Sv: -04'ornas tråd Edition 9
Såg jättefin ut i 120.
Blir lite som calle.. lite hög i nacken och tappar då lite rygg.
Jag har nog glömt o rapportera från Gävle då Calle gick 130 med 2 ner sen en 130 där vi pga missförstånd hamnade mitt i sista oxern men hoppade den kanon när den var uppbyggd o slutade då på 6 fel sen fick han gå en 120 sista dagen där han var trött o petade ett hinder.
Överlag var jag väldigt nöjd med honom.
I helgen skulle jag till Högbo o rida 120,120,130 ..
Hoppade riktigt trevligt i 120 igår, lite rundare o bättre med nacken.
På en kortsidan fladdrade reklamplasten på staketet till precis när jag red mot 5.an så han svajjade till o glömde ena frambenet så den bommen rasade.
Sen tog han i för kung o fosterland på sista hindret, sköt mig högt upp i luften, blev rädd när jag landade med en duns på honom, bockade som en rodeohäst o drog järnet varav jag flög som en vante, landade på näsan o ådrog mig en hjärnskakning.
Calle fick gå till stallet med en kompis o jag blev skjutsad till sjukhuset för undersökning,röntgen,dropp o massa prover..
De var den tävlingshelgen de.. så mamma o pappa fick ta bilen ner till gävle o hämta mig o hästen eftersom jag inte alls var i skick att köra någon bil.
Nu läre jag inte få åka ensam på ett tag
Calle såg lite ledsen o skuldmedveten ut när jag kom tillbaka från sjukhuset.. lille hästen.