04:ornas tråd edition 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd edition 7

Vilken tur :o men mina bilder blir alltid så stora när jag lägger upp dom, är ju inte jätte teknisk men kanske ska försöka förminska dom innan så sidan inte blir så tung..:angel:

Här kommer lite bilder på Calle från dagens dressyrpass.
Är i början av passet så jobbar bara låg o rund form.
Han blir lite tung i handen emellanåt och jag jobbar mkt med övergångar o de blev bättre till slut men de tar tid.
Någon som har tips?

Calle056.jpg

Calle006.jpg

Calle031.jpg

Visst ser vi väldigt dressyriga ut :p
De enda som avslöjar oss är min hoppstil :angel:

Sandra brovall kanske det kan vara?

Duktig Ella att sköta sig.
Nu vill vi höra att du fortsätter hoppa så det blir tävling snart. ;)

Haha, prestige och globus är kanske inte lika i sätet nä.. :D
Men då borde du nog gilla bates, om jag inte är helt ute och cyklar så har den bred midja.

Fy faen för att hålla på med sadlar hit och dit! tycker jag iaf.
Provade närmare 50 st på mitt fullblod innan vi hitta en som passa både mig och hästen.
Tur att den är omvärmningsbar så man förhoppningsvis inte behöver byta när hon breddar sig. :cool:

Jupp, Sandra densamma.

Nä, Globus o Prestige var väl eh hrm lite olika. Carisman var dock den smalaste, kan kanske känna mig bekväm i en Versaille som är bredare och så är de ju så himla mjuka. Globusen får jag ju blåsor och skavsår under sittbenen av.:D

Batessadeln upplevde jag att den låg rätt bra, pga dålig planering så fick jag ingen hjälp med att forsla den till ridhuset så jag bara red runt lite på stallplan i den. X-vid bom som känndes rätt ok. Men jag tycker att den är för smal i midjan, den går liksom upp i mjukdelarna ifram om någon förstår vad jag menar. Men bra att man kunde flytta knä och vadstöden. Och trots att den är för lång egentligen så går det kanske för den ligger inte an längst bak.

Nej, nu blir det att ta hjälp av sadelprovare, jag har ju lite problem med sitsen och kan inte riktigt avgöra vad som passar känner jag.

Och imorgon:banana: ska jag ta min första riktiga dressyrlekton. Håll gärna varsin tumme för att Ella ska vara ohalt så vi verkligen kommer till skott. (Grannen har släppt unghingstar vid våran hage och Ella har ett fasa sjå att leka hingst hon själv och skydda "sina" ston och är förbannad för att hon inte kan spöa upp nykommlingarna pga två rader staket).

Kanske kan vara bra att ta hjälp av nån som vet precis. Jag iaf, tycker det är skitsvårt med sadlar sitser och allt sånt. hua!
Håller båda mina tummar för er. ;)

FT_ryttare:

Tjusiga ni är! :)

Lite sådär är Aprilia med, ligger gärna lite mkt i handen just i dressyren.
Har blivit mkt bättre med massor av övergångar och halter, men fortfarande lite kvar, spec i traven.
Klättrat henne rätt mkt, och det har blivit bra mkt bättre av det. då behöver hon ju inte ta lika mkt stöd på mig och orkar ju mer.
Så det är väl mina tips, fortsätt med övergångar och kanske klättra lite också så han orkar bära upp sin stooora kropp. :)

Ingen mer som har bilder på era pållar, typs års bilder? :bump:

1,5 år

2år

3år

4år

5år
[/QUOTE]

Ja klättrar gör vi redan men eftersom han har några tävlingsfria veckor nu så ska han få öka på klättringsmängden ett tag.

Ska leta reda på lite kort från olika tidsperspektiv.

Tidigaste bilderna jag har på VR är ju för endast ett år sedan.
Men det har hänt en del tycker jag. Han har hunnit växa i sin stora kropp ordentligt det senaste året.

För ett år sen var det mest långa ben på grabben:
20229956.jpg

20527750.jpg

21771437.jpg

Nu har han blivit liite maffigare i alla fall:
(Och mer ska det bli:d)
27327857.jpg

27353099.jpg

27472638.jpg

Senast ändrad:

*kl*

Här kommer bildbomb :o Gör väldigt mycket konstiga miner på alla kort men ni får stå ut :p

Tror jag har lite gamla bilder på Dobby med... ska hem och leta i datorn!

Undrar vem som är tröttast... jag eller pållen :angel:

Tack! Inte för att jag kan ta åt mig äran - det är VR själv som får göra!:love::D

Jättefina bilder på en supernsygg häst!:love:
Sista bilden - så otroligt vackert hans ansikte var där!:d Du borde beskära den till ansiktsbild, tycker jag (a) :laugh:

är bäst jag inte säger något till Dobby för då blir han väl ännu mer översittare :p han tycker ju redan att han är störst, bäst och vackrast :cool:

Vilken skillnad det är på honom, bara på ett år!

20/6-08 - Sixten 4 år gammal, när jag ägt henne i ett par veckor, hade endast skrittats i lina, tömkörts i skritt (med ledare, ca 2 år tidigare), och sprungit lös i ett ridhus ett par gånger, inte en enda muskel - endast fett.
DSCN9367b.jpg

6/4-09 - Femte dagen på boxvila (benet..:crazy:)
100_0181.jpg

11/5-09 - Sixten som hon ser ut nu, börjar bli rund eftersom hon stod i ca en månad iom hennes skada (då med fri tillgång på hö + endel gräs), jag tycker att hon samtidigt börjar bli lite grövre?
Cikoria009.jpg

Vad rund och maffig han blivit på så kort tid. :d

De andra är ju med runda o fina!! Superkul att se tycker jag! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så blev det dags för hopptävlingsdelen av klubbcupen, och dags för mig att visa vad jag går för på en hinderbana. :p Bedömningen var...
Svar
0
· Visningar
428
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25