04:ornas tråd edition 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd edition 7

*kl*

tog mig i kragen idag och red iväg ner till banan i blåst och regn :cool: han var väldigt lugn ner men sen hade de ställt en stor hög med ensilagebalar brevid ena långsidan...:eek: Dobby trodde dom skulle äta upp honom och när han ändå började fjanta för dom så kunde han ju lika gärna fortsätta fjanta för precis allt! han var billig idag om man säger så! :devil:Hade nog hans hela uppmärksamhet i ungefär ½ minut under det 30 minuter långa ridpasset!

Så är det någon som vill ha en häst så säg bara till!

Det enda som var possitivt var att när vi red hemmåt så övade vi lite på att flytta fram och tillbaka över vägen, och han lyssnade jätte bra!

Vilken snygging du har! :d

black_darling:
Vad rund och fin hon ser ut att vara! :)
Ingen i stallet som tränar för ngn som du kan tala med?
Kanske nån som har unghäst grupp som du kan hänga på. :idea: Det vore ju lysande så ni kommer igång.
Tycker det borde finnas också.

Ååh, då skulle du ha varit på VÅR ridbana. Det blåste så att träden stod på trekvart, dörren till hinderbodan stod och skallrade, och grannungarna (:devil:) lekte någon lek som verkar ha gått ut på att gallskrika. Konstant. Hela passet.

A fick rejsa av sig en stund på lina så när jag väl tog mig upp skötte han sig med den äran. Eftersom han fortfarande är på igångsättning så red jag lite lugnt en kortare stund, mest bara koncentrations-krumelurer så att han inte skulle lägga allt för mycket uppmärksamhet på allt som hände omkring :D

oj :eek: låter som du hade det värre än jag!

Dressyrstaketet stod uppbyggt på våran ridbana igår med och det trodde jag Dobby skulle reagera på, men han tittade inte ens :p hade väl iför sig fullt upp med att glo på allt annat!

Ska ringa tränaren tror jag för här har det ösregnat hela natten (och regnar fortfarande) plus att det blåser mer än igår... så vet inte om det blir så lyckat att rida lektion idag. Åker förbi banan till jobbet och den låg mer eller mindre under vatten :(

Tack så mycket! Hoppas det blir mer bilder redan i helgen då vi ska iväg på liten tävling :)

black_darling: tack, och desamma!

Modett : Tack! Han är efter Silvano och morfarn är Little Boy. Så dressyrpappa och hoppmorfar. Jag hoppar lite också men det blir nog dressyren vi satsar på i slutändan!

Och tack flurrizen också, glad jag blir!

vad tråkigt om det inte går att rida på banan. vädret är så himla jobbigt. vi har ridhus men där inne tycker min att det är livsfarligt för det låter som att väggarna ska blåsa in ungefär. haha. till och med jag blev typ rädd ibland :p

samtidigt är det lite skönt att det inte är jättevarmt också tycker jag, men nått mittemellan kunde ju varit trevligt. hoppas din bana blir bra på nått skumt sätt under dan så du kan rida!

Åh grattis VR! Min häst fyller år samma dag! Inte 5åringen men 18åringen. Han fick samma presenter som din :D

Ja vill skulle verkligen behöva göra något åt dräneringen på banan, regnar det i två dagar i streck så är den som en bassäng:cool:

Saknar ridhus ibland! fast Dobby hade säkert hittat något livsfarlig där med... usch vad jag är gnällig nu känner jag :o

Låter som ni alla har samma väder som jag mer eller mindre oxå haft.
Hoppas på bättre väder imorgon då jag hade en plan att åka till strömsholm o titta på tävlingarna.

Träningen går vidare här, inte helt problemfritt.
Calle har varit ohyggligt tung i handen några dagar nu och hur jag än försöker få honom att sluta hänga så går de inte. släpper jag tygeln så han inte ska ha ngt att hänga på så sänker han huvet o hänger ändå .. mysko.
Svårt att titta i munnen utan munstege men gjorde ett försök igår o tyckte mig se ett sår i lanen mot första kindtanden... så isåntfall borde de ju vara bettet (rakt bett) som gör det.. eller ?
Ska försöka få hit min morbror så fort som möjligt så får han ta en kik. Får tömköra honom med kapson idag o se hur han beter sig då.
han ruskar inte med huvet nått utan bara tung. Får så dåligt samvete när jag inte vet vad som är felet, känner mej som en usel hästägare.

Får kika på olika bett på strömsholm, ligger raka bett mer mot lanen än delade bett?

Hihi, jasså?:laugh: Jaa, men det är ju helt klart den mest uppskattade presenten!:):D

Såå himla fin din grabb är!:love: ser oxå fram emot fleeer bilder!:d

Ja det var väldigt uppskattat! :D

Tack, kul att du gillar honom. Din är hur fin som helst också, och stor. haha. Jag som tycker min är stor och han bara växer och växer. Men han är väl 173 eller så nu. Hur går det med VR nu? När jag läste sist hade han varit skadad har jag för mig och du skrittade mest? Hoppas han är igång nu.

Jag håller på att ladda in fler bilder i datorn som jag hittade i en annan kamera, dock inga ridbilder. Men ändå :laugh:

Tjusig häst du har! :d

Jag blir så nöööjd över Chagalle.
Han gick så klockrent häromdagen, synd att fotografen inte orkade stanna kvar i mer än tjugo minuter, men, jag får hitta någon kan ta lite kort när han gå som bäst!

Lägger upp lite bilder som är tagna för ca. 10 månader sedan, och några som är bara några veckor gamla! Så får ni säga, har det blivit någon skillnad på honom?

Då:

Nu:

ojdå, hihi, vilken bildbomb!
ni får säga till om jag ska sluta med dom!

åh, blir så besviken.
skulle släppt Chagalle på bete i Onsdags, men nae, det funkade inte, så vi skulle gjort det igår.
När vi kommer dit och så, så säger hon som säger stallet "Nä.. alltså.. jag har ju sätt hur han springer runt och leker i hagen... Så dom kan inte gå tillsammans, tänk om det händer något osvosvosv"
men herregud.
Ah, då blev det inget med det. Har ju dock bete som kanske räcker i Juni ut om jag har tur, annars får jag väl stödfodra eller något.

Tack så mycket, och desamma! Tycker verkligen det syns skillnad i hela kroppen, kul! Och fånigt med betet, men hoppas du kan ha det i juni i alla fall. Känner nu att det är skönt att ha eget bete hemma :p

Vad är det för någon du har? Ras, stam?

Ja, han var en riktig tunnis när vi fick honom, revbenen syntes något otroligt och "höft"benen stack ut så jag vet inte vad, ändå hade vi fått honom direkt efter sommaren, då man tycker att dom borde vara som i bäst hull :(

Ja, men vi har ju bete här hemma, dock är det väldigt dåligt, sen har jag ev. ett jobb på Öland i Juli, och då finns det ju gott om bete :)

Har hittat lite fler bilder, dock inga ridbilder. Alla är från i slutet på april så han är sig nog ganska lik nu. Han står helt snett på alla bilder eller så är jag i vägen, var inte riktigt med på att mamma fotade som hon gjorde, haha.

sacke3.jpg

sacke1.jpg

sacke6.jpg

sacke7.jpg

Då låter det ju som att det löser sig, skönt!

Han är e Silvano - Little boy. Han börjar se ut lite som silvano (tycker jag i alla fall :D) och honom gillar jag så det är skoj! Din då?

Jättefin häst. Det finns inte så många avkommor efter Silvano i Sverige va? Han såldes ju rätt tidigt har jag för mig, utomlands.

Och snart kan ni börja poppa popcorn. Tror att jag o Ella fastnat på film. En del damcykelstil misstänker jag. Vid skänkelvikning mot hästkompisen så har Ella väldigt spetsade öron. Och huvet uppe i skyn och bakbenen i en annan kommun. Men visst har det gått bra också. Det är bara att jobba på med koncentrationen. Springa och skrika efter hästkompisen hela tiden funkar liksom inte.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så blev det dags för hopptävlingsdelen av klubbcupen, och dags för mig att visa vad jag går för på en hinderbana. :p Bedömningen var...
Svar
0
· Visningar
428
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama