04:ornas tråd edition 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd edition 7

Ser verkligen piggt o glatt ut. Bra rytm med.

Qalle nedäver verkligen sin ponnygen.:p

Såg mkt bättre ut nu med martingalen. :)
Hon ser ut som en pigg liten ponny. :D

Tycker också det ser mycket bättre ut. Ryttaren var iaf supernöjd med henne efter den rundan så det var kul :)
Haha visst är hon som en liten ponny!! Det är bara en massa bus i henne.

Idag gick hon fö 1m och petade en bom. De kom rätt fel på ett räcke och det är nog många väldigt rutinerade hästar som hade stannat i det läget, men mollsan hoppade..
En bild från idag:
4561_82402942729_536857729_1785952_2080823_n.jpg

Är det någon som ska till kågedalen nästa helg??

Men GRATTIS!!!!!!!!!!!:bump:

Vad kul att det gick så bra! Blir det fler fälttävlan i år för er?

Visst kan det skilja lite i straffen även i toppen. Jag red en ft på ponnytiden och ledde under terrängen. Mesade vid vattenhindret och ponnyn tog ett steg för mycket åt sidan så det blev ett stopp. Det hade jag kommit tvåa på(!!!), om det inte varit för att jag var på retstickehumör och gastade "Nu jävlar", bara för att reta mamma som satt i backen ner till vattnet. Ja, jag är en dålig dotter jag vet.:D
Detta resulterade i ytterligare 20 straff, eller om det var 40 t o m. Skrik o svordomar stod det i hinderprotokollet. Väl hårt dömt tycker jag men jag får ändå skylla mig själv. Det kostade mig en placering.

Men jag måste ändå ha gjort rätt bra ifrån mig som hade kunnat fixa en placering trots ett stopp.

+ flugskit:
Jättefina är båda pållarna! Grattis!:laugh:

*kl*
VR ömmade ju som sagt på ena hoven/benet härom dagen, precis efter att han blivit skodd. Efter det har han bara fått gå i hagen i fyra dagar, bara för att jag inte velat anstränga hoven. Så idag tog jag ner honom till stallet & sprang med honom & han visade ingenting!:bump: Så jag kunde skritta ut en bit!:)
Men det var en laddad bomb - som varit tvungen att stå i en vecka.:D
Så nu tar vi det lungt ett tag & ser vad som händer.:)

Matte hade ju helt klart den snyggaste "rid-outfitten":angel:
27831122.jpg

27831280.jpg

Ja, hur dom lyckas..
Hon har haft så mycket otur, för ett år sedan oinriden och redo att dömas ut.
Innan hon blev sydd (efter att ha klantat sig i hagen..) var hon redo för första galoppen under ryttare..

Vissa hästar är riktiga måndagsexemplar och kräver klippkort på närmaste klinik.

Man får hoppas att de växer till sig och slutar med sådana dumheter så småningom. Du ska se att Sixt kan börja ridas nästa millennium.:D

Håller tummen för att hon ska bli ohalt fort.

Tråkigt när de skadar sig hela tiden.
Du har ju verkligen haft otur också.
Men jag håller tummarna och hoppas på att det snarast vänder så ni kan komma igång! :)

Haha, ja, hon är nog ett riktigt måndagsexemplar.
Ja, år 3009, det är vårat år! ;)

Flurrizen: Ja, två otursfåglar tillsammans, det låter farligt ;)
Hoppas också att vi kommer igång snart, man blir ju lite sugen på att rida när man ser/hör hur bra det går för alla andra i tråden :p

+ alla andra
tack o bock, är så nöjd med lillen.
Tvivlar på att det blir fler fälttävlan men man ska aldrig säga aldrig.
Jag har ju sagt att jag aldrig skulle tävla fälttävlan igen men efter lite påtryckning från tränare osv så bestämde jag mej för o prova den här gången.
Nu har odm fått vatten på sin kvarn så dom lär fortsätta tjata om att jag ska börja tävla fälttävlan igen.

Terräng var en gång i tiden mitt liv, jag fullkomligt älskade de. Men ärligt talat så är det inte så längre. Jag tycker de är super träning för yngre hästar, eller egentligen alla hästar.
Att få den allroundträning som krävs för o starta fälttävlan. Men nuförtiden är jag inte så intresserad av själva tävlingsformen utan mera träning.

Du, idag var jag och kollade på en häst som jag ska jobba med i sommar (djurskötare på ett friluftsmuseum), ett kallblod. Och han hade fått en spark på ena framknät så det var i handbolls-size. Gissa vem jag tänkte på?!

Jag undrar vem det kan ha varit du tänkte på :angel:

Förresten, friluftsmuseum, vad är det? Det har jag aldrig hört talas om.

Västerbottens museum har sommartid öppet ett område med gamla byggnader från länet, inkl. djurstallar såklart. Och då lånas det in djur av gammal lantras från bl.a. stans naturbruksskola - kor, höns, grisar, får, get och häst. Allt som allt ska 1850-talets västerbotten presenteras, så man jobbar i tidsenliga kläder. Försök jaga gris-rymlingar i långkjol :angel: (Kanske kan leta fram en bild senare..)

"Friluftsmuseum" heter det nog för att man som besökare går omkring ute och kollar? Mitt minne sviker mig :D

En liten bild då :D

27200991.jpg

Funkar finfint att rida stadiga nordisar i, men skulle inte vilja klättar upp på Akilles i den outfiten!

*kl*

Oj vad mycket det händer här när man inte är inne på ett par dagar :D Har varit på kompisens bröllop i helgen så Dobby har fått slippa mig i hela 3 dagar!

Grattis alla som tävlat med jätte bra resultat :bow:

Hade ju saknat min pålle lite så var tvungen att fota honom lite i det fina vädret :love: och trots att han inte hade gjort något på 3 dagar så var han jätte fin att rida, pigg men lyssnade ändå på matte. Tyvärr inga ridbilder för hade ingen som kunde fota oss.

Dobby och hans polare :p

Ska smaka på kameran..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så blev det dags för hopptävlingsdelen av klubbcupen, och dags för mig att visa vad jag går för på en hinderbana. :p Bedömningen var...
Svar
0
· Visningar
428
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25