag byter sadel. Har även beställt en ny tömkörningsgjord som jag kan sätta en kort ELT på.
Hade lite funderingar på att anmäla min häst till en tävling i november. Upptäckte i går att anmälan öppnar i dag och min häst har ingen licens, så de blir inget med de. Vet knappt om jag kommer ihåg hur man gör med TDB. Denna tävling blev full på 28 sekunder förra året så chansen att komma med på en efteranmälan senare i veckan är nog inte så stor.

*kl

Har varit iväg och ridit program utom tävlan på en av grannklubbarna idag. Blev lite oplanerat och kort varsel så jag red LB:2 eftersom jag redan kan det... Tänkte att huvudsaken är att min häst får lite rutin på att gå program på bortaplan, var dessutom precis som en vanlig tävling i rörighet, musik, fullt av hästar så inte riktigt lika lugnt som pay and riden vi var på sist.

Min häst var supertaggad, vilket inte gör mig så mkt eftersom det gör henne mer flashig och jag får väldigt mkt bjudning gratis :o Dock var tiden felberäknad och jag hade helt plötsligt 3 ryttare kvar före mig istället för att kunna rida fram 40 min så hade jag en kvart när jag ännu bara skrittade på lång tygel. Inget vidare för min häst som kräver endel framridning, speciellt då detta var på morgonen så hon inte ens hunnit ut i hagen utan bara stått stilla inne + i släpet.

Hon var väldigt stark och på, jag kände att ha fick ha rejält mkt i handen jämfört med normalt. Bara för att kunna styra runt henne, hon var en blandning mellan popcorn och ångvält...

Menmen, hon skötte sig bra. Helt nytt och stissigt ställe, för kort framridning, nytt ridhus med läktaren precis vid banan samt folk som sprang runt där. Inga direkta fel inne på banan, lite vingliga vägar, en onödig felridning (gjorde halt på fel ställe) och lite fega ökningar från min sida (ville hinna få stopp på henne). Med hästen är jag supernöjd, speciellt med tanke på de dåliga förutsättningarna. Hon är verkligen en pärla att ha med sig, nyfiken och på men aldrig svårhanterlig eller oridbar.

Fick 65% :)

Det var ju jättebra! varför red du utom tävlan? Ni är så bra att ni absolut ska vara med och tävla på riktigt!

För att det var deras klubbmästerskap, och jag är inte medlem :o Jag vet att vi håller måttet för riktiga tävlingar nu, men jag är för snål för att krångla med licenser och medlemskap när det rör sig om en tävling jag kanske kan vara med på i höst...

Jag tycker egentligen inte det är nåt fel på LB:2, men det känns så ovärt att rida det nu. Vi lär ju aldrig någonsin kunna slå vårt gamla rekord på 78% :angel:

Det är inte dåligt med eller konstiga klasser egentligen, LB:2 LA:3 LA:4 MsvC:1 MsvC:2 och MsvB:2.
Så LA:3an blir det väl, sedan är det om jag ska nöja mig med en klass eller köra på MsvC:1. Eller kanske LA:4, fast jag har på något sätt fått för mig att det programmet inte alls passar Bruce. :p
Men jag kanske ska prova att rida de vägarna lite här hemma, det är väl sista biten som blir svår kanske... Och att komma tillbaka efter galopplängningarna på långsidorna. Bakdelsvändningarna kan han faktiskt göra ganska bra.

Kul att det verkar gå så bra för alla som är ute och tävlar! Kul att få lite färgade rosetter också trots att man rider unghäst! Unghäst rosetterna är ju ganska tråkiga ;)

Själv var jag och Nelly och hoppade 1m på unghästtävlingarna i Kungsbacka idag :) Första tävlingen inomhus och lite klurig bana men vi fick fint flyt och klarade banan felfritt! :) Nu blir de 110 debut nästa tävling, ska bli riktigt kul :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok “Träna!”, säger de. “Det är superviktigt och bra för i princip ALLT!” Jo, jag vet. Jag är egentligen en sån som GILLAR att träna på gym...
Svar
3
· Visningar
1 245
Senast: Habina
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tittar ytterst sällan på TV, är inte särskilt intresserad av det och har inte tid. Visst kan det hända att det finns bra saker som...
Svar
0
· Visningar
498
Senast: cassiopeja
·
Hästhantering Hejsan, Jag läser ofta här på forumet och jag vet och förstår att man ska låta sin häst "bo" in sig när den får nytt stall, ny ägare...
2
Svar
20
· Visningar
2 939
Hästmänniskan Hej hörni! Jag har ett problem jag skulle vilja ha hjälp med och jag hoppas jag "gör rätt" här nu på hemsidan då det är första gången...
Svar
14
· Visningar
3 271
Senast: AmandaJ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka