Sv: 04rnas tråd edition 7
Klart vi vill se film
idag har jag varit på en klubbtävling med Calle.
i 1m var han lite loj o tyckte hindren var låga men lyssnade väldigt bra tillbaka på distanserna, blir dock lite långsam i reaktionen framåt istället.
Till 110 kändes han supermega loj, helt färdig på framridningen.
Så jag red lungt o tog bara 3 språng , en gång på lilla o sen en gång vardera på räcke o oxer som låg på 1 m.
Precis när jag går in på banan så börjar de blåsa kraftigt och från att ha suttit på en lugn ko så sitter jag helt plötsligt på ett monster
Som en blixt från klar himmel så började han dra i bettet o var riktigt på hugget.
hoppade höögt över 1.an o även bra på 2.an sen började han leka rodeohäst , hoppade 3.an o valde att rida 5 fram istället för 6 tillbaka och då petade han 4.an med ena bakbenet o så var rodeon igång igen, han hatar verkligen att riva med bakbenen.
i en serie bocksprång så lyckades jag dock styra honom fram till 5.an och sen resten av banan felfritt.
Men jösses som han betedde sig. Visserligen hoppade han helt strålande men mellan hindren var de kaos
eftersom de inte var nån felfri unghäst så fick han rosett ändå i 110 och trots att jag höll den ihanden (hade varit rädd för den i klassen före) så exploderade han o rusade omkring som en tok. Helt knäpp.
Nog för att han har tagit de lite easy i veckan men man behöver väl inte bli rabiat för de
Typiskt så hade viinte filmkameran med oss denna gång ..så ni får inte se eländet.
Några kort kommer senare iaf.