04:ornas tråd edition 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd edition 7

Tack, han har lagt på sig och blivit så fin! :love:

Inte alls nöjd med dagens ridpass.
Gick inte ett dugg bra, Chagalle var pigg efter att ha stått i nästan en vecka eftersom jag varit i Turkiet, och det var dåligt väder och allt kändes dåligt, men en kompis fotade, bilderna blev verkligen inte bra, men det är iallafall något!
Fick chansen att fota honom när han busade med kompisarna i hagen också!

Det går så bra med bildbombning! :)

Så trevligt med folk som bjuder på bilder a la damcykel som på första bilden.:D Men de andra var ju fina. Tjusig häst du har.

Rider du för Skaraborgs Fältrittklubb eller fattar jag speakern fel? Jag höll till där en del och tränade terräng för Kasteman med min d-ponny Lord Diamond på stenåldern.

Fin och jämn ritt förresten!

Hur han ni andra tänkt med vila/bete i sommar o höst?

Vila??? Näh, här ska det arbetas, Ella har ju fått ta det så himla lugnt fram tills nu så det blir ingen semester. Mamma säger att hon borde jobbas 23 timmar om dygnet för att springa elakheten ur sig. Lite överdrivet tycker jag men Ella behöver verkligen inte vila. Hon behöver hållas igång, vi ligger ju så efter utvecklingsmässigt.

Hade förresten ett par sadlar hemma idag för provning. En av dem låg rätt bra, en prestige C-nånting. Prestige Meredith var för smal så jag vet inte om den passar. Ella drar visst minst 35 i bomvidd.

I morgon ska jag rida i ridhuset i prestigen C-nånting. Ella brukar ha åsikter om det som hon inte gillar så jag gissar att hon kommer att tala om ifall det inte känns bra.:cool:

*kl*

Vad fina bilder alla lagt ut! :bow:

I lördags släppte vi pållarna på sommarbete, resultatet blev att jag fick byta sadelgjord när jag skulle skritta en sväng igår kväll :cry: tror det räcker med att han ser gräs så blir han som en ballong!

Idag ska vi åka iväg till ett ridhus ungefär 40 min härifrån, ska bli spännande och se om han har tänkt gå in i transporten lika duktigt på bortaplan som han gör hemma nu. Vi har ju inte vart iväg så mycket heller så han är ju inte så världsvan, så att komma till ett nytt ställe (ridskola) med massor av hästar och folk är en jätte grej för honom. Så får se om det blir någon vettig ridning men är nöjd bara han kan hålla sig hyfsat lugn, måste ju börja någonstans.

Pappa ska med så får se om han kan fota något... men är inte säker på att det blir så mycket att se :cool:

Jomenvisst tävlar jag för dom.. Bor för övrigt granne med Kastenmanns också. ;)

Det misstänkte jag också, att hon skulle jobbas på.
Det behöver hon nog också kan jag tro. :p

Var det en dressyr du prova så kanske det var en prestige LC?
Eller en hopp prestige Carisma?

Nu är jag nyfiken igen, vart låna du dom? :D

*kl*

Van Remo ville med in & rida idag. Så går det när man drar av sig dojjorna VR!:mad::p
27735537.jpg

27735498.jpg

*lånar mig egen knapp*

Har lite funderingar kring kvalen till breeders..
är det precis som när man kvala som 4åring?

Alltså:
Löser deltagar bevis, samlar 3 felfria rundor 120/125cm, anmäler till flyinge och åker dit och rider?

något annat man ska tänka på?

Ja så har jag fattat det.
Jag har löst deltagarbevis och där finns 3 rutor att fylla i och sen ska de skickas "nånstans" när de är ifyllt.
Står mera på asvh.se och swedehorse.se

Som 4 åring är de nya regler i år, dom har bara 7 försök på sig och papperna ska vara inlämnade före start (precis som till falsterbo).

Här har de kläckts äckligt mycket flugor sista 2 dygnen, så mina pållar fick komma in vid 12 idag o då var dom mer eller mindre hysteriska över flugorna.
Stora moln runt dom :eek:

*KL*

Lite bilder från dagens träning:)

Trning090525049.jpg

Trning090525051.jpg

Sööötis:love:
Trning090525061.jpg

Trning090525062.jpg

Trning090525063.jpg

Tyvärr blev det ingen filmning, tar igen det på fredag då det är breederskval i Östersund:bump:

Lånar min egen knapp och slänger in lite exteriörbilder med sista bilden tagen idag, kan vara roligt att jämföra:)

Mity 3,5 år
Qalamity019.jpg

Qalamity017.jpg

Mity 4 år
Qalamity080719002.jpg

Mity 5 år
Trning090525057.jpg

Trning090525059.jpg

Någon skillnad månne?

Jodå, skillnad är det allt.
Fin överlinje hon har nu. :)
Och vad fint överbygd hon var på första bilden. :D

Kan ju lägga in på Aprilia också.

1,5 år

2år

3år

4år

5år

Blir så avis på alla fina pollar ni har! :love:
Ska ev. starta i en LB:1 det den 14 Juni om det fixar sig med transport och allt, så ni får önska mig lite lycka till!

Får ta och leta fram några gamla bilder på Chagalle om jag har kvar några på datorn :$

Men här kommer några relativt nya bilder på svartingen!
Min sits är usel, jag vet.

Bilden under: Benen är väldigt långt bak på bilden för att jag håller på och rejsar över en äng och skänklar på honom! Hihi, super mys! :p

Fick även ett litet ryck om att jag skulle ta några skutt!

Han tyckte det var så skönt att bli avspolad fastän spolslangen är superläskig, och sedan få gå ut och rulla sig omsorgsfullt på båda sidorna så att matte får borsta ordentligt!

Vad roligt med dräktigheten, stort grattis :)
Vad blir det för stam på de kommande fölet ? Du har säkert skrivit de men minnet du vet ;)
vad vill du helst ha, sto eller hingst?

+ alla andra

Tack för gratulationerna! :bow:
Mammahäst är efter Ragazzo-Jaguar-Galant och hon är nu inseminerad med Roosevelt som är efter Rotspon-Lauries Crusador xx-Grande :love:
Jag hoppas att det tittar fram en gångartstjärna som även kan hoppa (vem vill inte föda upp en sån :angel:)
Sto eller hingst spelar inte någon större roll, fördelar och nackdelar med båda, jag föredrar igentligen pojkhästar (schyyy, inte skvallra!) men ett sto skulle vara enklare ur hag och uppstallingssynpunkt.
Sen får vi se vad det är som tittar ut om vi säljer som föl eller om vi väntar till efter treårs ...men säljas ska den nog så småningom...
Galet spännande är det iaf :laugh:

Jomenvisst tävlar jag för dom.. Bor för övrigt granne med Kastenmanns också. ;)

Det misstänkte jag också, att hon skulle jobbas på.
Det behöver hon nog också kan jag tro. :p

Var det en dressyr du prova så kanske det var en prestige LC?
Eller en hopp prestige Carisma?

Nu är jag nyfiken igen, vart låna du dom? :D

Jag har en fd jobbarkamrat som bor där med. Hon har hjälpt Petrus mycket. Sandra heter hon. En riktig bohem.:D Men mycket rar.

Prestige Carisma var det visst. Den låg ungefär lika bra som min nuvarande Globus men känndes som ett par jävla stringtrosor. Så himla smal, jag bara garvade när jag satt upp. Så vi slängde av den och jag fortsatte rida i Globusen.

Lånade sadlarna i Skara, passerar där till o från jobbet. Nu ligger det nån Bates med Cair i fåtöljen och väntar på att bli provad imorgon.

Mamma och lillasyster hade ställt upp tre hinder paralellt med och på medellinjen. Jag skulle visst hoppa i cirklar. Och det gick ju bra. Min dressyrträning hade visst gjort nytta. Hon slappnar av mycket fortare nu och halvhalterna gå igenom bra. I slutet var hon riktigt lyhörd. Det märks att hon gillar att hoppa. Riktigt suger tag i hindrena. Hoppar i de flesta lägen, om man rider snett på eller om man kommer för långt ifrån eller för nära. Högsta hindret var 80 cm och känns som att det är väldigt lågt.

Senast ändrad:

Sandra brovall kanske det kan vara?

Duktig Ella att sköta sig.
Nu vill vi höra att du fortsätter hoppa så det blir tävling snart. ;)

Haha, prestige och globus är kanske inte lika i sätet nä.. :D
Men då borde du nog gilla bates, om jag inte är helt ute och cyklar så har den bred midja.

Fy faen för att hålla på med sadlar hit och dit! tycker jag iaf.
Provade närmare 50 st på mitt fullblod innan vi hitta en som passa både mig och hästen.
Tur att den är omvärmningsbar så man förhoppningsvis inte behöver byta när hon breddar sig. :cool:

*kl*

Fick några bilder ifrån en i klubben på mailen från förra träningen...

Igår åkte vi ju iväg och tränade på en ridskola en liten bit härifrån... vi är ju väldigt gröna på det här med att åka iväg till nya ställen så jag var förberedd på svansen upp i himlen och höga knälyft :p men pålle skötte sig jätte bra och var hur lugn som helst :love: inget gnäggande och inga dumheter. Sen när vi skulle hem så ville han inte gå in i transporten först, men efter 5 min övertalade så gick han in. På vägen hemmåt så var han helt tokig i transporten, sparkade och levde i hela 40 min :eek: Pappa och jag var lite fundersamma för han brukar alltid stå som ett ljus.Väl hemma när vi lastade ut honom så backade han ut i 190 och ställde sig och kissade i typ 5 min precis nedanför lämmen! Stackars pålle hade varit kissenödig hela vägen hem, var antagligen därför han levt runt så. :o

Pappa fotade lite igår men batteriet tog slut i kameran när jag skulle ladda över dom till datorn, ska se om jag kan lägga ut dom ikväll om ni inte tröttnat på bildbombar..?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så blev det dags för hopptävlingsdelen av klubbcupen, och dags för mig att visa vad jag går för på en hinderbana. :p Bedömningen var...
Svar
0
· Visningar
428
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25