04:ornas tråd edition 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd edition 7

Men ta det för guds skull lugnt med magen:eek::love:

När är den lille beräknad?:)

Tog hem Mity i måndags till sommar stallet som endast ligger 400 m hemifrån, rätt skönt att ha henne nära faktiskt och slippa köra och släppa ut henne varje morgon. Tränade i tisdags och galoppen var kanonfin och blir bara bättre och bättre:d. Traven är fortfarande inte riktigt bra, hon tappar bjudningen och det känns inte alltför bra. På tränarens inrådan så ska jag skritta hela den här veckan och ta det lugnt, ska träna på söndag igen får jag se om hon blivit bättre. Kan ju vara att hon är inne i någon växtperiod eller så, legat lite mer än vanligt sista tiden. Blir det inte bättre ska jag ta ut en massör som får kika igenom henne, så hon inte sitter fast någonstans eller så. Nytt breederskval den 28e i Umeå, hoppas verkligen hon är tillbaka till sitt vanliga jag igen till dess!

Over and out:banana:

Glad midsommar föresten!!

Calle har oxå legat mkt sista tiden så jag misstänker att det händer ngt i kroppen för tillfället.

Hoppas på det, blir väl så när sommaren kommit (eller ja, vilken sommar?:cool:). Förhoppningsvis går det väl till sig. Hur ska du göra, satsar du på breeders med Calle?:)

Jag tar tävling för tävling så får vi se om han kvalar eller inte, deltagarbeviset är löst iaf.
Fokus ligger på att han ska bli ridbar på banan, så får vi hoppas att nollrundorna kommer oxå.

Jag tänkte slänga in lite videos och bilder från min 04:as andra lokala tävling!

På hans första var han väldigt tittig och nervös och stoppade en hel del, så två nollor känns helt underbart på den andra tävlingen!

LD:
http://www.youtube.com/watch?v=5z-W9pbuA48

LC:
http://www.youtube.com/watch?v=XYq41HaiVpw&feature=related&pos=1

DSCN9152.jpg

DSCN9156.jpg

DSCN9031.jpg

DSCN9016.jpg

Kommentera gärna! :)

Låter som tjejen din växer. :)
Kul med ett till kval. Hoppas hon sköter sig!:banana:

Aprilia ligger också ner mkt, började nu förra helgen efter tävlingen, trodde först hon var trött eftersom det var lerigt och hon fick ta i mkt, men hon har fortsatt så fort hon får chansen att lägga sig.
Så hon har tagit det lite lugnt i veckan, mest skritt och lite jogging.
Tävling nästa söndag, men fortsätter hon att ligga ner så mkt så stryker jag henne nog.
Bävar faktiskt lite för att hon växer, nu är hon ju lagom på 172-173cm. :grin:

Glad midsommar på er allihopa från mig och Aprilia med. :bump:

Regnar det hos er med? :mad:

*kl*

Glad midsommar önskar jag, jättebabyn Van Remo & min lilla vovvsing!:laugh:
28150575.jpg

(Vi har nu skor på alla hovar & håller försiktigt på att sätta igång igen!:bump:)
28148474.jpg

28148461.jpg

Jag lovar! Jag tar det jättelugnt med magen :)

Jag är iaf sååååååå lycklig idag, Saga är min ängel! Hon har nyligen börjat sova ute och jag har tagit fördel av det för att hon är lite trött då :-) Red ut en sväng igår med en kort galopp som gick jättebra och nöjde mig. Sen idag tog vi en längre tur och för första gången ever släppte jag fram Saga bara i full galopp! Släppte handbromsen och bara drev och var såååååå stolt över mig! Och Saga var en pärla som äntligen fick länga ut galoppen! :love:

Tänk om jag varit så dum så att jag utan att tänka på det har bromsat alldeles för mycket för att "hindra" (:cool:) bockningarna så att jag istället har gjort det lättare för henne att tjura ihop (självklat...) .. jaja iaf är jag såååå nöjd och stolt över mig själv OCH SAGA och det var den härligaste galoppen på år!!!:love:

Ofta kan bockningar och "bus" bero på att man just bromsar för mycket och stör allmänt. Tro mig, jag har bittra erfarenheter själv.:cool:

Men jag gör som du numer; tutar o kör.:p Fifan vad kul det är med ponnyfasoner.:D

Duktig! Inte illa pinkat för att vara andra tävlingen.

(Men jag blev lite groggy av att titta på filmen :D )

*kl*
Själv jobbar jag bara nu för tiden, orkar inte riktigt sitta vid datorn. Fast man ska väl tjäna ihop till brödfödan.. Kanske skola om Akilles till travhäst och tjäna storkovan på V75?

Hon ser så himla trevlig ut, gillar verkligen modellen.

Calle har fått vila i två dagar o på dom dagarna har han ätit gräs och sovit... välbehövligt alltså.
Idag är de meningen att jag ska rida, känner mej en aning sliten och har dessutom ont i halsen.
Kommer även ett kusinbarn från betongstaden och ska rida på gammelstoet om ett par timmar så jag tror jag rider i samband med de, betongbarn på grönbete brukar vara livade barn :eek:

Samma här, midsommar brukar betyda att det inte blir så mycket tid för annat än jobb för min del.

Igår skulle min pappa skjutsa mig till stallet så jag fick kolla så Sixt levde under min rast
(jobbar man 7.30-21.30 är man inte sugen på att cykla 1,6 mil på sin rast ;)).
Jag sa att det skulle inte ta mer än ett par minuter.. det slutade med en dryg halvtimme.

Gissa vem som skrapat upp frambenen?:cool:
Svullen och dan är hon också. Klantarsel :p

Jag är inte minsta förvånad, efter allt hon lyckas med.. jag har allvarligt börjat fundera på skydd i hagen, det här är inte direkt första gången hon lyckas.

Jag tycker att du borde skola om Akilles, tänk, han kanske blir nästa Elitloppsvinnare? :idea:

Ja, då kan man snyta sig i gardinen på jobbet och leva resten av livet i lek och lyx :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så blev det dags för hopptävlingsdelen av klubbcupen, och dags för mig att visa vad jag går för på en hinderbana. :p Bedömningen var...
Svar
0
· Visningar
428
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama