04:ornas tråd version 3!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd version 3!

Tack för utförligt svar! Va bra då känner jag som jag tänkt innan att jag ska våga vara lite hårdare på henne så att man förhoppningsvis får bort det och kan bli lätt igen sen.

Japp, då har jag utövat mitt nya förhållningssätt :D Ridtur med pållan och matte tänkte vara stenhård!

Ahhhh matte satt så här på slutet av ridturen :love:

F-n det blev ju häst av henne! Jag bestämde mig för att rida likadant som om jag satt på en vuxen häst och weeee va duktig hon var. Tog ju ett litet tag innan hon fattade vad det var jag höll på med men sen trillade polletten ner och hon gick med på att det var matte som bestämde och skötte sig super! :love: Tog även två härliga galopper och hon gjorde även det jättebra!

This is the story of our lives!

Verona: Nu ska matte sitta på ryggen
Saga: Det ska hon inte alls
Verona: Jo nu ska matte sitta på ryggen
Saga: Det ska hon inte alls
Verona: Nu SKA matte sitta på ryggen
Saga: Okejdå...

Verona: Nu ska vi ska gå framåt
Saga: Det ska vi inte alls
Verona: Jo nu är det framåt
Saga: Det är det inte alls
Verona Nu SKA vi gå framåt
Saga: Okejdå

Verona: Nu ska vi galoppera
Verona: Nu ska vi galoppera
Verona: (Manipulerar Saga så hon tror att hon själv väljer att galopper)
Saga: Oj galopperar vi

Verona: Nu ska vi galoppera på den här vägen istället
Verona: Jo nu ska vi galoppera här istället
Verona: Nu SKA vi galoppera på den här vägen!
Saga: okejdå

Verona: Nu vill jag ha lite mer framåtbjudning
Saga: Neeeeej va jobbigt
Verona: Kom igen nu
Saga: Neeeej va jobbigt
Verona: Kom igen NU!
Saga: Ok framåt var det

Verona: Jag vill bestämma takten
Saga: Men du sa ju framåt, nu går jag framåt!!
Verona: Ja men jag ska bestämma takten
Saga: Nej jag tror inte det
Verona:Det ÄR jag som bestämmer
Saga: Okejdå...

Hahaha ursäka långt inlägg men jag fick bara lust att gestalta mina tankar :p:rofl:

Grattis till dom fina poängen!:bow::bow:

Vi ska iväg på lördag och jag kan bara hoppas att vi inte får jätte dåliga poäng.. Pållen är allmänt vobblig och konstig i bakärran ser nästan ofräsch ut, men det är olika ben hela tiden så troligen är det väl växtverk kombinerat med fällningen, jag hoppas i alla fall att det är så. Kan inte hitta några konstigheter på honom.:eek:

En nyfiken fråga bara. Fick ni springa med dom vid visning för hand?Vid vår kvalité så tolkar jag det som att det är borttaget och man först rider gångarterna sedan så river man bara av sadeln och ställer upp dom??

Kl.
Vad roligt att se o hur höra hur det år för alla, även mindre roliga saker som ibland kommer ivägen.

ville bara peppa er alla (säger jag som uppdaterar väldigt dåligt. :o) att fortsätta skriva så man har nåt att läsa. :bump::banana:

KL

Jag tänkte att jag måste sluta med att bara läsa om era 04or och berätta om min också. :D

Han heter Sacramento Q, efter Silvano - Little boy. Jag började jobba hos gunilla byström förra året i slutet på augusti och fick då honom som "projekt". Sen när jag slutade där nu i juli var jag tvungen o ta med honom hem. Så det blev köp och nu bor han hemma hos mig och min mamma tillsammans med en äldre häst som vi har som är hans bästis.

Han har växt väldigt mycket nu under sommaren så jag bestämde mig för att strunta i kvalitén. Nästa år däremot ska jag försöka hänga på. Och nån tävling nu så småningom vore ju kul. Vet inte än bara om det ska bli hopp eller dressyr :D Jag har alltid tänkt skaffa en dressyrhäst men hoppar gärna också. Han hoppar rätt bra och rör sig trevligt, så vi får vänta och se helt enkelt!

Ska försöka fixa bilder snarast :laugh:

Appropå nått helt annat så var Veronas och Sagas uteritts-konversation typ det roligaste jag sett :rofl:

Grattis!!!:laugh::banana: Guud så kul!!
Och finfina bilder på finfina hästen!:love:

Sass: Så snygg pålle är då!!:d:d

Och självklart grattis till FT_ryttare!!:laugh:

Senast ändrad:

Idag har en kiropraktor varit ut och kollat på Saga och det gick super bra! Allså jag var väldigt nöjd!

Han visade allt han gjorde och jag fick känna det han hittade så jag skulle förstå.

Hon var sned i bäckenet och när han visade så såg jag själv oxå! :eek: Men han knölade och grejade med henne och det blev sen bättre så förhoppningsvis kommer det vara bra nu eftersom hon inte har hunnit bli så muskel biffig än som lägger tillbaka det. Sen så hittade han även en kota som låg fel så hon fick lite akupunktur och sedan lite press på sig så att den också blev bättre. Han trodde att kotan och bäckenet kunde påverka det här att hon spänner sig så vi hoppas att det kommer bli bättre nu!

Trevligt med en ny 04:a. :) Väntar med spänning på att få se honom.:bump:

Idag har en kiropraktor varit ut och kollat på Saga och det gick super bra! Allså jag var väldigt nöjd!

Han visade allt han gjorde och jag fick känna det han hittade så jag skulle förstå.

Hon var sned i bäckenet och när han visade så såg jag själv oxå! :eek: Men han knölade och grejade med henne och det blev sen bättre så förhoppningsvis kommer det vara bra nu eftersom hon inte har hunnit bli så muskel biffig än som lägger tillbaka det. Sen så hittade han även en kota som låg fel så hon fick lite akupunktur och sedan lite press på sig så att den också blev bättre. Han trodde att kotan och bäckenet kunde påverka det här att hon spänner sig så vi hoppas att det kommer bli bättre nu!
Tyckte du att nåt kändes tokigt med Saga el brukar du konsultera kiropraktiker lite då o då i förebyggande syfte ? Själv har jag aldrig använt mig av något annat än veterinär när det har funnits behov. Är gift med naturvetenskapen personifierad så jag har nog "smittats" av hans starka anti mot alternativa behandlingsmetoder. Har dock blivit mer o mer intresserad o nyfiken på dom:bow:. Kan du inte berätta sen om du märker nån skillnad på Saga när du rider.

Exteriören visar man väl fortfarande alltid för hand? Vi gjorde ju vet - exteriör - gångarter - hoppning och ponnyernas kvalité ska efterlikna storhästarnas. Ex när stor häst tog bort böjprov gjorde ponny det med osv.

Men ring dem o fråga annars, skönt att veta innan :)

Nä det var inte någon speciell anledning utan jag ville kolla upp henne. Det finns många alternativa saker i farten och jag tror inte på allt men kiropraktik tror jag verkligen på. Jag har en vän som använde samma gubbe och hennes häst var utdömd från veterinärerna, de kunde inte få fram vad hältorna som återkom kom ifrån men denna man lyckades få till honom och nu har han varit frisk i över ett år.

Ja jag väntar själv med spänning på hur det kommer kännas när vi kommer igång. Hon ka få vila idag och imorgon sen blir det ridning igen! Jag ska uppdatera :)

Klokrent :D

Nu när våra hästar är så gamla så lönar det verkligen att oftare och oftare tänka att man sitter på en vuxen häst. Man blir både tydligare och bestämdare på ett vis som hjälper hästarna mer då känns det som. Iaf om man jämför min unghästridning med vuxenhästridning :o Jag här lätt för att bara sitta så mjukt och vara så snäll så nu när Tiger är riden så mycket så blir han lite "Men ja, vad vill du eg?". Men rider man mer bestämt med mer tryck tycker han det är mycket lättare att hänga med och ger mycket mer tillbaka när han får tydligare instruktioner och inte så mycket "Ska vi testa lite så här?" utan mer "Nu gör vi så här." Men det är så svårt, man vill ju inte sätta för mycket press heller. Tur det finns tränare :bow:

Mailade med hon som jag köpte Van Remo av & passade samtidigt på att skicka några bilder. Hon tyckte att han blivit fin, vilket såklart alltid är kul att höra:) men hon blev chockad över hur stor han blivit, hon trodde att han skulle stanna på max 175:p ...så det kan bli:D

En bild tagen för några dagar sen, min dator har fått massiv med virus :eek: & är såååhääär seg!,:mad: så jag har inte ens orkat titta på datorn:D

Totalignorera mig!!:o
23268598.jpg

Har missat en massa nu bara för att vår dator strejkade ett par dagar.
Men nu är jag tillbaka och vad kul att de gick så bra för dig o tiger på kvalitets.
Lite trist på hoppningen men du vet vad han kan i vanliga fall :)

Nu ska jag gå ut o rida på min grå ligist som är på piggelinhumör efter lilla vilan (pga soleksemet o svullnadeni benet) och dessutom så blåser de masor här.. NICE!
Ni får komma på min begravning om ni vill :angel:

Vi var på ridbanan igår, på vägen ner dit så passerade vi en bil på pakeringen med bakluckan öppen och 2 hundar. Dessa började låta en massa och hoppar runt i bilen och bakluckan stängdes med ett brak precis när vi ska passera. Men hon stannade till, blåste upp sig lite tittade på bilen och gick vidare sedan. Jag hade hjärtat i halsgropen. Det blev en ridtur på 15 min på ridbanan. Sedan en avskrittningtur. Hon jobbade på som attan, provade lite bogen in utmed fyrkantsspåret.
Hur långa pass rider ni när ni kör ett dressyrpass eller hoppning utan framskrittning?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
440
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 719
Senast: Johanna1988
·
Övr. Barn Pojken fyllde 5 år idag och vi hade släktingar över på kalas. Vi satt ute på altanen och skulle precis börja äta när hans faster får ett...
Svar
6
· Visningar
1 476
Senast: Pengy
·
Träning Hejsan! Kort bakgrundsinfo: jag är 18 år gammal, ridit på ridskola i 11 år och har diagnosen autism nivå 2 vilket avsevärt försvårar...
Svar
15
· Visningar
2 354

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka