04:ornas tråd edition 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd edition 7

Ja den var minst sagt händelserik.
Dock är det där jag vill ha honom egentligen, så på hugget o energisk, men de ska ju gå o kontrollera oxå :angel:

Hihi, det kan jag förstå!:D
Men det kommer snart ska du se - ni hittar nog det "perfekta humöret", så han är sådär på hugget på "rätt" sätt!:laugh: Ni är så duktiga & kommer komma långt!:love:
Men nuu väntar jag på bilderna!:bump::D

Han sköter sig jättebra, även om de är väldigt trångt :p
Ett tips är att markbommar på hindren kan göra det lättare för honom, hindren blir lite tydligare då.

Här kommer bilderna som utlovades tidigare.
HRPK010.jpg

HRPK011.jpg

HRPK030.jpg

Fotat massa idag också! Lägger ut några i alla fall :) Vad tycker ni om prinsen?

3556280693_7e2f1df8e2_b.jpg

3556281839_295d45d593_b.jpg

3557094014_75e737eb2f_b.jpg

3557094950_0d82aab69b_b.jpg

3557095222_9dc6190875_b.jpg

3556282481_e4588df0ac_b.jpg

3556284147_896afd7595_b.jpg

Va fin han är!

*kl*
Saga har skött sig så bra ida oxå... riktigt nöjd. Skulle vilja komma iväg och träna nu så vi kan komma igång riktigt med träningen oxå.

Det såg ju rätt okomplicerat ut ju. :)
Men markbommar kan nog vara bra nästa gång.
Han ser rätt världsvan ut ändå tycker jag för att va första gången.
Fin modell också. :d

FT_ryttare
Så posetiv han ser ut Calle, öron framåt och fina språng! :) Det emellan räknas inte vettu. ;)

Verona
Vad mysig bild på er. :)
Roligt med en lite knodd också.:bump:

Längesedan jag var aktiv här!
Så får väl ta och uppdatera hur det går för mig och Chagalle.

Lillen har precis fyllt fem och han har blivit så fin sedan vi fick honom.
Helt underbara muskler har han fått, nu sticker varken revbenen eller "höftbenen" ut på honom längre!
Får fixa en snygg bild på när vi rider någon dag!
Vi börjar få till hel snygga galoppombyten och skänkelvikningar nu!
Har fått fina kommenterer av hans utstrålning och sin fina gång, vi börjar verkligen komma igång nu.
Öppna och sluta går hel fint och allt börjar falla på plats nu, han är så samarbetsvillig och lättlärd.
Lägger in lite halvnya bilder på min sötnos!

Mamma och hästen:

Fina ni är!:)
Han såg verkligen taggad ut på bilderna oxå!

TheDot:
Han är riktigt snygg din nya prins!:laugh: Stor & mörk --> :d:D

Ja han är ganska cool fast det är nya saker! :) Vaken och uppmärksam men inte larvig!

Det där med markbommarna är svårt när det inte är jag som bygger upp utan min tränare.

Tacktack! :D

VR: Haha ja stor och mörk! Fast inte riktigt lika stor som din! :p

Jag fick ärligt fundera en stund innan jag kom på vilka ni var. :D

Men sen mindes jag att han var en liten tunnis när jag sist såg honom på bild, men det ser det ut att va ändring på. :bow:
Kul att det går bra för er också! Väntar på fler bilder och film!

Kl
Film och bilder från tävlingen igår.
Åkte iväg till Askersund och hoppade en lokal 110.
Kändes helt kalas redan när jag satt upp.
Så det blev en felfri runda och en fin rosett. :bump:
Stämde helt och fullt mellan oss, kändes super efter förra tävlingen där jag satte henne i skiten rätt ordentligt.:grin:
Nu är vi fit for fight igen!

Nästa tävling blir Filipstad 6 juni, 110-115
Sen Örebro 12 juni 110 och debut 120.
Sen får det blir lugnt ett tag för oss.

http://www.youtube.com/watch?v=vLvDOftFuyo

Mamma blev med på ett hörn också. :D

Hur han ni andra tänkt med vila/bete i sommar o höst?

:bow::bow::bow::bow::love:

Shit vad duktiga ni är! Ser ju hur lätt som helst ut, hon flyger ju bara:) Hon ser verkligen ut att tycka det är superkul! Sjukt imponerad:eek:

Sixt går på bete nu (sedan i söndags förra veckan) och ska förhoppningsvis kunna gå ute iallafall till september.
Och eftersom vi inte har någon lämplig sadel så har hon ryttar-vila och gör egentligen inte så mycket mer än att äta sig fet(are:grin:).

Men när vi får tag i en sadel så är det meningen att hon ska komma igång,
hon har haft såpass mycket vila till och från hela hösten/vintern/våren pga skadorn samt att jag varit sjuk väldigt mycket.
Så hon får inte mycket till sommarvila utan jag planerar in att hon får lite ryttar-vila i höst då jag bara jobbar henne från marken, samt några veckors semester i vinter.

Förresten, väldigt fin runda!! :laugh:

Jag tänker mig kanske 4 veckors vila under juli, med betesgång. Eftersom han fått en vila nu med såret så tror jag inte att det bli längre än så. Däremot kan han gärna få gå kvar på bete men jobba efter vilan :laugh:

Det där är nog den bästa rundan jag sett er göra, fina språng :q

idag har Mamma och Q gjort debut tillsammans, och får nog säga att de är debut för mamma överhuvudtaget. Hon har väl bara ridit nån Mamma/tanthoppning på syrrans gamla ponny för 10 -15 år sen :p
idag var de iaf LB:1 på schemat och dom skötte sig jättebra.
Missade en galoppfattning meni övrigt var de inga stora missar.
Fick drygt 58% och det får dom vara nöjda med.
Nu ska mamma träna på att sitta ner o bli stadigare i hela kroppen så Q har en chans att bli stadig oxå, för vinglar hon så vinglar han !!

Det är super enkelt på henne, Inge krångel alls. Sen bjuder hon på sig själv så mkt, och då blir det riktigt roligt också. :laugh: Det tycker nog både jag och hon!

FT_ryttare

Det var helt klart en av de bästa rundorna vi haft tillsammans, verkligen allt stämde. :bump:

Kul för din mamma och Q. :)
Det var ju riktigt bra procent med tanke på att det var debut!

*kl*

Idag har jag för första gången på flera månader nu, krävt lite arbete av grabben min. Han var duktig & positiv - det är bara piloten uppe på hans rygg som sabbar..
Kändes i alla fall bra & jag tänkte att ÄNTLIGEN så kan vi få komma igång igen! Men icke sa nicke - i alla fall inte på ett par dagar, då VR drog av sig en sko när han släpptes på bete idag. Men som tur är kommer hovis på torsdag, så det blir inte så många dagar han måste stå.
Men det var så härligt ändå idag!, men vi har en hel del att träna på. Det är ju rätt mkt ben & stor kropp att hålla reda på om man säger det som så. =P Och han är känslig i munnen & gapar gärna om jag råkar ta lite i honom - vilket är lätt hänt när han galopperar mig ur sadeln. =P

Lite bilder från dagen:
27716261.jpg

27716022.jpg

27715972.jpg

27716062.jpg

27716095.jpg

27715958.jpg

27711267.jpg

27711312.jpg

Senast ändrad:

Superfin runda! Verkligen! :) Såg så lätt ut, bra ridet! :bow:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så blev det dags för hopptävlingsdelen av klubbcupen, och dags för mig att visa vad jag går för på en hinderbana. :p Bedömningen var...
Svar
0
· Visningar
428
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25
  • Avlivning älskade katt