04:ornas tråd version 3!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd version 3!

Jag uppdaterar lite:

Veterinären har varit ut idag, och nu blir det klinik o rönrgen först.
Ser inte så lovande ut, hon tror att det kan vara så, att förutom knäskadan, så har han påbörjan till spatt på ena bakhasen.

Snacka om att dra ner rullgardinen.. Nattsvart..

Min fina häst, som är världens snällaste.

Vad tragiskt det känns. Han har ju inte ens påbörjat sin karriär.

Men jag ska väl se röntgenbilderna först innan jag går ner mig helt. Hoppet är det sista som sviker människan.

Så håll tummarna allihop..

kl*

Har precis köpt mig en 04.

Arro
E: Nobel-Cheer Guy-Jovial
DSC00130.jpg

Tänkt att bli nästa dressyrstjärna:love:

Oh vad roligt!
Jag känner uppfödaren, min gamla hovslagare :laugh:
Lycka till med honom i framtiden, ska bli roligt att följa!

Å nej..:cry: Jag skickar en stor, stor tröstkram och massa hopp om att det inte är så farligt som det låter!!

Å vad tråkigt :( När ska du till klinik och kolla upp? Håller tummarna för bättre besked.

Tråkigt att höra.:cry: Har du haft misstankar om spatt el kom det som en överraskning ?

Fy så tråkigt, lider med dig!!! Vet oxå hur det är att sitta med en konvalecent, det är inte kul och speciellt inte när dom är så unga!!! Hoppas att det löser sig, man ska inte måla :devil: på väggen innan han sitter där.:bump:

Någon som ska till Tingsryd den 21 sep? Till dressyruttagningarna till championaten..
Har anmält mej idag :bump:

En nyfiken fråga bara. Fick ni springa med dom vid visning för hand?Vid vår kvalité så tolkar jag det som att det är borttaget och man först rider gångarterna sedan så river man bara av sadeln och ställer upp dom??

När jag var med min kompis på kvalitets med halvblod för ett par år sedan så visade de uppsuttna gångarter först, sedan fick en medhjälpare komma in på banan för att ta sadeln också sprang de och visade för hand samt exteriör direkt ...men de kanske har ändrat nu...

KL

Hejhopp igen.. längesen jag skrev nu, men jag smyger in och läser ganska ofta! och det är kul att se att det går bra för de flesta, mycket trist med skadorna som fortfarande envist hänger sig fast vid våra 04or :crazy: håller tummarna för alla sjuklingar att de snart är bra igen så ni kan fortsätta träna

the_connemara, grattis till superbra resultat på kvaliten! :bump:

Så på söndag är det dags för vår lilla ponnyskrutt att göra sig fin inför dommarna med :laugh: ska bli kul och spännande.. hoppas bara att hon sköter sig så bra som hon brukar och att poängen blir hyffsade, jag har inga jätteförhoppningar för det är inga speciellt märkvärdiga gångarter hon har och första gången som jag kommer att visa.. men vi ska göra vårat bästa :p

En fråga: får man använda sporrar och/eller spö när man visar uppsuttet? och ska man sitta ner eller rida lätt (eller bådeoch) i traven och galoppen?

Jag uppdaterar lite:

Veterinären har varit ut idag, och nu blir det klinik o rönrgen först.
Ser inte så lovande ut, hon tror att det kan vara så, att förutom knäskadan, så har han påbörjan till spatt på ena bakhasen.

Snacka om att dra ner rullgardinen.. Nattsvart..

Min fina häst, som är världens snällaste.

Vad tragiskt det känns. Han har ju inte ens påbörjat sin karriär.

Men jag ska väl se röntgenbilderna först innan jag går ner mig helt. Hoppet är det sista som sviker människan.

Så håll tummarna allihop..

Nej men fy så hemskt.

Jag håller ändå en tumme för dig. För jag vet att det som kan se nattsvart ut kan vändas till ljusaste gryning. Vårt gamla avelssto är ett exempel på det, veterinären ville avliva henne som föl men hon fick en chans och blev tävlingshäst och sedan mammahäst.

Jag hoppas att det går bra för din häst.

Kram

A-K

Välkommen till tråden!

Min kompis har ett föl efter Nobel. Vi kan säga att den har lite gångarter. Rör sig som en katt i i alla tre. Blir nog ganska jättestor...:p

Hur stor är din? Du får gärna berätta mer ingående om den.

Vi var på ridbanan igår, på vägen ner dit så passerade vi en bil på pakeringen med bakluckan öppen och 2 hundar. Dessa började låta en massa och hoppar runt i bilen och bakluckan stängdes med ett brak precis när vi ska passera. Men hon stannade till, blåste upp sig lite tittade på bilen och gick vidare sedan. Jag hade hjärtat i halsgropen. Det blev en ridtur på 15 min på ridbanan. Sedan en avskrittningtur. Hon jobbade på som attan, provade lite bogen in utmed fyrkantsspåret.
Hur långa pass rider ni när ni kör ett dressyrpass eller hoppning utan framskrittning?

Skönt med cool häst. Min hade fått spelet. Hon får alltid det för att sedan, nähä, det där var ju inte farligt och bara lunka vidare.

Jag rider väl max en halvtimme vilket som. När jag tar hopplektion så rider jag till ridhuset, tar 40 min i skritt dit. Lite fortare om man travar.
Spec i hoppning, de få lektioner jag tagit, så märks det att en halvtimma är nog. Det blir en del att tänka på för en fyraårings hjärna som är sent tagen.

Nej, inga misstanka om just spatt, men jag har ju haft den där konstiga känslan om att ngt verkligen inte är bra, så det kom inte som en chock heller. Fast hon misstänkte även att han kunde ha osteochondoros, eller hur dett nu stavas, o då var det främst broskbildning hon tänkte på där med. Hon testade även att böja hans ben en gång, mest för att han gick igenom ett sånt test innan jag köpte honom, och han visade faktiskt inte mer hälta trots det, så det här kan faktiskt vara en väldigt gammal skada eller medfött, det var kanske bara smällen på knät som blev den sista droppen.

Sitter nu o ska kolla nr:et till kliniken. Det känns jättetrist, men jag får hellre svar på mina frågor än går i ovisshet. Himla synd på en så snygg o trevlig individ, som veterinären sa.

Tack alla ni som tröstat, känns iaf lite bättre då:-)

Hade problem med att stava till osteo.... men kolla in alla andra stavfelsmissar.. Jösses..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
440
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 719
Senast: Johanna1988
·
Övr. Barn Pojken fyllde 5 år idag och vi hade släktingar över på kalas. Vi satt ute på altanen och skulle precis börja äta när hans faster får ett...
Svar
6
· Visningar
1 476
Senast: Pengy
·
Träning Hejsan! Kort bakgrundsinfo: jag är 18 år gammal, ridit på ridskola i 11 år och har diagnosen autism nivå 2 vilket avsevärt försvårar...
Svar
15
· Visningar
2 354

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka