-04'ornas tråd Edition 9

Sv: -04'ornas tråd Edition 9

Detär en Tekna, jätteskön är den! inte den mjukaste jag suttit i men duger gott och väl! :)

Måste visa lite bilder oxå från sista tävlingen, då jag kraschade.

Han girade lite höger in i komb därför drar jag i vä tygel istället för o lägga på höger skänkel.. *slår mig hårt i huvet* att de ska vara så svårt o använda de där benen :angel:
7C0D0330-X.jpg

sen en obetalbar bild... Visst är han söt?!:love:
7C0D0337-CAcopy.jpg

Haha, jo han är väldigt söt ;)

*kl*
Åh, har lite ångest över vad jag ska göra med Akilles när bäbisen kommer. Hon som har hoppat honom förr ska sälja sin häst och vill låna A på foder, och träna/tävla honom i hoppning.

Det vore ju såklart nyttigt för honom, eftersom alternativet är att vara hemma hos matte och skrutta ett halvår till eller så (man vet ju inte vad det blir för bäbis som kommer och hur jag kommer må). Och jag får mer tid med bäbisen, med gott samvete eftersom A får den aktivering han behöver. Ökad träning/tävling = ökad skaderisk, samtidigt: håller han inte för det så håller han ju inte för det jag vill göra i framtiden heller, och han kan förstås lika gärna skada sig hemma i hagen.

Sen vet ni ju hur det är, matte kan och vet alltid bäst :angel: så att släppa på kontrollen..?!

Jag blir förvånad varje gång jag ser bild på din pålle, han är så ljus! Jag har en helt annan bild av honom i huvudet :p
Jättesöt sista bild, han ser nöjd ut ;)

Modett:
Om det är en någon som är duktig och som du litar på så är det väl bara bra att han får jobba lite och tävla? Då är han ju dessutom igång när du är redo att börja rida på allvar igen med. :) Och bor hon inte så långt ifrån så kan du ju fortfarande ha lite koll på vad som händer och hur det går.

Kl
Uppdatering om Flamman. Hon har funnit sig fantastiskt bra i mammarollen! Jag är såååå stolt över henne :love:

Och jag har hittat en kille här i samma stad som tävlar hoppning och är unghästberidare, som ska få rida henne lite sen (till en helt vettig peng) och hjälpa oss att komma över våran lilla tröskel, som jag känner att jag inte helt reder ut själv. Och går det bra ska han även få hoppa in henne. Vi har ju bara skuttat små kryss innan, men det räknas nog inte.
Så nu är jag mycket peppad på att komma igång!

Joo hon är duktig och bor på andra sidan stan, så egentligen finns ju alla kriterier man kan önska. Det är bara så jobbigt att tänka på att lämna bort honom :crazy: Men nog blir det säkert bra, bara jag hittar sällskap till araben, annars går det inte.

Låter jättebra ju! :laugh:

Sixten har haft ett svullet ben i några dagar, så nu har hon gått i en stor gräshage och bara låtit magen växa i drygt en vecka.
Om allt går som det ska så är vi snart på G igen :)

KL

Vart har ni tagit vägen allihop??

Vi börjar närma oss vårt läger jag och W. Det ska bli så kul!! Han har blivit riktigt trevlig sedan jag drog ner på kraftfodret. Visserligen har han tappat lite i vikt, men hellre det än en skogstokig häst. ÄNTLIGEN kan vi börja vår resa framåt och har vi tur så kanske vi kan starta några klubbtävlingar längre fram. Medryttaren ska hoppa honom också. Jag hoppas verkligen att vi får rulla på nu ett tag utan skador och problem.

Hur går det för er andra??

Blev inget med den potentiella fodervärden så nu är planen åter att ha långt sommarbete. Provar fråga här också, även om det inte är så många norrlänningar i tråden och detta är i första hand ett norrlandsproblem: kan hästar få sorkpest?

Tror inte att någon av mina har det ;) men det är ju ett "sorkår" i år och hittar bara att det inte drabbar katt och hund. Hästar goffar ju runt ordentligt i gammalt gräs och liknande och borde ju således vara utsatta för de luftburna partiklarna?

Sixt har börjat sättas igång igen, hon skiter i om det är 25 grader i skuggan och strålande sol, lika knas för det.. :cool:

Ska börja rida henne på fredag tänkte jag :)

kl

Här går de bra, Calle sköter sig bra och jag kommer igång mer o mer.
var o tränade i helgen, höll oss på låg nivå eftersom vi inte hoppat så mkt sen kraschen.
Allt kändes dock helt normalt så om 1½ vecka åker vi på tävling, är anmäld 110,120... känns bra att kunna rida ett snäpp lägre för o kolla av läget på tävling oxå.

Q som de varit väldigt tyst om är nu igångsatt efter en envis skada här på vårkanten.
Förmodligen har han haft en muskelbristning eller nå liknande. Blev ståendes drygt en månad tror jag.
Nu är han dock på väg igång o känns helt ok. Är planerat att även han ska få följa med på tävlingen om 1½ v o hoppa 110.
Hoppade några språng igår o då var de full fart.. :D

Till skillnad från Akilles då, som blir Tjuren Ferdinand så snart det är sol och varmt :D Gillar honom som sommarhäst, även om det ibland kan vara lite frustrerande när den annars så energiska hästen lullar på i ridskoletempo.

Nu är det sadeljakt igen! Medryttaren kommer att hoppa W så då får jag ju införskaffa en hoppsadel... Hade ute två igår och provade... En Santa Cruz Celine som lättade i bak tyvärr och en Prestige Versaille som låg kanon. Versaillen känns i dyraste laget för mig. Ni råkar inte ha tips på någon sadel som kan passa som är väldigt lik Versaille?

Kolla beg marknaden.. bör finnas några versailles ute där.
Min går ju med versailles och jag har även ridit i en Amerigo vega några gånger men den är ju dyrare än versailles.. så ingen hjälp där.

Idag hade inte Calle nån bra dag.. stelt o stumt kändes de o rida men efter dryga timmen så var jag relativt nöjd.
Har gått in i en fas där jag bestämt mig för att inte sluta först han känns riktigt rund o fin och framförallt lätt i handen. Har en känsla av att de kommer bli grispass ett tag;)
Men de får de vara värt. Imorgon blir de iaf en klättringsrunda som omväxling.

fick svar från försäkringsbolaget idag oxå angående ersättning för skadad hjälm o kavaj i kraschen. Dom ersätter allt jag begärde så nu är jag en lycklig människa som får köpa ny hjälm:bump:

Jag har hittat en begagnad till ett bra pris när jag jämför med övriga begagnade. Det kanske får bli den ändå.. man borde nästan få tillbaka pengarna då om den behöver säljas längre fram:-)

Jahaja, idag är det betydligt tråkigare väder (regn på morgonen, nu växlande molninghet, svalt och blåååååser) och jag saknar min Tjuren Ferdinand :cry: För i sin sanna Dr Jekyll/Hr Hyde-anda far han istället runt som en virvelvind idag, minsta lilla grej - synlig eller osynlig - sätter en jäkla fart på honom och så dundrar han runt och sparkar bakut. Att någon kan vara så extremt väderstyrd går mig över huvudet.

Orättvist!
Jag skulle vara jättelycklig om jag hade en lugn häst bara i en enda vecka!

Ska eventuellt flytta och bli norrlänning i höst, eget stall (:love:) och då funderar jag seriöst på att skaffa en riktigt stabil typ nordsvensk att åka runt på som omväxling :D

Jag är mycket glad över de lugna dagarna ;) Min kära man stod och förfasade sig över A´s repor i hagen igår.

- Akilles är helt tokig :eek:
- Mhm..
- Han far runt som ett tok :eek:
- Jasså..
- Och ARG verkar han vara :eek:
- *suck* Det tror jag inte.
- Men han höll på och SPARKADE :eek:
- *ny suck* Jo han brukar göra det..

Föga impad efter en hel dags rejsande :D Förutom då solen sken och vinden lugnade sig, då kunde han ju sola eller ligga ner ett tag. Löshoppade igårkväll och han hade då fulla förråd av energi trots dagens hagaktiviteter :cool:

Hur pass mycket norrlänning blir du?! (Tänk på att jag kommer HÖGT upp ifrån och har hårda krav på vad som räknas ;)) Härligt med eget stall, skulle aldrig vela byta tillbaka efter att ha provat. En lugn och avslappnad varelse blir definitivt nästa häst på listan, har nästan glömt hur det är att sitta på en sådan!

Varför flyttar alla till mina hemtrakter när jag har flyttat därifrån... :cool:

Haha, "norrland" tenderar att krympa ju längre norrut man kommer :angel: Egentligen tycker jag nog att Norr- och Västerbotten är "riktiga" norrland men okej, Sundsvall kan jag sträcka mig till. Kommer dock aldrig att finna mig i att Gävle ska höra till norrland :D

Vad föranleder flytten då, om man får vara nyfiken och fråga?

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 071
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
22 559
Senast: Stereo
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Då ska jag försöka sammanfatta vår resa til Norsk Varmblod's Eliteskue lite "kort". (Eller långt... :angel: ) Vi åkte hemifrån i...
Svar
0
· Visningar
1 069
Senast: sorbifolia
·
Övr. Hund Eftersom jag enbart skrivit på hundforumet när det har varit problem (och det har varit mycket problem) med Loppan så tänkte jag att det...
Svar
5
· Visningar
1 262
Senast: TeamLundVer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka