Sv: 04rnas tråd edition 7
Snygg häst.
Men sen så har han ju att brås på. Pappan hade väl 10 p på typ?
Själv vänder jag upp ändan och tar emot det spöstraff jag förtjänar.
Stoppa tillbaks era popcorn i skåpen för det blir inte någon filmtajm ikväll. Mamma var för trött och lillasyster med för att orka följa med och titta ens.
Synd, för idag var det ju lite att visa.
Den här tränaren känns jättebra efter bara första gången. Han verkar veta hur mycket man kan kräva och hur länge man ska jobba en oerfaren häst. Har bokat ett pass nästa vecka med.
Det vi gjorde idag var att rama in Ella ordentligt. Först i skritt på en fyrkant 20x20. Hörnen skulle passeras så snabbt som möjligt för att komma till rakriktning snabbt. Vi började med detta i skritt. Sedan på volt i trav med samma krav på inramning och med lite högre tempo än vad jag brukar sitta ned i.
En del tjafs från Ella, hon biter i bettet och slänger med huvudet men mestadels gick hon stadigt o fint.
Galoppen gick mycket bättre än vanligt när jag hade henne bra mellan hand o skänkel. Högergaloppen var hon lite tjafsig i och drog iväg från volten till andra änden av ridhuset där ridhusägarens dotter satt på en liten ponny. Vi var inte jättenära att krocka men det kändes ändå lite läskigt att Ella gör så. Men sen gick det bättre. Att göra halt från galopp gick smidigt och på tygeln. Hon lyssnade bättre idag än någonsin.
Tränaren sa att Ella har så mycket energi och vilja att hon inte riktigt vet vad hon ska göra av det så då kan det bli lite bus och tjafs men att hon verkar vilja jobba och ser glad och lycklig ut.
Nästa gång får allt mutter o lillasyster följa med och filma. För nu börjar det ju gå bra och det vill man ju visa!