04:ornas tråd edition 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd edition 7

Fin färg :love: Hur kommer det sig att hon inte gjort några framsteg, skador eller annat bakomliggande?

Jag tror egentligen fodervärden var för okunnig. Varför hon har stått så mycket under våren vet jag inte, min gissning är att fodervärden blivit rädd då hästen verkade få göra lite som den ville. Hur man kan bli rädd för den hästen är dock en gåta, för en mer okomplicerad unghäst har jag aldrig haft. Så jag vet inte.

Bilder efter tömkörningen. Gott med gräs
1244095289.jpg

1244094974.jpg

Vad fin hon ser ut! :)
Tråkigt med alla skador o de, men vi håller tummar här i tråden, iaf jag på att hon snart blir bättre!

Full storm och regn igår :eek: kände mig inte jätte insirerad att ge mig ut på en ridtur på tokig pålle (går på tårna när det blåser) så riggade upp med pressening och hinkar och annat farligt jag kunde hitta och så hade vi lite miljöträning på stallplan. Tog lååång tid innan han gick över presseningen men tillslut gick det bra. Tömkörde honom lite på fältet utanför stallet sen men det var mycket rodeo :cool: hoppas på att det har lugnat sig lite med blåsten idag, ska rida för tränaren imorgon så känns som pålle behöver bli av med lite energi innan om vi ska få något vettigt ut av det!

På lördag får vi ett nytt tillskott i stallet :) Min moster och hennes dotter ska ha en häst över sommaren så vi ska åka och hämta den på lördag :bump:

Men så trist :crazy: Fast bättre än att hon stått pga ska, får man väl säga. Hoppas det går bra med fortsatt utbildning!

Jotack, tidig eftermiddag började regnet ösa ner + hagel här :eek: Blåser fortfarande rätt kraftigt men är åtminstone övervägande sol. Akilles är också på tårna när det stormar, han gillar inte att inte ha koll på var ljuden kommer ifrån!

Vad skönt att det finns fler hästar än min som blir sån! Har inget ridsällskap för tillfället heller och känns som att riskera livet att ge sig iväg själv med han när det blåser så mycket... funderar på att gå med han ner till ridbanan idag, där är vi ju i alla fall på inhägnat område :p Känner mig grymt löjlig men han får ju sina frispel... och jag är nog lite feg :angel:

Hehe, samma här :D Akilles är smidig som en katt i sina bockningar. Känns ju inte lockande att käka sand. Förvisso rider jag ut ensam, men det är inga avslappnade turer där man släpper stigbyglarna och drömmer sig bort.

Kl!

Nu är det över ett år sedan jag syntes i någon av dessa trådar!
Jag och Lynette jobbar på. Vi ska inte bli något tävlingsekipage, så vi struttar mest på för egen skull. Men, vi hoppade faktiskt igår! Det händer allt för sälla då jag tycker de är lite läskigt. Men nu har jag nästan fått blodad tand! Ska leta upp någon bra tränare och sätta igång nu tänkte jag! En suddig "hoppbild" kan jag bjuda på!
Nu ska jag läsa igenom tråden!

http://static.apberget.se/images/p/g/416/416ad25deca1ee0b65fb3aadfb0d950e_640_481.jpg

http://static.apberget.se/images/p/g/c22/c2294ce22de70075c4f8a45300db9f6e_640_536.jpg

Ni hoppa ju riktigt högt om du tycker det är läskigt. Duktigt!
Vad roligt att ni ska börja träna. Det kommer ni nog båda tycka om. :)
Har du ingen helkropps bild på henne?

Senast ändrad:

Vilken fining :love:

Vi har lite tränare genom våran lilla klubb som kommer ut som man kan vara med och rida för, finns det inget sånt i närheten av dig?

Tack :D Hon står ju på en större anläggning, men på lösdriften. Där är det inte så många som rider, det är mest nordisar som står där. Och jag har ingen koll på dom som står i stora stallet. Men jag ska försöka höra mej för. Vi är ju "nybörjare" båda två när det gäller hoppning, så jag vill inte hoppa med massa andra som är på en högre nivå. Men jag ska bena i saken.

Va kul att höra ifrån er, länge sen man såg er här som sagt! Lynette ser jättefin ut! :)

Ja, det va verkligen ett tag sedan. Jag tycker alla är så duktiga med sina hästar, tävlar och tränar mm. Själv rider jag mest i skogen. Jag ska som sagt ta tag i oss nu. Känner att vi behöver det båda två. Hur går det med din lilla sötis då?

kl

Hej allihopa! Var nog nästan ett halvår sen jag skrev här att jag skulle försöka fixa ridbilder på min häst, haha, men nu har jag faktiskt 2! Fler ska det bli också för nu har jag en kamera och fotovillig mamma! De här två är från en Mads-träning för ungefär en vecka sen.

http://agnesbyagnescecilia.blogg.se/images/2009/1_012_40234691.jpg

http://agnesbyagnescecilia.blogg.se/images/2009/1_021_40234847.jpg

Jag vet inte hur man får dem att visas direkt i tråden men jag hoppas det är okej med länkar. Och jag hoppas ni gillar honom! Nu ska jag kolla igenom allt i tråden jag missat på sistonde :laugh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så blev det dags för hopptävlingsdelen av klubbcupen, och dags för mig att visa vad jag går för på en hinderbana. :p Bedömningen var...
Svar
0
· Visningar
428
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama