04:ornas tråd edition 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd edition 7

Och så lär han gå till historien som den förste i sitt slag som vinner just Elitloppet.:D

Ella får jag hyra ut till beridna polisen. Det lär spara slantar åt dem. De behöver enbart henne, hon lär göra processen kort med alla huliganer.:devil:
Jag ska hyra ut henne dyyyyyyyyyyyrt jag. Kan inte komma på nåt annat sätt att tjäna pengar på henne. Visserligen kan hon slängtrava rätt fort men jag tror att Akilles travar om henne.

Här är lite nygamla bilder på min bäbis.
De är från hans tävlingsdebut förra året, hoppade 90cm och 1 m.

Tror ni han tycker det är lågt? ;):angel:

28211492.jpg

28211493.jpg

28211496.jpg

Lotta

Aj aj. Det där är väl väl höga hinder. Hur kan ni med att tvinga över honom. Knappt att han tar sig över ju. Får det plats ett tidningspapper mellan hovarna o bommarna? Ajabaja!

:p

Han tycker nog att det är lågt. :D
Duktig Lancer! :bump:

Flugskit:
Hon är verkligen snygg Molly.
En häst i min smak. :d

*kl*

Åh ni anar inte vilken lycka jag sitter och yrar i nu :D

Det har verkligen trillat ner en pollett för mig nu :idea: och Saga följer direkt efter! :love:

Vi har haft underbara ridturer sista dagarna och hon är som en pärla! Galoppen funkar sk*t bra! Fattar galopp och bara galopperar på! Saga tycker det är skitkul och äntligen har hon fått framåtbjudning i galoppen som då gör att hon tänker framåt och inte bockelibock :D

Sååååå lycklig...... :love:

jätteroligt att det går så bra :)

Q har varit inne på klubben o tränat dressyr idag. Red igenom LB.2 några gånger inför helgens tävlingar.
Han känns riktigt bra just nu och har helt slutat med att gnissla tänder, äntligen:D
Calle har jag tömkört lite idag o imorgon blir de hoppträning.

Flugskit:
Hon är verkligen snygg Molly.
En häst i min smak. :d

Wow, hon ser jättetrevlig ut :laugh: Blir ridsugen..

Hon ser så himla trevlig ut, gillar verkligen modellen.

Tack allihopa! Jag kan säga att hon har blivit så trevlig att sitta på...är helt salig:love:
Hennes ägare är utomlands nu så jag har haft henne hemma i byn i två veckor nu och vi har verkligen tagit tag i dressyrjobbet som molly tyckt varit såååå tråkigt och sååååååå jobbigt. Red för min gamla instruktör två dagar efter att molly kommit hit och hon tyckte att hästen var rätt seg, men att hon verkade ha kvaliteter..typ. Vi nötte på lite med dressyrjobbet, klättrade, red lite bommar. Min instruktör tyckte att jag bara skulle rida korta korta pass på banan och väldigt lite volter, och mest bara lösgörande som tex serpentiner osv eftersom Molly i stort sett bara gått rakt fram i hela sitt liv.

Red för instruktören igår igen och hon sa WOW, det är som en helt annan häst! Framåtbjudningen fanns där, traven fanns där, fattningarna fanns där. Allt bara funkar :love: Kom precis hem från stallet. Idag red vi ut en sväng. Hon är verkligen på hugget. Hon galopperade tom på stället, ni vet som en sån där cool sporthäst. Det har hon aldrig gjort förut med mig på ryggen!! Avslutade med 4 galoppvarv på banan och hon var så fin. :love:

Okej märker ni att jag är salig och överlycklig? :D Dessvärre åker pärlan hem till sin ägare i veckan. Ska bli tomt :(

Senast ändrad:

kl
Har precis kommit hem från hoppträningen, kändes sådär idag.
Calle är definitivt i en växtperiod just nu, loj,kantig,nedförsbacke mm.
Men han försöker iaf göra rätt för sig men allt blir så mkt jobbigare.
Vissa språng är riktigt bra men de känns att han har jobbigare med kroppen än vanligt.

Blir 110 på fredag, tvivlar starkt på att jag tar in honom i en 120.
Sen blir de 3 dagarsträning nästa vecka/helg och sen får han vila.
Förmodligen kommer Q gå nån av dagarna på "lägret".

*kl*

Idag tog jag & babyn en mysig barbackatur i det vackra vädret!:laugh:
Vi galopperade barbacka för första gången - det vill jag lova var en upplevelse!:D Men så häärligt!:love:

Lite blandade bilder från de senaste dagarna.
Har fått en systemkamera, så ni kommer ju knappast att få se mindre bilder ifrån mitt håll:angel:
28237304.jpg

28237484.jpg

28237352.jpg

28237665.jpg

Fina Van Remo! Men fasiken, barbacka galopp på HAN!!! :D

*kl*

Saga, min fina Saga.... :love: Red på parkeringen och hon var så fin...:love:

Tränade mycket galopp och fattningar och det gick kanon, fin framåtbjudning... kanske lite för mycket :p men hon lyssnade fint när jag skulle sakta av igen oxå. Väldigt stel i höer galopp dock, ville bara ta vänster i höger varv oxå, va tvungen att få henne ur balans för att få rätt galopp och det tyckte hon var bökigt...

Några ideeer på hur man får till smidigheten i höger varv? I traven känns hon inte nå stelare direkt...

Härliga bilder! :love:

De enda nyheterna jag har här är att min knubbsäl rasar i vikt.
Magen är betydligt mindre (på så kort tid), jag tycker även att hon tappat lite ryggmuskler.
För säkerhetsskull har jag börjat stödutfodra henne med betfor, mineraler och protein.

Imorgon ska vi leta efter diken, så ska vi skapa lite ass åt hästen :p
Ska även prova en sadel, så kanske vi har något att skritta/trava i ett par gånger innan det är dags för utprovning.

Verona + Sinfonie:
Taaack!:love:

Hihi, jaa det var lite halvläskigt att galoppera på en bockande giraff, speciellt med hala leggings:D
Men såå myyys!:love:

Vad mysigt det såg ut. :)

Kl
Uppdateing från mig och Aprilia.
Hon står numera hemma hos mig ist för hos mamma o pappa 15 mil bort. :p
Superskönt att ha koll på henne och rida som jag vill.
Damen börjar växa igen, ligger ner och är lite loj, men rund och fin än så länge. Mina 2 damer o en valack går ute dygnet runt sen en vecka tillbaka. Inne några timma på dagen för att vila, ridas o äta. Det verkar funka bra. :) Var dock trötta igår så det fick bli inne i natt och alla 3 låg och snusade i halmen när jag kom o natta dom vid 22 tiden igår. Såg supermysigt ut. :)
Träning ikväll för ny tränare och lite beroende på hur hon känns ikväll så blir det tävling på söndag. En klass. 120cm.
Ska försöka ta lite bilder också, nu har jag ju möjlighet att göra det varje dag. :D

Skönt o höra att det är fler än min som satt igång o växa.
Även om de kom lite olägligt denna gång :S

Tack!:)

flurrizen + FT_ryttare - bjässarna fortsätter att stiga i höjd:D
Hoppas det går bra i era klasser & träningar, trots växtperioden som satt igång!:)

lite uppdatering från oss...

I lördags var det en tjej och provred Dobby.. hon var riktigt tuff och satte sporrarna i sidorna på honom och han bockade och levde :eek: jag var helt lipig och kände att jag kommer aldrig kunna sälja min goa pålle, men han gick riktigt riktigt bra efter han kommit fram till att det gick inte komma undan med henne på.. men så hostar han ju fortfarande och kändes som hon trodde jag lurade henne när jag sa att han bara hostat en vecka.. suck. Sen vill hon jag ska gå ner i pris och vet inte alls vad som är rimligt för honom och usch vad krångligt allt blev :cry: känner bara för att behålla honom och strunta i allt.

Ringde vet. idag igen om hostan, en av distriktarna har en sån där grej som man kan kolla ner i halsen med, men naturligtvis så har han semester till vecka 29! Får åka till klinik med han i så fall.

*Uppdaterar*

Usch...är verkligen dålig på att skriva här :o ...men det har sina förklaringar ;)

Lilly vilar nu. Blev riktigt nojig för dryga månaden sen då hon plötsligt fick puls men i övrigt visade hon inte några symtom på att vara sjuk. Har hållit igång henne men la ner tävlingsdebuten till i höst istället. Hon har jobbat strålande!!! Ställde av henne förra veckan p.g.a. min egen axeloperation som nu är klar (i torsdags). Får inte rida på ett bra tag så hovis var här och drog av henne skorna igår. Han friade henne helt...fanns inga spår alls av det jag var mest rädd för...fång. Däremot biljarderar hon rejält och det troligaste är att hon blir felbelastad under hårt arbete så när vi ska sko henne igen ska vi ha det i åtanke. Nu får hon ett par veckors semester men sen ska jag jobba henne lös i corallen, tror jag kan fixa det:cool:... för hon behöver röra på sig då hon är extremt lättfödd. Hon går också med greenguard dygnet runt för att inte hon ska svälla upp och bli överfet...
090622Lilly_1.jpg

Hujja, kan tänka mig hur jobbigt det känns! Du kanske ska avvakta med försäljning till du a) vet 100% att du vill sälja och b) hittar en köpare som är 100% rätt. Hoppas det ordnar sig med hostan, vilket elände :crazy:

*kl*
Red Akilles på banan igår, vilken värme! Första gången jag upplevde A som seg, inte angenämt. Då blir han stooor för lilla mig. Eller lilla och lilla, kände mig som en fläskkotlett där jag satt och studsade och svettades. Usch, måste hitta tillbaka till min gamla sits, det här är förskräckligt!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så blev det dags för hopptävlingsdelen av klubbcupen, och dags för mig att visa vad jag går för på en hinderbana. :p Bedömningen var...
Svar
0
· Visningar
428
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama