Sv: -04'ornas tråd Edition 9
Hon gick på bara hö och halm mineraler och en skvätt betfor höst/senhösten 09, men eftersom hon gick rätt hårt så tyckte jag hon tappade för mycket överlinje. Blev toppig över korset och svag i ryggen. Började då ge krafft protein som fungerade bra. Dock har de sällan det här när jag ska iväg och köpa.
Gröna miner har hon fått lr ska få, men de var slut sist jag var iväg så för att ha nåt fick det bli blåa.
Kliet ska hon egentligen inte ha, men hon har varit lite spruttig i magen i början av mars, så testade kli och det försvann direkt.
Betfor får hon för att jag vägrar ge torrt krafft foder.
Men tror du det kan funka att ge henne krafft 60?
Eftersom hon tränas såpass hårt, 5-6 dagar veckan. Blandat med dressyr/hoppning/uteritter, sen nu kommer tävlingarna igång ju. Osäker på om bara höet räcker, har inte riktigt lust att testa och se att hon tappar nåt mer än magen.
Minst 1, oftast 2 galoppdagar i veckan. Bara uppvärming och sen galopp i skogen för hela slanten. Långa sträckor så matte blir helt trött i ryggen och benen.
Men hon är inte ens lite flåsig och inte ett dugg trött.
Sen har hon såna jäkla magmuskler, det är helt bulligt i strängar under magen, under nästan hela magen. Har faktiskt inte kännt så mycket på någon häst förut.
Så man tycker ju att lite borde hon få upp magen.
Men har du några fler tips emottages dom gärna!