04:ornas tråd edition 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd edition 7

Åh, vad roligt. Silvano är riktigt fin!
Din är riktigt fin i kroppen!

Min är från holland, Gelderländer/KWPN.
e. Olaf - Ahoy

Åh tack, och din med ju. Haha, kulkulkul nu kan vi vara nöjda :D

A-K.Eng: Ja, precis, Silvano såldes till tyskland 2007. Fick sina första avkommor 2004 och då tävlades han ju också samtidigt så det finns inte så många i sverige. Däremot är han kvar på Askös hemsida så jag tror det finns fryst sperma från honom tillgängligt då och då. Och vad kul att du gillar min! Jag ska ta fram ostbågarna snart och hoppas på film från dig och Ella!

Tack så mkt!:laugh: Skönt att höra att min inte är den enda som fortfarande växer!:D
Jaa precis, och tyvärr så har vi inte haft så mkt mer tur angående den delen - utan han har varit skadad ett antal ggr efter det.. Det har inte varit några större skador, utan mer sånnadära småsaker som man helst vill vara utan - som gör att han måste vila kortare perioder, just när vi kommit igång!

Men nu så ser allt ljust ut i alla fall! Förutom att VR blir mobbad i hagen av en liiiten ponny:eek::p Förstår inte ens hur denna lilla skrutthäst vågar sätta emot stoora VR:D Så min bebishäst har bitmärken.

Travade första gången idag sen han drog av sig skon, och imorrn ska vi latscha lite på fältet hade jag tänkt!:)

Btw, så läcker grabben din var på de "nya" bilderna!:d

Åh vad segt med sånt där! Men han ser verkligen fin ut i kroppen tycker jag, speciellt för att ha jobbat så lite :) Han ser ju ut som en sån där perfekt tjusig dressyrhäst, hihi. Vad vill du göra av honom sen när ni kommer igång? Vill du tävla eller bara rida och vill du hoppa eller mest dressyra eller vad är planen? :D

Min fick ett litet sår för typ 3 månader sen som det tydligen kom in en liten liten sticka i, så den har vi tjafsat med ett tag. Först vila och så skritta o trava några veckor. Men som det är verkar nu så kommer jag kunna rida normalt men blir han något svullen där igen måste han sövas o den opereras bort. Och det känns ju inte allför lockande :crazy: Känns så fånigt att en sån liten sak kan krångla så mkt, menmeeen. Nu är han fin i alla fall och jag har kunnat rida ordentligt utan att det märks något, jag får tänka positivt och hoppas att det inte börjar krångla :)

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN ELLA!!!!

Tänk att för fem år sen exakt så satt hela familjen samlad kring frukostbordet. Trötthet efter fölvaket var som bortblåst. Och i en box i stallet vankade det omkring ett magert litet skrälle.:love:Men så full av liv att det bara sprakade om henne.

Två av mina systrar var med och mamma. Min ena syster hade just fått barn och hon och mannen och äldste sonen sov också hos mamma den sista vaknatten. Under tiden som Ella föddes så vaknade bebisen och ville ha snutte. Syster fick alltså stå ute i stallet och amma lille Anton medans Zizi krystade ut sin allra första lilla fölunge.

Man blir alldeles nostalgisk.

Den här bilden har jag visat tidigare, Ella ett par timmar gammal ute i hagen. Inte mycket fläsk på den lilla inte.

DSC00547.jpg

Åååh, som jag sagt förr - vad hon påminner om min Änglahäst.

Hon var också en spinkig liten sak, men tuff så det sjöng om det. Det är speciellt att vara med ända från början :laugh: Hon var sent född, 1/7, till skillnad från Akilles som fyllde 5 år den 13/4. Resultatet av ett antal misslyckade försök att få mamma Modett (hästen, inte jag :angel:) på smällen och ett "ja men vi gör ett sista försök, då". Bara så trist att Modesty inte fick fylla 5 :cry:

Här är Akilles som bäbis tillsammans med mamma Begonia, hans uppfödare skickade bilden. Den är, om jag förstått det rätt, från en tidning om skolan där de seminerar sina hästar. Akilles och mamma fick agera fotomodeller i reportaget :laugh:

27925430.jpg

Tack!:) Joo, men vi har försökt hålla igång genom MKT skritturer & klättrat i backar, tömkörning osv.:)
Våra planer är att utvecklas så mkt som vi kan tillsammans inom både hoppning & dressyr & bara ha roligt. Jag har inga större tävlingsambitioner, utan vill bara träna för att det är bra för både mig & VR. Kanske vågar vi oss ut på någon liten hopp- och dressyrtävling så småningom, det får tiden utvisa.:)

Usch, låter inte roligt med stickan. Jag håller tummarna för att det inte återkommer, så snyggingen din slipper operation!:)
Ni då?, ska ni ut & tävla & så eller?:laugh:

Det låter som en bra plan tycker jag! Jag vill väl tävla dressyr mest egentligen, är nog dressyrtjej från grunden men senaste åren har jag mest tävlat hoppning. Med Sacke har det varit lite både och. Han tycker det är kul att hoppa och då kan vi ju hoppa lite, men tror det blir dressyren vi satsar på i alla fall. Jag vågar ändå inte hoppa så mycket nu med tanke på hans grej i benet så då blir det mest dressyr för tillfället. Min plan var att rida lite breederskval nu i år men nu har jag ju missat några månader så det kanske blir stressigt att få ordning på det som krävs i tid. Jag ska försöka rida nått i alla fall, men det kanske inte blir lika bra som jag hade hoppats ;)

Men det är ingen stress känner jag, eftersom han har växt så sent och så också så får allt ta den tid det tar. Hinner jag så hinner jag liksom. Imorn ska jag i alla fall rida en lätt B! Vi måste lära oss det här med dressyrstaket och läskiga domare och folk på läktarn :D Ska försöka fota!

Kul att flera hittat tillbaka till tråden :laugh:

Själv har jag inga uppdateringar.. Sixten går i hagen med sitt ballongben (aningen mindre nu) och jag tvättar såret dagligen.

Fy vad fet hon börjar bli nu, efter en månad på bete :o

Shit, jag kom precis på att det är den 6e idag, jag var ju helt säker på att det var imorgon!

Det innebär att idag har jag haft Sixten i exakt ett år! :love:

Cikoria020.jpg

Fettisbild från idag, hennes beskyddare Skorpan kikar fram :D

Åh va skojj!, lycka till imorgon!:laugh:

Sinfonie:
Grattis på ettårs dagen!:)
Hihi, vilken kramgo mage hon ser ut att ha fått.;):)

Idag är min häst DYR!! (L)
Red en stund på fältet med jättebabyn & med tanke på att vi inte jobbat "ordentligt" på länge lääänge så skötte han sig utmärkt! Svårt bara att få ihop hela hans stora kropp på det korta ridpasset vi tar. Tar ju typ hela ridpasset att få honom någorlunda mjuk & samlad - speciellt när det är mkt power i pållen.

BILDBOMB:
Vi börjar tidigt med piaff (a)
27933163.jpg

27933154.jpg

27933172.jpg

27933183.jpg

27933218.jpg

27933221.jpg

27933227.jpg

27933131.jpg

kl

Idag har molly gått i kågedalen. Hon gick som en klocka. Det är så kul, hon börjar verkligen bli fin. Däremot anstränger hon sig inte så mycket på dessa lite lägre höjder. 90cm var en klockren runda. De hade verkligen jättebra flyt, dessvärre petade de sista hindret, ett räcke. 100cm gick super den också och där nollade de:)

27934018.jpg

27934019.jpg

27934020.jpg

27934021.jpg

27934022.jpg

Kramgo?!
Hon ser ut som en högdräktig tax :p
Och det är flera månader kvar på betet, det är ju bara början på juni..

Jag får trösta mig med att hon inte är lika fet (smalare känns som ett dåligt ordval;)) som halvblodet med munkorg i samma hage :D

Vilka härliga bilder, det ser mycket mer samspelt ut än tidigare!
Han blir ju verkligen bara finare och finare :love:

Jag har nog för lite att göra ikväll..

Jag har roat mig med att gå igenom alla filmsnuttar på Sixt, och sparat några stillbilder.

Så, en mindre tjock Sixt som sprätter runt i ridhuset
namnls.jpg

namnls2.jpg

namnls4.jpg

namnls3.jpg

namnls7.jpg

Vilken hoppstjärna jag har..
namnls5.jpg

namnls6.jpg

namnls8.jpg

vilken aktivitet det är här i tråden :)

Calle har fått sina tänder översedda nu, eftersom jag ska tävla till helgen så tog jag ut morbror som fick kolla honom utan lugnande.
Calle tyckte väl att det var ett ganska onödigt påhitt o morbror tyckte min häst var stor när han hade huvet uppe i taket :angel:
Så småningom så lugnade han ner sig o insåg att vi inte tänkte ha ihjäl honom ;)
Hittade en hake på högersida och jag hoppas att Calles trutighet och stumhet kommit från denna.
Ska rida idag så får vi se om de är bättre.

Q ska även han iväg o tävla nästa helg så idag är de hoppträning på schemat, calle får hoppa på tisdag istället.

Tjoho!

Uppdaterar om min lilla..

Vi har åkt iväg och ridit på det stora Järvafältet (vår första tur nån annanstans än i hemmaskogarna) och fröken skötte sej exemplariskt, gick tom att lasta själv!!

Sen rider vi vidare på våra dressyrträningar som senast igår gick riktigt bra. Underbart!

Tyvärr har vi ingen sadel som passar och ligger still, så vi kommer inte så himla långt med hoppningen. Lånade en sadel i förrgår och hoppade lite skogshinder- jätteskoj!

Och nästa helg är det dressyrkurs, känns bra när träningen gick så bra igår!

/ Lavinia, som kanske tom lyckas få några bilder från kursen med lite tur

Åh vad fina ni är då! Hoppas ni kommer igång ordentligt nu. Och värsta vädret och fina ängen du har o rida på :)

Flugskit: Kul med Molly, hon verkar verkligen fin nu! Man blir sugen på att hoppa ju.

Jag kom nyss hem från dressyrtävling, håller på att kollar igenom bilderna nu, så snart kommer jag med nya bilder :laugh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så blev det dags för hopptävlingsdelen av klubbcupen, och dags för mig att visa vad jag går för på en hinderbana. :p Bedömningen var...
Svar
0
· Visningar
428
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama