04:ornas tråd edition 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd edition 7

Tack!:laugh:
Haha, joo liite i största laget kanske:p Men bara MER att älska vett du;)
Mätte honom btw i förrgår - 183 cm hög nu:cool:...

Duktig hon är :)
Men jag skulle nog prova en martingal på henne. Dels för att hon inte ska ta upp huvudet så högt före hindren samt att de blir lättare att rama in henne med en martingal, så hon inte blir vinglig.

Ser jättetrevligt ut!

Kul att se hoppfilm på henne, hon är duktig tycker jag.

Det såg ju helt okomplicerat ut. :) hoppar trevligt!!
Fast jag skulle varit lite rädd om huvudet på mig själv. hon kom lite högt med näsan det ett tag tyckte jag allt.:crazy: Testat martingal? :)

Kikade på 90 filmen med. turkos svarta hinder är farliga har jag hört. :D

Duktig hon är :)
Men jag skulle nog prova en martingal på henne. Dels för att hon inte ska ta upp huvudet så högt före hindren samt att de blir lättare att rama in henne med en martingal, så hon inte blir vinglig.

Tack för era kommentarer och era råd. Jag ska framföra martingaltipset till hennes ägare. Låter helt klart om en klok grej:)

Ang. 90filmen så var det tyvärr en rätt dålig runda. Molly behöver en ganska ordentlig framridning innan hon kommer igång och det var bed A genom hela klassen, avd A o B var ihopslagna o huller om buller, så pga lite missberäkningar hann hon inte riktigt komma igång tyvärr därav oflytet. Det var faktiskt hennes första stopp någonsin haha :)

Jag som trodde han var 185+.. då var det ju inte så farligt ändå. :D

stämmer bra. jag bor strax utanför skövde..
Men inte mamma o pappa. ;)
Tänkte, du vet ju inte vart de bor så då kan du ju inte leta efter VR där. :angel::D

Hihi, näe inte ännu.;) Och jag hoppas att han inte blir det heller. 185 räcker bra!:D Speciellt när han är på bushumör:angel:

Aha, I see... Attans då! Blir nog till att antlita privatdetektiv:D

KL

Nu har jag varit på första dräktighetskontrollen med Flamman och hon är dräktig! :bump::banana::bump: och allt såg bra ut!
Hon är så duktig min lilla tramsmajja, helt underbar att lasta och köra och jättebra att hantera på bortaplan, trots att hon inte har så mycket rutin på att vara "borta" Jag är så stolt! :love:

Tjock har hon blivit med.. men jag tror inte att jag kan skylla det på fölet än :angel:

Vad roligt med dräktigheten, stort grattis :)
Vad blir det för stam på de kommande fölet ? Du har säkert skrivit de men minnet du vet ;)
vad vill du helst ha, sto eller hingst?

Eftersom Q inte blivit helt bra i sitt tandgnissel efter klinikbesöket så fick min morbror (pensionerad vet) dra några tag med raspen på honom igår och faktiskt så tuggar han bättre idag , ska bli intressant o se hur han beter sig med bett i munnen senare idag eller imorgon.
Kunde inte se några sår iaf.

Calle har tagit de lite lungt den här veckan, gått varannan dag o busat i skogen. idag red jag lite dressyr på honom o han var faktiskt riktigt fin emellanåt.
Börjar få snits på den förvända nu oxå.
Imorgon blir de en liten inbjudningstävling för honom och på söndag ska mamma tävla Q :)

Åh, va roligt!:laugh: Grattis!

Va skönt med en lättlastad häst. Måste själv ta tag i det där med lastningen när det gäller VR.. Sist han åkte var när jag hämtade hem honom - över 1 år sen:eek: och då fick vi ju knappt ut honom ur transporten.:p
Är oxå nyfiken på stammen på kommande bebishäst!:laugh:

*kl*

Idag älskar jag min häst :love: Har haft en underbar uteritt med långa galoppsträckor och hon skötte sig otroligt bra. Gud så skönt...

Tänk om man kunde muta henne till att vara på bra humör jämt då skulle det ju gå som en dans det här... men, men, har man sto så har man antar jag :rofl:

Bjuder på en fin bild med matte... en kompis skulle ta massa kort på mig när i hade fixat mitt hår mm (inför ett bröllop) så Saga fick posa med i nått kort :)

Annassnyggbilderpvero00036.jpg

Vad fina ni är. Och vilken fin mage du har. Bäst att sätta lås på kaklådan eller?;)

När var det du skulle ha?

Grattis till det blivande mormorskapet.:D

Hoppas du har mer tur än jag med avel så där inte poppar ut en obstinat sak med sommareksem nästa vår.:D

Ja, det är nog inte kakburken utan som en fd klasskamrat till mig sa på fyllan som svar på min fråga om hur han redan hade skaffat sig flera barn:

"Har man samlag med en kvinna blir det barn".

Jag skrattade så jag höll på att dö.

Till ämnet; Ella får stå idag. Igår var det lyd eller dö som gällde. Jag red förbi ställen där jag tidigare fått hoppa av. Men inte en helomvändning med tillhörande tokrusning hemmåt öht. Att bara vara så in i bängen bestämd och lugn ger resultat. Hon försökte resa sig när hon inte fick följa med hästkompisen som stallägaren tömkört, till hagen. Men sen gick det bra.
När vi skulle rida igenom en gård strax innan hemmastallet så kom det två jättesöta springerspanielhundar springade, (det blev ju vitsigt), och då blev Ella helt hysterisk, bara kastade sig runt, så där kännde jag att det var ingen ide att ens försöka. När hon reagerar så våldsamt så är det bäst att hoppa av. Då är det inga problem, Ella gick bakom mig och fnös och gjorde stor teater av det hela. Sedan pratade vi med hundägaren och hälsade på hundarna lite. Ella är normalt inte hundrädd.

Vad roligt!! :) Grattis! Vad är det för hingst?

För övrigt så har min kille hoppat en serie för första gången med korta 1, 2, 1 galoppsprång! Han var såå duktig! :D Fick ju ganska trångt men det är bra för honom då han har så stor galopp och vi tränar på att kunna korta upp honom lite.

Om det är nån som är intresserad och kolla kan jag fixa en film sen.

Klart vi vill se film :D

idag har jag varit på en klubbtävling med Calle.
i 1m var han lite loj o tyckte hindren var låga men lyssnade väldigt bra tillbaka på distanserna, blir dock lite långsam i reaktionen framåt istället.
Till 110 kändes han supermega loj, helt färdig på framridningen.
Så jag red lungt o tog bara 3 språng , en gång på lilla o sen en gång vardera på räcke o oxer som låg på 1 m.

Precis när jag går in på banan så börjar de blåsa kraftigt och från att ha suttit på en lugn ko så sitter jag helt plötsligt på ett monster:eek: :rofl:
Som en blixt från klar himmel så började han dra i bettet o var riktigt på hugget.
hoppade höögt över 1.an o även bra på 2.an sen började han leka rodeohäst , hoppade 3.an o valde att rida 5 fram istället för 6 tillbaka och då petade han 4.an med ena bakbenet o så var rodeon igång igen, han hatar verkligen att riva med bakbenen.
i en serie bocksprång så lyckades jag dock styra honom fram till 5.an och sen resten av banan felfritt.
Men jösses som han betedde sig. Visserligen hoppade han helt strålande men mellan hindren var de kaos :rofl:

eftersom de inte var nån felfri unghäst så fick han rosett ändå i 110 och trots att jag höll den ihanden (hade varit rädd för den i klassen före) så exploderade han o rusade omkring som en tok. Helt knäpp.
Nog för att han har tagit de lite easy i veckan men man behöver väl inte bli rabiat för de :p
Typiskt så hade viinte filmkameran med oss denna gång ..så ni får inte se eländet.
Några kort kommer senare iaf.

Ojj, låter minst sagt som en händelserik ritt.:D
Grattis till rosetten iaf!:)
Ser fram emot bilderna!:)

*kl*
Idag skrittade jag ut 40 minuter med syster yster. Och guud så underbar Van Remo var idag!:love: Inte en enda stegring eller bocksprång. Han hittade inte allt för många "monster" i buskarna heller.:D Min pälskling!:love:

Imorrn ska vi försöka oss på lite mer ansträngande arbete hade jag tänkt. Och så smått börja jobba lite. Kan nog få med lillsyrran att fota.
Dessutom ska Van Remo släppas på bete imorrn!:bump: Men först ska jag linda in honom i bubbelplast:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så blev det dags för hopptävlingsdelen av klubbcupen, och dags för mig att visa vad jag går för på en hinderbana. :p Bedömningen var...
Svar
0
· Visningar
428
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25
  • Avlivning älskade katt