04:ornas tråd edition 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd edition 7

Tack så mkt!:laugh:
Joo, det har ju som sagt hänt en del med honom:d
Från giraff till (snart)färdig häst:D

kl
Calle var iväg o hopptränade igår. Var några veckor sen vi tränade för tränaren sist (har 7 mil till henne) och det är helt otroligt vad han går framåt på backen just nu. Mkt mkt lydigare o kan korta ihop sig o ligga kvar utan att tappa energin allt för mkt :D
Hoppas att jag får en träningstid till veckan oxå.
Fick komma o träna med elitlaget på söndag om jag ville, dom ska träna på gräs då.
men jag ska ju tävla fälttävlan med Q i helgen så de krockar, himla surt.
hade verkligen velat prova hoppa på gräs.

Q trimmas på o tränar dressyrprogram men det är bara en debutant vi ska rida så inte så mkt o träna på mer än att få flyt.
Dessvärre så har han sparkat sig på ena bakbenet på skenan så är lite tjock i de benet nu.
Hoppas att de går ner så vi kan starta i helgen. Hans pappa ska oxå starta så de vore skoj med far och son på samma tävling :)

jag håller er uppdaterad!

Föresten så såg vi en björn när vi var på väg hem igår, den skuttade över vägen framför vår bil. Har alltid velat sett en björn i vilt tillstånd så nu kan jag pricka av det :p

*KL*

Ett par timmar gammal:
DSC00547.jpg

En månad:
DSC00548.jpg

Med mamma Zizi:
DSC00549.jpg

Ellaliten hoppar:
DSC00550.jpg

8 månader:
DSC00551.jpg

Ella ca 10 månader:
DSC00552.jpg

Ella fem år snart:
DSC00437.jpg

Superkul att han sköter sig! :)

Föresten så såg vi en björn när vi var på väg hem igår, den skuttade över vägen framför vår bil. Har alltid velat sett en björn i vilt tillstånd så nu kan jag pricka av det :p

Hua, får gåshud bara jag tänker på de. :crazy:
Fast tur att ni satt i bilen och du inte var ute och red.

Jag tycker det räcker bra med älgarna vi har här nere. :P

fast jag tränar ju 7 mil hemifrån.. så den där björnen kommer jag aldrig se igen.
Sen finns de iofs björn,varg o lo här i trakterna där jag bor..så helt säker är man ju inte.
Såg faktiskt lo för ca 2 månader sen men de var oxå från bilen.

Lo och varg har vi här nere med, lr hade hemma hos mamma o pappa förra året, sett x antal på håll. Verkligen fina djur tycker jag. :)

*kl*

HAr ju inte haft Akilles sedan "barnsben", utan han kom till mig som oinriden 4-åring i februari ifjol.

18439018.jpg

Första löshoppningen, mars -08:
19436974.jpg

Juni -08:
21142289.jpg

September -08:
23679378.jpg

Februari -09:
25961008.jpg

Akilles har en tacksam figur, rund på de rätta ställena av naturen. Men han har lagt på sig en och annan muskel tycker jag!

Snygg häst.

Men sen så har han ju att brås på. Pappan hade väl 10 p på typ?

Själv vänder jag upp ändan och tar emot det spöstraff jag förtjänar.

Stoppa tillbaks era popcorn i skåpen för det blir inte någon filmtajm ikväll. Mamma var för trött och lillasyster med för att orka följa med och titta ens.

Synd, för idag var det ju lite att visa. :banana: Den här tränaren känns jättebra efter bara första gången. Han verkar veta hur mycket man kan kräva och hur länge man ska jobba en oerfaren häst. Har bokat ett pass nästa vecka med.

Det vi gjorde idag var att rama in Ella ordentligt. Först i skritt på en fyrkant 20x20. Hörnen skulle passeras så snabbt som möjligt för att komma till rakriktning snabbt. Vi började med detta i skritt. Sedan på volt i trav med samma krav på inramning och med lite högre tempo än vad jag brukar sitta ned i.

En del tjafs från Ella, hon biter i bettet och slänger med huvudet men mestadels gick hon stadigt o fint.

Galoppen gick mycket bättre än vanligt när jag hade henne bra mellan hand o skänkel. Högergaloppen var hon lite tjafsig i och drog iväg från volten till andra änden av ridhuset där ridhusägarens dotter satt på en liten ponny. Vi var inte jättenära att krocka men det kändes ändå lite läskigt att Ella gör så. Men sen gick det bättre. Att göra halt från galopp gick smidigt och på tygeln. Hon lyssnade bättre idag än någonsin.

Tränaren sa att Ella har så mycket energi och vilja att hon inte riktigt vet vad hon ska göra av det så då kan det bli lite bus och tjafs men att hon verkar vilja jobba och ser glad och lycklig ut.

Nästa gång får allt mutter o lillasyster följa med och filma. För nu börjar det ju gå bra och det vill man ju visa!:)

+ elli_noran: javisst är han!

Och AK, jag gillar ju din lilla tjej som påminner så mycket om min änglahäst i utseendet. Bilden när hon löshoppade som fölis gav mig minnen :love: Vi hade ställt ut lite ett och annat på lagom låg höjd, och Mysan sprang som ett jehu och hoppade över allt hon såg. Hennes jämngamla halvbror däremot tvärnitade och fnyste för en bom på marken :D

Och jag måste bara berätta!:bump::bump::bump::bump:

Vet ni, tränaren trodde knappt på mig när jag sa att Ella var 157 cm. Han trodde att hon åtminstone var 163 cm!!!:eek:

Snacka om att han har lyckats smöra in sig hos mig va...:D

Riktig snygging, jag gillar näst sista bilden:d

Lånar min egen knapp!

Har genrepat lite idag inför breederskvalet imorgon i Östersund och Mity kändes riktigt kalasfin:) Fick med en liten snutt på film, det är dock mestadels framridning, men men alltid något;)

Det står något skumt på min youtube att "klippet bearbetas fortfarande" och att kvaliten eventuellt blir bättre när det är klart. Men men slänger ut länken iaf!

http://www.youtube.com/watch?v=kFmIS6wXAW8

Om ni kikar noga så kan ni se vilket kaos det är på en kortsidan av paddocken, vi hade storm igår och tydligen så lyfte uteboxarna (:eek:) och nästa blåste iväg så det ser verkligen ut som sju svåra år:o

Håll tummarna för oss imorrn, startid 18.35:banana:

Vad fina ni är! :bump:
Hon ser ju super stadig ut också!

Ja håller alla tummar jag har för er imorn, Går hon som idag borde det väl inte vara några problem ?

Tack så mycket:bow: Är så himla kär i min tjej:love:

Programmet är rätt klurigt faktiskt, speciellt galoppen där man går från mellangalopp till samlad galopp och det är förvänd och enkla byten lite överallt. Jag är nöjd om vi lyckas genomföra det utan missar, tror faktiskt att chansen är ganska liten att vi ska lyckas kvala på första försöket. Men man vet ju aldrig! Har ju till september på mig så tills dess så ska vi allt ha klarat av det!:)

Lycka till ikväll :banana: Hon ser verkligen jätte fin och stadig ut :bow: man blir som vanligt sjukt peppad att fortsätta träna med vildjuret hemma när man ser hur det verkligen ska se ut!

Det kanske bara är jag som tycker det verkar vara hårt att kvala som 5åring i dressyr? Låter som ett svårt pogram med samlad galopp och grejer.

Fast de som rider dressyr kanske tycker lika om hoppningen?!

Började tänka på om man skulle börja träna lite kort galopp till att börja med på Aprilia, hyffsat kort kan hon gå i hoppningen iaf, men samlad får nog vänta lääänge lääänge. :D

Har lite dålig koll på kvalen i dressyren, hur det går till.. Så en lektion tack.. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så blev det dags för hopptävlingsdelen av klubbcupen, och dags för mig att visa vad jag går för på en hinderbana. :p Bedömningen var...
Svar
0
· Visningar
428
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25