04:ornas tråd version 3!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd version 3!

Nä faktiskt inte. Jag och mina nerver ;) Känns ju pinsamt om det skulle gå dåligt bara pga mina nerver... Springa omkring lite i skogen däremot, då är det ju ingen publik :D

Ang. mat så äter Lasse just nu 10kg hö, 1kg lucern och 0,2kg krossad korn. Plus att han går i gräshage (dock väldigt magert just nu)

:eek: Så mycket kommer jag knappt kunna ge Czhisan i vinter, haha. Fick igår höra av en annan i stallet att hon blir glad av att se Czhisans mage i hagen varje dag, hon tycker den ser så mysig ut :grin: Har just skänkt bort mina 2 säckar med KrafftGroov 125 till en tjej i stallet med en åring som börjat se lite spinkig ut.
Tänkte införskaffa betesreducerare å det snaraste.

knapp

Pålle fortsätter att vara mkt dyr :D

Red en liten runda och jag tror poletten trillade ner rejält för henne igår. Jag kan korta tyglarna utan att hon kastar med huvudet och blir sur, nu reagerar hon som "vilken normal häst som helst". Med lite jobb så gick hon i en helt okej form även idag! :) I samband med en massa joddlande beröm så blir hon alldeles stöddig och glad och trampar under sig ännu mer :D

Nu är det riktigt roligt att rida! Ska bara få henne att inse att det inte bor livsfarliga krokodiler i vattenpölarna, haha...

Vad härligt att det går framåt! Jättekul när det lossnar! På lördag visar jag min tjej för typ sista gången på riksutställningen! Får se hur det går! Visat alla år sen jag fick henne!

Håller många (ja två iallafall)tummar för dig och Tuss:laugh:

Tja, det är i Borås. Så jättelångt är det inte! Shire och Tinker-riks. Vi har det ihop s a s. tack för hålla tummar, kort kommer då vi vart där.. Väntar mig inge under.. men hon har vait klass 1 alla gånger iaf.. Okej, en gång fick hon faktiskt 37..

Roligt att det går bra för er!:)

Själv känner jag att jag & Van Remo står lite still såhär under igångsättningen.
Han har överskottsenergi & är allmänt valpig:D Tar man i tyglarna så slänger han upp huvudet & så har han börjat med en ful ovana - gapa.:crazy: Rider i och för sig nästan bara med sätet, men jag känner att jag vill kunna ta i honom, utan att han får tuppjuck.:p Men det blir nog bättre bara vi får komma igång lite mer i vår ridning, så han får jobba...

Senast ändrad:

Det började Hazze också med precis innan han blev skadad. Därför kollade jag inte upp det, men min första tanke var tänderna. Varför annars plötsligt en dag börja gapa när man kortade tyglarna liksom?

Vi hade tandläkaren ute för bara 2 veckor sedan, han raspade & allt. Han tyckte att Van Remo hade jättefina tänder & det fanns inget att anmärka på.:)

Men han har ju ändå vilat i nästan 2 månader, så han har tappat en hel del, så jag tror att det bara är dumheter...

*KL*

Har helt missat den här tråden så nu är det dags att Helge också får vara med :D.

Skulle förövrigt ha gjort vad som helst om Helge fick vara frisk så jag kunde rida och träna som er :(.

Helge är e:Highlight och har fullblodsmamma. Förtillfället är han runt 170 och är ganska jämn. Var ganska rejält överbyggd för ett år sedan men jag tycker han börjar komma i kapp.
I höstas red jag honom i alla gångarter, även själv i skogen. Han skuttade lite småkryss men var något efter andra 04or pga ganska jobbigt sadeltvång.

Nu är han på en 2 årings nivå pga detta.
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=871555

Han såg ut såhär när jag köpte honom juni07.
helgen_tussen_sommarhagen_h_lsar_1181399197_731144.jpg

Hösten 07.
stp80083_13547730.jpg

Efter operationen.
dscn6324_1206557259_731503.jpg

Och nu.
dsc_0023_14391795.jpg

Han har haft boxvila i 4,5 månad nu (med undantag för 30 min promenad och 1-2 timme i sjukhagen per dag) men ska snart få gå ut i en riktig hage.
Blir han frisk igen så riktigt längtar jag tills jag får börja tömköra, rida in igen från början och komma ut och träna så småningom. Men det är en lång väg kvar.
Han har iaf fått tillbaka sitt vanliga jag och är pigg och busig :D
:D
http://www.youtube.com/watch?v=mY6XBfiwkoo

Han får fritillgång på hö och äter 1kg korn, 0,5l betfor, 0,5 kg Kraft Rehab, mineraler och olja, per dag.

Så fin han blivit trots allt!! Hoppas allt forsätter gå framåt med tillfrisknandet :)

Tiger har fått svansen kapad :eek: Matte gråter och tycker den är skitkort, andra dressyrtränaren (red idag) tyckte jag gott kunde klippa ngn cm till :cry:

Härligaste kommentaren idag var "Han går så bra mellan hand o skänkel att jag skulle ta honom för en 5-åring". Och så sa hon att hon lätt hade lämnat unghästar på inridning till mig för jag red så mjukt :o Sen lite mer relevanta saker som min jäkla sits och som vanligt att jag måste bli mer noggrann i min ridning och inte bara låta honom "flyta runt". Men pålle skötte sig så bra så bra :) Bara matte lär sig att han inte är en nyinriden, ömtålig 3-åring så ska det nog trilla på plats lite mer med samling och tydligare övergångar från arbets-mellangångarter.

Imon blir det clearround igen, tänkte hoppa 70 och 80 denna gång och det är på gräs oxå :)

Har läst mycket om er i din andra tråd. Du kämpar verkligen tappert :) Han blir nog en kanonhäst en dag han med.

Förresten så är jag sjukligt intresserad av en 2-åring e: Highlight och jag måste säga att han är rätt lik Helge :) Ljusare och mindre bara.

Vad vacker han är. Hoppas verkligen det ordnar sig.:banana:

Håller tummarna för er!

Vilken resa ni har varit med om!

Så fin han är din grabb!:laugh: Kollade lite i din tråd & en stor eloge till dig!:)

Van Remo skulle posa lite i nya täcket, men blev inte av med en klängande matte på halsen:angel::D
22618576.jpg

Men efter ett tag så släppte matte taget trots allt:D...
22618577.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
449
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 822
Senast: Johanna1988
·
Övr. Barn Pojken fyllde 5 år idag och vi hade släktingar över på kalas. Vi satt ute på altanen och skulle precis börja äta när hans faster får ett...
Svar
6
· Visningar
1 476
Senast: Pengy
·
Träning Hejsan! Kort bakgrundsinfo: jag är 18 år gammal, ridit på ridskola i 11 år och har diagnosen autism nivå 2 vilket avsevärt försvårar...
Svar
15
· Visningar
2 354

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundrelation
  • Valp 2025
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Tillbaka