07-ornas 14:ende tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07-ornas 14:ende tråd

Haha ja ner vill man nästan alltid och att få barn gör lite på kroppen har jag nu märkt ;) Men himla kul men en PT som kan pusha en att komma igång med träning på ett bra sätt. Men oavsett så har du bra proportioner för en dressyrryttare. Jag har för lång överkropp eller för korta ben kanske det heter :D

Lång och mullig.:p Kanske inte syns så mkt, men jag känner då jag alltid tidigare varit smal.
Detta är för 5 år sen. Skulle aldrig komma i dessa ridbyxor längre(kankse tur då de är förskräckliga)

Förra veckan.

*kl*

Har tajmat Barbies vila helt sjukt perfekt för att idag blev det höst på riktigt häruppe! Hon får två veckors välförtjänt vila dels för att jag ska ut och resa och dels för att jag verkligen tycker att hon förtjänar det:). Så eftersom den andra åsnan också får lika mycket vila roade jag mig med att fixa i sadelkammaren ikväll.

Två andra hyresgäster har flyttat idag (för att stallägaren har köpt fler ponnier till sin dotter), så har jag nu äntligen fått ytterligare ett fack i sadelkammaren. Har rätt till två eftersom jag har två hästar, men eftersom vi varit en för mycket i stallet så har jag fått klämma in mig i ett litet fack. Så ikväll har jag putsat och städat och det känns så himla skönt!

Åh va mysigt! Älskar att fixa i sadelkammaren! Ska bli så underbart att slippa klubbens trånga skåp och få ha sina saker i en riktig sadelkammare med plats! :love:;)

Amazing skall få en hel del nya saker om hon klarar sig! :)
Det är min terapi att sitta o leta utrustning inför vår comeback! :o:)

Det är väl ett sätt för mig att behålla kontrollen i kaoset antar jag, jag är ju ett riktigt kontrollfreak som älskar planering och rutor i vardagen!

Och att släppa på allt som man ändå får göra medans hästen är konvalecent och inte vet vad som händer från dag till dag, det är INTE RIKTIGT min grej! ;)

Senast ändrad:

Det där är så mycket en smaksak om vad man tycker är snyggt i sadeln. Jag tycker du är snyggare nu eftersom du har lår som fyller ut. Gillar inte när ryttare är för pinniga a la Emmelie Scholtens tex:
13_kwpn_scholtens_charmeur_01.jpg

Är så sällan jag tar mig tid med sadelkammarpyssel:p. Jobbar drygt heltid och prioriterar att hinna rida båda så tiden är oftast lite knapp. Det värsta som finns är att känna sig stressad när man väl sitter i sadeln, så den får alltid lov att ta tid. Men när man väl fixar i sadelkammaren känns det himla bra:).

Det där är så mycket en smaksak om vad man tycker är snyggt i sadeln. Jag tycker du är snyggare nu eftersom du har lår som fyller ut. Gillar inte när ryttare är för pinniga a la Emmelie Scholtens tex:
13_kwpn_scholtens_charmeur_01.jpg

Åh det där såg inte alls trevligt ut! Herregud vilka smala ben! :o:eek:

Nej, är väl ingen som sagt att det är ett problem? Det handlar enbart och enkom om estetik och personlig smak:).

Jag funderar också på att ta in min nu. Idag har vi haft riktigt busväder men hon fick iaf täcke på sig igår som tur var! Kul att hon blivit så mycket bättre i galoppen!
Var inte den du sålde en 07:a? Den var fin minns jag, fast jag gillar nog din fux ännu mer :) Men visst är det märkligt att man blir nervös bara för att ens häst ska göra något. Går det dåligt så gör det och går det bra är det bara att vara glad för det. Jag har ju inga förväntningar att dom ska kamma hem det för jag har tittat på vad hästarna som ska gå samma klass som min har gjort och kan snabbt konstatera att alla är mycket mer rutinerade. Men det blir en kul grej och någon gång måste ju vara den första;)

Nja Konjack är född -08. :) Han har utvecklats enormt, vuxit sent och haft svårt att lägga på sig, men nu har det rullat på bra för dem i sommar. Jag tycker också om lilla rödingen, han har trevligare exteriör, mycket bättre gångarter, men lite nervigare temperament. :p

Ja alltså det där mattehjärtat hjälper de grå håren en bra bit på traven. :p Tänk att man kan oroa sig för så mycket!

Haha, jag sällar mig till klubben! Jag är en väldigt aktiv människa i vanliga fall, så nu när jag pajade ryggen och knappt gjort ett jota på tre veckor så visade plötsligt vågen på +3 kg! :o Plötsligt har jag pösmage som hänger ut ovanför byxorna, skitsnyggt måste jag säga! Eller, kanske inte... :p Jag som redan hade nåt sommarkilo för mycket! :banghead:

Ooh vilka härliga I-landsproblem! :D

kl

Har inte hunnit skriva på ett tag (igen).

Nu har jag dialogiserat med min ryttare och kommit fram till att häst behöver vila. Det går inte in mer nu. Hon sköter sig fint både hemma och borta, börjar hon mopsa lite så är det bara att morra en gång så går hon. Men det blir inte så mycket mer utveckling utan en vilperiod. Så häst får flytta hem ett tag så får vi se efter vilan vad jag ska hitta på med henne. Och vem som ska hitta på något med henne. Jag eller någon annan.

Häst tävlade i alla fall i söndags och det gick väl hyfsat. Första rundan (95) var hon nolla och fin. Andra rundan (100) var hon trött och då galopperar hon bara uppåt då ser galoppen ut så här :crazy: ju tröttare hon blir desto mer energi slösar hon och får jobbigare över hinder då sprången blir dåliga.

villinte2_zps99cae13d.jpg

sen rusar hon mot hinder och drar ner frambommen...en halt och en volt gjorde att felen tickade iväg

Film från första

Du och Undret är mina idoler :D f@n vad ni är grymma att kämpa med era hästar :bow:

Ja ni andra i tråden är också fantastiskt grymma :up: är verkligen inspo att läsa här!!!

*kl

Tredje träningen idag och idag var det dagen med stort D då det va första gången vi åkte helt själva. Jag lyckades återigen köra den lite krångligare vägen dit som jag lyckats med 3 av 3 gånger nu. Va trött man blir på sig själv:banghead:
Träningen kändes så sjukt bra! Han har verkligen börjat förstå vad det är vi är ute efter och känslan idag kommer jag leva på länge.:d
Han bara flöt fram och gjorde riktigt fina skänkelvikningar som kändes hur lätta som helst. Jag klämde nästan fram en tår på vägen hem för att jag är så himla stolt över att vi kommit över lastningsproblemen och att han tar jobb så himla bra. Jag är lyckligt lottad :love:

Sötaste mulen

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok “Träna!”, säger de. “Det är superviktigt och bra för i princip ALLT!” Jo, jag vet. Jag är egentligen en sån som GILLAR att träna på gym...
Svar
3
· Visningar
1 245
Senast: Habina
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tittar ytterst sällan på TV, är inte särskilt intresserad av det och har inte tid. Visst kan det hända att det finns bra saker som...
Svar
0
· Visningar
498
Senast: cassiopeja
·
Hästhantering Hejsan, Jag läser ofta här på forumet och jag vet och förstår att man ska låta sin häst "bo" in sig när den får nytt stall, ny ägare...
2
Svar
20
· Visningar
2 939
Hästmänniskan Hej hörni! Jag har ett problem jag skulle vilja ha hjälp med och jag hoppas jag "gör rätt" här nu på hemsidan då det är första gången...
Svar
14
· Visningar
3 271
Senast: AmandaJ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka