07-ornas 14:ende tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07-ornas 14:ende tråd

Vilken fantastiskt upplevelse ni kommer få.. hur det än går så kommer det vara hur kul som helst!

Vi är egentligen inte helt färdiga för msv, men jag är så sugen att prova:p. Alternativet är L:B2 för dom har inte ens en L:A på tävlingen... B2an är jag sjukt less på och försöker ist lotsa runt msvc:p.

Vilken tur för dig att det inte är Msv utan faktiskt bara LA:5 fortfarande, tänk på det så blir det psykologiskt lättare... så kör på!

Senast ändrad:

Gud va spännande. Håller en tumme för er.

I går stod de hoppning på schemat för min dressyrhäst. Hon tycker verkligen att det är superkul, och gör de riktigt bra. I dag blev det en långpromenad.

Själv har jag börjat träna för en PT som ska göra ett test med 3 ryttare under 3 månader. Under 3 månader ska vi träna tillsammans 3 gånger i veckan och mellan de ska jag träna själv. För mig kan de inte bli annat än bättre. Jag är extremt svag i core området och svankar gärna när det blir jobbigt. Filmades under träning i gym i går och ska filmas till häst också, för att kunna se skillnaden. Troligen kommer de ett reportage i en hästtidning senare. :nailbiting:

Haha, jag som inte varit i närheten av dressyr på typ 7 år har alltså rididt msv C med placering, bra grej på meritlistan..

Min 07:a tuffar på, efter sommaren och en tråkig tappsko som ställde till det med hovhälta (efter bedövning och böjprov överallt i fram innan hoven bedövades vilket ju kändes ganska bra ändå att hon är helt ua i övrigt) kändes hon fantastisk, nu tror jag hon sträckt sig, kändes lite oren i bak i söndags och lite kvar igår men klart bättre. I lördags var hon fantastiskt trevlig, blir det inte bättre på nån vecka blir det veterinär.

Jag var inte med på tiden det hette LA:5/6 såå för mig är det Msv! :D

Och jag tycker ändå det är mer skillnad från LA:4 till MsvC än från MsvC till MsvB:2.

Tanken har faktiskt slagit mig att det egentligen baea är L:A:p. Men jag håller med Gabbi om att det är ett stööre snäpp till msvc från la än från msvc till msvb. Känns som att det mest är bytena som sklijer de senare åt.

Ja LA :6 var nuvarande mSv c och det var ett snäpp ifrån LA :5 som nu är mSv C:1 .

Det är Mao som Fio säger bara ett byte av namn och uppgradering titel mässigt på nivån .

Bytena ska väl inte föraktas de har alltid varit avgränsande i fråga om nivå oavsett siffra på klassen !

Senast ändrad:

Äh det är svårt att lära gamla hundar sitta. För mig kommer skillnaden mellan LA & MSV vara just bytena.

Fast jag gillar ju att jag har placering i MSV..... :D:p

Jag har iof placeringar i MsvB ändå.. men mina placeringar i MsvC en hel drös.. räknas som LA tydligen för det är där dom ligger på Hilles blup

MsvC kommer alltid vara LA för mig oavsett.. men förutom bytena som verkligen inte ska föraktas så dömer dom betydligt hårdare i MsvB klasserna än MsvC.. tycker jag!

Jo jag vet hur dom ändrade:). Men jag har aldrig tävlat gamla L:A5-6 så för mig är det msv:p:D.

*kl

Jag red för en av mina gamla tränare tidigare i veckan. Jag red för denne lite i början med min häst, men hade lite svårt att förstå dennes instruktioner så jag slutade när jag hittade en annan tränare. Nu provade jag dock igen, eftersom jag och min häst kommit rätt långt jämfört med förr så tänkte jag att jag kanske kan tillgodogöra mig bättre... jag gillar tränaren som person i övrigt.
Det gick rätt bra faktiskt. Lite annorlunda ridning än för min nya tränare, men samtidigt var jag och hästen ordentligt framridna från början så vi behövde inte ta så mkt tag i dom bitarna. Vi hade mkt fokus på att placera bogarna rätt och ha henne rak, tvärtom vad vi faktiskt fokuserat på för den andra tränaren som poängterar vikten av att kunna böja för att komma framåt med form osv.
Jag tror att dom här två tränarna kan gå att komplettera rätt bra faktiskt. Man får väl plocka russinen ur kakan helt enkelt sen när man rider ensam.

Ett litet dilemma har uppstått i form av ett jobb i norr. Det är rätt jobb och bransch, men ligger geografiskt helt fel. 15 mil från där jag vill bo, 20 mil från familjen. Även dagtidstjänst och jag vill ju inte jobba annat än skift egentligen. Största problemet är hästbiten, finns väldigt dåligt med uppstallningsmöjligheter samt tränare, hovslagare och veterinärer att få tag på. Vet inte om jag kan kompromissa bort det till den milda graden faktiskt :crazy: Frågan är dock snarare hur mkt jag vill komma härifrån, och inte hur mkt jag vill dit...

Åk upp och titta i staden/byn där jobbet finns! Rätt ofta får man en annan syn på hur det är med hästeriet när man väl finns på plats. Känns som om det är ett stort steg i rätt riktining för ditt egent mående om du kommer bort från där du är nu:).

Vad det gäller ridningen så tycker jag att din nygamla tränare har ett vettigare fokus med rakriktningen och att komma åt det genom att kunna hålla bogarna på plats:).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok “Träna!”, säger de. “Det är superviktigt och bra för i princip ALLT!” Jo, jag vet. Jag är egentligen en sån som GILLAR att träna på gym...
Svar
3
· Visningar
1 245
Senast: Habina
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tittar ytterst sällan på TV, är inte särskilt intresserad av det och har inte tid. Visst kan det hända att det finns bra saker som...
Svar
0
· Visningar
498
Senast: cassiopeja
·
Hästhantering Hejsan, Jag läser ofta här på forumet och jag vet och förstår att man ska låta sin häst "bo" in sig när den får nytt stall, ny ägare...
2
Svar
20
· Visningar
2 939
Hästmänniskan Hej hörni! Jag har ett problem jag skulle vilja ha hjälp med och jag hoppas jag "gör rätt" här nu på hemsidan då det är första gången...
Svar
14
· Visningar
3 271
Senast: AmandaJ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka