Sv: 07-ornas 14:ende tråd
kl
Svarar på lite allt möjligt sedan sist
Maja: Tack! Kan ju dock bli att han blir kvar ett tag ändå, än så länge har vi inte fått nåt svar på annonsen alls (förutom en som ville låna). Och det var faktiskt bara den enda gången vi åkte iväg och hoppade som han skuttade och for så mycket, här hemma håller han sig lite mer på mattan
Ang klippningen: Bruce är ju som sagt jättehårig och blir helt plaskblöt efter ridning, men han fäller fortfarande och jag vill helst klara mig på två klippningar i år så jag försöker vänta så länge det går. Jag hyr klippmaskin när jag ska klippa så vill helst ta allt på en gång, och än så länge är det såpass varmt i luften att han är utan täcke ute i hagen och det funkar att spola av honom med kallvattnet efter ridning och låta honom torka naken i boxen. Har inget täckesbyte där han står och jag hinner inte dit på morgonen så så som jag lämnar honom på kvällen åker han ut i hagen sas. Så när han blir klippt är det täcke dygnet runt som gäller.
Ang ridningen just nu: Så han han känts så himla fin sedan vi tog tävlingsuppehåll och tagit tag lite ordentligt i träningen istället! Jag tycker vi har fått till galoppen mycket bättre nu, så som jag vet att han kan gå egentligen. Och även i traven har han börjat använda energin mycket mer till samling och inte bara till att ånga iväg. Red lite byten när vi hoppade häromdagen och det gjorde han superfint! Lite spänt och for iväg ibland men rena, luftiga och på hjälpen.
Hade faktiskt också velat ha hem tränaren från USA snart så att vi ev skulle kunna få hjälp att komma ett steg längre. Och så hade det varit roligt att sätta upp tränaren och se om han kunde introducera bytena lite mer i dressyrjobbet också, och kanske börja känna på lite "passage-tänk" i traven. Jag känner att det finns där nu men har aldrig suttit på en häst som kunnat så vet ju inte hur långt borta det är "egentligen".
MEN senaste passet var typ katastrof
, han började skutta omkring och muppa sig bara jag kortade tyglarna i skritten och nu fick vi inte till galoppen alls... Red säkert i 1 timme och en kvart och då hade jag ändå fått ge upp nånstans mitt i och bara försökt få till trava runt på en volt någorlunda...
(Var en arabhingst i ridhuset när vi kom in, vet inte hur länge de hållt på där inne men de gick ut ganska snart. Efteråt sa ryttaren att "Jag gick ut när din häst började studsa för jag ville inte sitta på hingsten med en lös häst ifall du skulle åka av"
.)
Och för övrigt så blev saluvisningen inställd så nu funderar jag på att ta tävling då istället. Finns dock ingen LA:1 och jag är så trööött på LB:2, så jag funderar på att prova MsvC:1. Kanske väntar att anmäla tills efter tävlingen den 22a och se om vi lyckas hålla i den nya fina känslan på tävling. Om vi nu hittar tillbaka till den vill säga