04-ornas tråd edition 4!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04-ornas tråd edition 4!!

kl

senaste på peisan skrutt . äntligen börjar de gå lite åt rätt håll nu ! :laugh:
24705419.jpg

24705420.jpg

24705422.jpg

http://www.youtube.com/watch?v=Rp4Bb2BodzM

Det e minsann inte alla som kan skryta med att ha en häst som har gles mellan tänderna:D O visst e hon en underbaring:love: Hon har verkligen "det" för att tala människospråk. ;)

Vad fint hon går. Börjar se väldigt stabilt ut. Får ett sting av ångest när jag ser er:grin: Halva jag längtar till morgondagens hoppträning o andra halvan vill lägga benen på ryggen o rymma fältet.:angel: Tidigare ikväll red jag igenom LB:1 och DET gick iaf jättebra. :laugh:

Oj vad roligt hon verkar tycka att hoppningen är!

Ser ut att vara lite hopp i henne då du rycks frammåt i språnget efter det högsta hindret. Själv så har jag fått nackspärr en gång efter att ha hoppat en sån häst.:p

Vad var det för stam nu igen på mödrenet? Pappa uppfattade jag vara Feliciano och han är ju brun. Peisan är ju skimmel.

Jaha så pass ändå :) Qalle är ju en liten skit fast han verkar ändå lämna rätt stora avkommor. Molly är kring 170.

177!? Jeeeesus =P

:rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:

Ja, Qalle är en liten skit och sina småskitspermisar, de fick vi. Allihop. Lilla Ella är och förbliver en lite pygmé.

Ser jättefint ut. Blicken på din häst gillar jag. Snälla vänliga ögon.

Alltså, det är verkligen många fina hästar i den här tråden och lika många ryttare som sitter och rider snyggt. Man känner sig nästan lite... ja... man får ju komplex.

När jag lägger ut film o bilder får jag ju nästan ont i magen men jag får ju skylla på att jag inte hållit igång ordentligt på 15 år. Knappt hoppat något alls på den tiden.:p För det får man väl? Skylla ifrån sig?;)

*kl*

Nu har jag kikat in så många gånger i den här tråden så att det nästan blivit dags att presentera oss:

DSC00006.jpg

Detta är alltså jag och min -04:a Lobelia Lightning, gotlandsruss på ca. 120 cm. Jag är ju som ni ser i största laget men det är ju sååå svårt att hitta små ryttare som är tillräckligt duktiga:cry:
I vilket fall så siktar vi f ö även på inköring och kanske föl någon gång i framtiden.

Vi har inte kommit så jätte långt på vägen än men varje dag känns det som att vi tar ett litet steg framåt:) Hon kan i dagsläget i stort sett bara start, stop och sväng i skritt och trav.

Vi har galopperat några små språng mest för att prova på lite men i dagsläget känns det som att hon måste sätta de rätta musklerna innan vi börjar med det på allvar.

Och apropå galopp, vad anser ni här inne är bäst:
Att de till en början får springa in i galoppen och få beröm bara de tar några steg, fastän de inte tog den direkt, och efterhand kräva mindre spring in i galoppen eller bör man sikta på att lära dem ta en ren fattning direkt?

min mening då.. om de håller på att lära sig galopp så är det bättre om de springer in i den för själva vitsen just då är juh att de ska förstå vad det handlar om. Oftast springer de in i galoppen mer eller mindre framt ills dess att de blir tillräckligt starka. (sorry flummigt svar)

KL

hittar juh fortfarande inte var man roterar en film i movie maker :crazy: MEN var i alla fall iväg och tävlade idag på Bollerup, LC:2. Blir en klubbtävling hemma i morgon i det totalhemska LB:0 (lååånga raksträckor där Danne kommer säga JIPPIE!!, och matte hjääälp). Lite mer om hur det har gått får ni veta i morgon eller på måndag för jag är så trött nu så jag vet inte vad. Missade lunchen så det får bli en kombination lunch/kvällsmat nu dvs pizza :o:p:D och programplugg

Oj vad roligt hon verkar tycka att hoppningen är!

Ser ut att vara lite hopp i henne då du rycks frammåt i språnget efter det högsta hindret. Själv så har jag fått nackspärr en gång efter att ha hoppat en sån häst.:p

Vad var det för stam nu igen på mödrenet? Pappa uppfattade jag vara Feliciano och han är ju brun. Peisan är ju skimmel.

Ja, hon älskar hoppningen! Hon är helt fantastisk, blivit supermjuk i kroppen dessutom så blir mer tryck i henne nu.
Mamma är Caisa Cavat och hon är efter Helwan - Cyrill. Skimmel rakt igenom på mammas sida :)

:rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:

Ja, Qalle är en liten skit och sina småskitspermisar, de fick vi. Allihop. Lilla Ella är och förbliver en lite pygmé.

Hahaha vi lyckades knipa monsterspermier (ser framför mig en enooorm mask med bläs som simmar omkring i en burk med vätska som man sen häller in med tratt i stoet) i så fall.

Förresten ni med Qallekids, visst har ni mailat bilder till flyinges hemsida så de finns med på hans avkommesida? :) Molly finns med där, fast hon har bara en gammal löshoppningsbild. Mailade in några nya bilder på henne så vi får se när och om dom byter!

Ja då var första hoppträningen med Pompa överstökad. Var så nervös innan att jag höll på att kräkas. Var väl närmare 20 år sen jag hopptränade för en tränare senast. Trodde bara vi skulle markarbeta men det hela slutade med att vi hoppade en liten bana om 5 hinder. Är jättenöjd, Pompa, som dagen till ära hade trampat av sig en sko, tyckte det var helkul. Fick helt klart blodad tand o längtar redan till nästa träning.:d Lyckades inte lägga in nån filmsnutt men den som vill kan kanske själv gå in o kolla på förnedringsvideon:angel:

http://www.youtube.com/watch?v=4z39FsKQw8

Här är iaf några kort från oss så länge:grin:

tanthoppning1007.jpg

tanthoppning1008.jpg

Trött o nöjd efter dagens vedermödor
tanthoppning1010.jpg

Ja det där var väl en bra video:D Nån som vet hur man länkar sk:devil:ten hit ? Har hållit på i snart två timmar med uppladdningseländet. :devil: Förlåt om jag blåste er på konfekten.:cry:

Då var debuten avklarad! Lätt C:2.

Pållan var väldigt spänd men gjorde det man bad henne om o betedde sig inte illa för fem öre.
Problemet med henne är att hon gärna kastar upp huvudet (tidigare galoppör) och detta blev väldigt påtagligt i all stress.

Men hon var med för att lära och vi är mycket nöjda med henne ändå. Resultatet blev 54,29%.
Min tränare som rider.

http://www.youtube.com/watch?v=nOdZ0UtU9x4

;)Välkommen till tråden. Det var en gullig liten pålle du hade:d Som gammal gotlänning ligger russen mig för alltid varmt om hjärtat.:love: ja näst efter araberna förstås

Kom att tänka på en grej. Pratade med mollys ägare idag. Vi bestämde att vi ska börja åka in till ridhuset en gång i veckan här framöver och träna lite mer seriöst. Vi hade tidigare planerat att sätta tjejen på vila under december eftersom det är så kallt och hårt ute då, fast eftersom hon blev förkyld nu så får hon vila under novembermånad istället.
Hur som haver.. när hon börjar gå i ridhus tänkte jag försöka ta med mig kameran och filma lite så ni får se henne in action på film o inte bara på bild. Ska bli roligt att se hur hon utvecklas nu framöver. Bilderna jag la in tidigare i tråden var från senaste träningen. Hon är så himla okomplicerad. Först red dom en liten linje efter medellinjen. Först trav över några cavalettibommar, efter det fatta galopp - hoppa över en oxer som stod mitt ridbanan efter medellinjen. Efter hindret sakta av och rida över ytterligare några cavalettibommar i trav innan det var dags att rida ut på fyrkanten. Molly traskade över, fattade galopp och saktade av utan några problem. Efter det var det hopp på böjd linje som gällde. Stod två hinder efter ena sidan av stora mittvolten med två glpsprång emellan. Inga försök att bryta ut inte, nej hon bara skuttade över som hon inte gjort annat. Hon skötte sig så himla väl :) Kloka tjejen

Här kommer lite busbilder på min troll!! Observera att min andra häst bokstavligen skiter i henne :p (Det är han som bestämmer!):rofl:

Captured2005-3-200002.jpg

Captured2005-3-200005.jpg

Captured2005-3-200006.jpg

Captured2005-3-200007.jpg

Captured2005-3-200008.jpg

Captured2005-3-200009.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 901
Senast: inverterad
·
Kropp & Själ Jo, nu när många sport-arrangemang blir inställda kom vi på i Tränings-tråden att vi kör ett virtuellt Buke-lopp, såklart! :banana...
8 9 10
Svar
186
· Visningar
8 655
Övr. Barn Läser man tillräckligt långt i träning-som-religion-tråden så börjar den handla om skolidrotten/gympan, och hur den är/varit/borde vara...
2
Svar
32
· Visningar
2 593
Senast: Vira
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
95 877
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar