Sv: 04rnas tråd edition 7
Hej Hej,
Nu kommer det en liten uppdatering från oss oxå, var ju ett tag sedan sist
Träning med Danne har det varit lite si och så med på sista tiden, det har varit många turer med stoet till seminstationen och då är man inte hemma förrän 23 igen.. sen har det varit lite annat smått och gott som bara fått mig att vilja lägga ner totalt..
Nu är han på kollo den lille snutten (dvs går och äter gräs med mors häst), han fick lite semester i början av sommaren så jag kunde lägga ner ridningen totalt utan att skämmas.. Nu har vi dock satt igång igen, än så länge enbart med uteridning men det händer saker ändå
Som ni vet så har jag haft "lite" problem med traven (nedsutten) på Danne och skänkelvikningar i trav övht då han helst bara rusat iväg i en snett igenom.
I går dock..
Satt och red skänkelvikning i skritt över ena grusvägen när han plötsligt började trava (AVSLAPPNAT
) låter honom hållas men fortsätter med skänkelvikningarna. Första gången jag fått den där WOW känslan med Danne
Han gick i form med god bärighet, var avslappnad (inga problem att sitta ner), kom under sig ordentligt och bara flöt fram och tillbaka över vägen utan att jag behövde hålla emot det minsta i tyglarna. satt med händrna rakt framför mig och nästan lite slacka tyglar.. gjorde enbart halvhalt och växlade sittben för att han skulle flyta på andra hållet.. Han var såå underbar
kompisen som skrittade bakom bara gapade av förundran
Det här var precis vad jag behövde, är redan lite taggad och ska ringa min tränare nu i veckan (har inte tränat för henne sedan i april) och börja kolla tävlingar mot slutet av sommaren. Kanske en tur i paddocken i morgon??