04:ornas tråd edition 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd edition 7

Haha, den sadeln skulle nog ligga bättre på Sixt.. men jag tror inte att prisklassen är något för min plånbok (oljeshejkar! hitåt!) ;)

Jag var i stallet imorse, skulle rida stallägarens ena häst (första gången i sadeln sen jag blev sjuk, dvs minst 20 dagar sen..) men jag hann inte mer än att hoppa upp innan det vräkte ner, och inte ville det sluta heller..
Sixten som skulle tömkörts fick stå och käka hö i boxen ett par timmar, tills jag ansåg att det var uppehåll.

Sen så har hon ett väldigt mystiskt sår på halsen (tyvärr inga bilder).
Det är rejält svullet, ganska hårt, och själva såret är inte djupt - men stort.
Större delen av såret är det bara avskrapad päls.
Sen hade hon intorkad blod på framsidan av ena bakkotan.. undrar vad hon gör i hagen egentligen.

Såg honom på annons här på Buke faktiskt, när jag så smått börjat leta ny häst då min 03:a blivit utdömd. Så på den vägen var det! Men ska vi vara heeelt korrekta så är han bara min till låns än så länge, har en mycket bra deal med uppfödaren under tiden jag pluggar. Men om inget oväntat händer så blir han min på riktigt inom kort!

då är det ju inte så långt till mig heller ju. :D
Om det är charlies du menar har dom mer än många sadlar och är duktiga! Iaf det jag har haft att göra med dom!

hur långt har du till skövde?
Min nya sadel utprovare är kalasbra! Nyauktoriserad och modern, och håller till precis utanför skövde mot falköping!

Det är dem jag pratat med sist, de som håller till i Bôrna som det så vackert heter på Väschöttska. Har nog två mil dit, max.

Nuvarande sadeln är utprovad hos hon som håller till i närheten av Timmersdala/Lerdala eller vart fasen det nu är. Hon hade butiken i Skövde förut.

Men jag tycker inte att någon av dem har så himla mycket att välja mellan om jag ska vara ärlig. Särskilt inte när man har en häst som är mer än lovligt besvärlig vad det gäller sadelinpassning. Jag fick höra att det var tur att jag letade allround/hopp sist och inte dressyr, kan bli svårt att hitta något passande. Kul kul.

Sedan så har jag kontaktat en tjej som snart är nyutexamenerad från Tärnsjö som gör riktigt fina sadlar, på bild iallafall. I värsta fall blir det en sketadyr specialgjord historia och då faller säkert Ella ner och dör knall o fall och där står jag med en specialanpassad sadel till oss som säkerligen är jäääääääättelätt att sälja.:cool:

Min mamma har rätt i att först väljer man sadel sen väljer man häst som passar i den.:D

precis som flurrizen sa så tycker jag Charlies är bra faktiskt.. en tjej i klubben jobbar där och hon är duktig på sadlar. Dom har ju ridbana där nu med så bara att ta med Ella så kan hon få visa upp sig lite :p

va kul! måste ändå kännas lite speciellt sen när han verkligen är din!

*kl*

lektionen igår gick inte alls bra :crazy: Dobby fick för sig att han absolut inte kunde vara själv inne på banan så när ekipaget innan mig lastade och skulle åka hemmåt fick han spel :devil: sen tog det hela resten av lektionen att få någon form av kontakt med den halvgalna gnäggande vildhästen... suck! tar tillbaka det där om att han kanske börjar bli vuxen. Men idag på morgonen gick vi ner till banan själva och då var han faktiskt riktigt fin, kunde sätta mig ner och faktiskt jobba honom lite på volten i galopp och han kändes riktigt mjuk och följsam. Skulle sen travhoppa ett litet kryss men herregud höll på att åka all världens väg :eek: Dobby trodde hindret var 2m högt! efter 3:e gången förstod han att han inte behövde ta i riktigt så mycket.. vet inte var det vad som var så läskigt.

*kl*

Idag red jag VR för första gången på flera dagar - då jag legat hemma i halsfluss & feber. Är fortfarande halvkrasslig, men envis som man är så klättrar man upp på Mount Everest berget i alla fall. Men har man legat till sängs i flera dagar så orkar man inte riktigt rida den explosiva hästen Van Remo - var ett riktigt kämpigt pass med andra ord. Efter ridturen kom jag hem blodig & dan - då jag & VR besökt lite träd & fler spännande föremål som kan göra ont att besöka:angel::D

Måste banne mig få komma igång med honom ordentligt nu, så jag kan börja jobba honom, han mår inte bra av att vara så pigg & rastlös heller.

Söt är han ju som tur är, min galenpanna!!:love:
27660529.jpg

27660566.jpg

27660802.jpg

Du vet redan vad jag tycker om din fining, men det tåls att upprepas flera gånger om...

Han är helt underbart snygg! :love:

Du vet vart du (inte) ska leta om han är borta någon dag. :angel:

+ flurrizen:
Tack så mkt!:love:

Haha, du jag kommer åka raka vägen till Skövde med transport & allt.;):D

haha, vilken tur att du inte vet vart mamma och pappa bor. :angel:

När ska du börja skutta med grabben btw? :)

Det såg ju helt okomplicerat ut. :) hoppar trevligt!!
Fast jag skulle varit lite rädd om huvudet på mig själv. hon kom lite högt med näsan det ett tag tyckte jag allt.:crazy: Testat martingal? :)

Kikade på 90 filmen med. turkos svarta hinder är farliga har jag hört. :D

Senast ändrad:

Hon som hade nema ridsport då lr?

Skövde ridsport har ju lite olika märken, men verkar inte helt omöjliga att ta hem heller. :)
Kanske värt att testa?
http://www.skovderidsport.se

Jag visste inte om man fick namnge sadelutprovare men de du nämnt har jag varit i kontakt med. Köpte ju Globusen hos Nema och tänkte kolla om hon kan ta den i inbyte om jag köper en ny där.

precis som flurrizen sa så tycker jag Charlies är bra faktiskt.. en tjej i klubben jobbar där och hon är duktig på sadlar. Dom har ju ridbana där nu med så bara att ta med Ella så kan hon få visa upp sig lite :p

Har ingen aning om vart Charlies ligger längre men det går ju att ta reda på. Och att Ella ska få visa upp sig, tja, vart kan man få tag i valium lite snabbt?:cool:

Dock gick lilla strumpan rätt bra idag. Jag kan hålla mig rätt cool och får henne till slut att koncentrera sig på mig men galoppen har vi fortfarande problem med, lite konstig takt och jag tror att det mycket beror på att sadeln kanar fram. Det är inte schysst mot henne egentligen.

När jag ledde hem henne så fick hon veta hut. Vägrar låta henne trampa mig på hälarna och dänga sina stenhårda ganscher i huvudet på mig när jag stannar. Det fanns nya hästar i en hage och det tog säkert tio minuter innan jag lyckades få kontakt med Ella som frenetiskt bara skulle glo. Smisk på bogen med tyglarna och bestämt ryggande var vad jag kunde komma på. Jag är onda tanten med den olydiga unghästen.

Jaha, eller jag vet inte vart du bor.:p Tänkte bara att du kanske bodde där, eftersom det står Skövde på din användare.:D

Så snart han kommit igång & fått lite muskler igen!:)
Ska bli såå himla roligt, men va grön jag kommer vara. Sist jag hoppade in en häst var med min förra, och det var 5 år sedan.:o:p Blir spännande!:banana::p Men vi ska ju inte satsa allt för högt heller, jag är höjdrädd så det räcker med den grabben:angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så blev det dags för hopptävlingsdelen av klubbcupen, och dags för mig att visa vad jag går för på en hinderbana. :p Bedömningen var...
Svar
0
· Visningar
428
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama