Sv: 04rnas tråd edition 7
kl
verkar lite dött i denna tråd just nu...
Så därför passar det bra med lite tävlingsnyheter från mig och Q.
Igår trotsade vi värmen och begav oss på dressyrtävling.
Q som totalt glömt bort att han inte bryr sig om domarbord var helt plötsligt jättefjantig vid bordet.
Kastade sig inte men slingrade sig o ville inte trava på kortsidan utan skritta....
så hela programmet blev lite slingrigt och efter en ökning på långsidan så körde jag sporrarna i magen, för nu skulle han hålla bjudningen genom kortsidan.
Och vips så travade han på riktigt fint förbi domaren, problemet var bara att det skulle vara en halt framför domaren, ooopps!
Så kan de gå när man fokuserar för mkt på bjudningen förbi domaren
Iaf fick vi ihop 63% och kom 3.a i LB:2, hade ja inte glömt halten hade vi blivit 2.a.
Var en nyutexad domare så de var mest 5-7.... på alla ekipage. Trist när dom inte vågar använda skalan.
I LA:3 kändes han kanonfin på framridningen, pga värmen så red jag väldigt sparsamt men de hjälpte inte ändå.
Inne på banan hade tittigheten försvunnit men nu var energin slut, dessutom var han bajsnödig o han hatar att bajsa med sadel på så han höll sig hela programmet.
Gjorde alla saker prydligt men blev väldigt matt o oenergiskt.
Lite hackigt i bjudningen.
Red ihop drygt 59 % o var riktigt missnöjd, även fast ja vet att den domaren är hård så var de inte % i sig jag var missnöjd över utan känslan.
Vet hur fin han varit hela veckan.
Men hädanefter får man nog bara rida en klass per dag, iaf om de är 30 grader varmt.
Stannade kvaro tittade på resten av klassen, var bara 8 st med.
Var helt säker på att jag kommit näst sist (var en unghäst som lattjade runt som tusan där inne
) så fick en chock då jag tittade på resultatet o slutade 3.a, första utanför placering
kommer några kort lite senare.