04-ornas tråd edition 4!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04-ornas tråd edition 4!!

Det var länge sedan jag skrev då det har hänt så mycket så man knappt orkar med. Har dock läst i tråden.

Pompa04: Har själv en dam som fallit ur rejält, har ändå haft en beräknad forderstat men tydligen varit för snål med maten, fast jag har legat högre än beräkningsprogramen. Första tecknet var lite pigghet eller rättare sagt lite bockningar, vilket hon normalt inte gör. I helgen så skulle jag ut på en skrittur då var allt läskigt brukar inte bry sig om bilar eller lastbilar, nu var allt läskigt, hoppade och for, så det blev ordentlig avrastning i ridhuset. Så jag tänkte först att jag de lilla havre(100gr) som jag har börjat ge gick upp i huvudet på henne. Men i söndags kväll insåg jag att hon hade tappat vikt. Så nu håller jag på att fodra upp henne, samt att hon har fått vila sedan måndags. I hagen har de vandrat rätt mycket senaste tiden.

Annars har vi börjat hoppa uppsuttet. Lättare att hoppa i trav än i galopp.
Dressyren har känts kalas. Tyvärr har vi inte lyckats med några bilder.
Våran plan är minst MSV-dressyr och hoppning för skojs skull.

Sedan har hon fått en kompis i hagen som är jämn gammal. De är så söta. Sedan första måltiden i hagen så har de delat mathög.

*knapplån*

Jag glömde totalt bort kameran idag när vi fot till ridhuset. Typiskt mig. Men det gick jättebra iallafall och nästa gång som borde bli i nästa vecka ska jag försöka att inte glömma den :).

Aja baja, fy på sig o glömma kameran så där:devil: Nåja den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge:laugh:. Roligt att det gick bra för er iaf. Talade med uppfödaren till våra idag. Hon skall komma ut nån dag o hjälpa oss att räkna ut foderstater o komponera ihop ett träningsprogram så vi är "fit for fight" i Strängnes till sommaren. Ev kommer vi sedan att låta betäcka någon av dem med Gwarant. :rofl: Har du visat Etan förresten ?

*KL*

Var ett tag sen vi visade oss i tråden. Min lilla 4åring har utvecklats ganska mycket sen hon kom till mig. Känns inte som samma häst som jag provred förut. Hon är så positiv och lär sig väldigt snabbt :)

Här är några bilder sen vi hopptränade i onsdags!

DSC_0124.jpg

DSC_0129.jpg

Frambenen lite hit å dit. Måste ta iii.

DSC_0191.jpg

DSC_0229s.jpg

Sen toto jinga kompis å fjåga vart han håller hus :D

Senast ändrad av en moderator:

Vilka härliga språng :laugh: tror minsann att hon har gått o musklat på sig lite lila damen.:banana: Vet inte om du läst nåt i tråden på sistone men vi har kört en liten "ompresentation" av våra hästar o vad vi har för målsättning med dem o med vår ridning framöver. Kommer ihåg att hon är efter Robin Z din fining men skriv gärna o berätta om era planer inför 2009 och därefter.:bow:

Aja baja, fy på sig o glömma kameran så där:devil: Nåja den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge:laugh:. Roligt att det gick bra för er iaf. Talade med uppfödaren till våra idag. Hon skall komma ut nån dag o hjälpa oss att räkna ut foderstater o komponera ihop ett träningsprogram så vi är "fit for fight" i Strängnes till sommaren. Ev kommer vi sedan att låta betäcka någon av dem med Gwarant. :rofl: Har du visat Etan förresten ?

Nej jag har inte visat Etan. Blev aldrig av tyvärr.

Ja just det, jag har glömt att presentera min lilla Saga igen och våra mål!

Saga är okänd korsning men det sas att hon är varmblod/arab/halvblod.

Jag har haft henne sen hon var två. Våra närmaste mål är att få galoppen att fungera utan massa bock och sen träna vidare för att förhoppnignsvis hinna med någon tävling nästa år. Faktiskt mest sugen på dressyr.... är gammal hoppryttare (eller gammal och gammal :angel:) men nu börjar fegis tarmen suga lite :eek: och jag tycker att jag är tillräckligt mycket uppe i luften i och med vissa övningar donnan har för sig ändå att jag faktiskt inte är så sugen på hoppning:rofl:

KL

Igår fick "Leffe" följa med på hoppträning! Han har utvecklats med stormsteg de sista veckorna, jätteroligt!
Åter till träningen.. ;) Han skötte sig jättebra, det här var 3e gången han fick hoppa sedan han kom till oss (ska som sagt vara hoppad lite i tyskland också.. förmodligen i våras kanske?!) och han sköter sig super! Travhoppade på volt, hoppade en liten serie och en fristående oxer med galoppbom. Det är dock inte helt enkelt när man är jättebaby modell större, med väldigt långa ben, att ha full koll på saker o ting! :D Han gjorde ett misstag när benen inte alls hängde med, men rättade sig kanon och gjorde inte om samma sak igen. :)

Helt OT, men har f.ö sån jäkla beslutsångest.. Kmr ev att få möjligheten att ta hem Leffes ägares andra häst en period också (7-åring som gått 130), vet att jag borde ta chansen då det inte kommer kosta mig någonting, mer än tid då givetvis. Vet inte om jag är alldeles för stor tidsoptimist bara.. Men antar att man inte får en sån chans så många gånger i livet.. ?!

Senast ändrad:

Vad e det med oss "gamla hoppryttare" egentligen:confused: Tror du det e fegtarmen eller har vi rent av gått o blivit lite förståndigare;)

Jag tycker du ska låna hem den om de inte kostar dej ngt o du har stallplats.
Tänk på att både leffe och W är unga hästar så de gör inget om dom går lite lugnare periodvis, då är de super att ha en till häst ;)

Jag tycker du ska låna hem den om de inte kostar dej ngt o du har stallplats.
Tänk på att både leffe och W är unga hästar så de gör inget om dom går lite lugnare periodvis, då är de super att ha en till häst ;)

Jag försöker tänka precis så.. Har tyvärr ingen stallplats på samma ställe, det försvårar lite, men ska isf försöka hitta något på ditvägen, så bör det inte behöva ta så mkt extratid.... Herregud, vad det ska vara svårt ibland! Men jag antar att om jag får frågan på allvar, så kommer jag inte kunna säga nej.. :angel:

Då har gumman besökt veterinären och mycket riktigt hade hon sår på båda sidorna på kinden. Lillstackarn. Det blir tydligen så när de tappar mjölktänderna , de permanenta tänderna som växer ut är ofta väldigt vassa vilket gjort att hon gått och bitit sig i kinderna.Nu är det raspat, problem solved och nu blir det två veckors ridning utan bett. Provade med hackamore idag och det gick sådär.... Alla får lov och hålla sig undan för fasiken vilken fart vi kommer ha efter vägarna nu i två veckor.

Dock så fick farbror vet lov att dra ut en fram-mjölktand som hon inte tappat. Alla de andra är tappade och permanenta tänder har växt ut. Detta innbär att det förmodligen inte får plats någon fler permanent tand och att hon kommer kanske ga glugg där hela livet. Mitt lilla missfoster:love:

Idol pics;)
Mitytandls001.jpg

Mitytandls002.jpg
*KL*

Också en normal bild så ni ser hur söt hon egentligen är när hon inte ler:p
Qalamity080719004.jpg

Over and out:bump:

Skönt att ni hittade problemet, hellre än såpass lättkorrigerad sak än att det skulle vara "dumheter"..
Hon är så himla fin! Men nog måste vi få se henne på nån hopptävling här uppe till våren också?!

Tack så mkt, är så glad över att jag lyckats hitta denna pärla:love:
Ja precis jag vart superglad när det var något, som sagt annars hade det varit mer problematiskt:)
Hhoooppptävvling.....nja jag har blivt en sådan jäkla fjant nuförtiden så jag skulle vara överlycklig om jag tog mig över en bana på 50:angel:.....Men annrs hade det varit superkul för hoppa kan hon ju:)

Tack så mkt, är så glad över att jag lyckats hitta denna pärla:love:
Ja precis jag vart superglad när det var något, som sagt annars hade det varit mer problematiskt:)
Hhoooppptävvling.....nja jag har blivt en sådan jäkla fjant nuförtiden så jag skulle vara överlycklig om jag tog mig över en bana på 50:angel:.....Men annrs hade det varit superkul för hoppa kan hon ju:)

Ja verkligen, och därför vill vi se henne på hoppbanorna också:D :bump:

Det gör hon säkerligen, men min fina dressyrhäst kan ju skada sig och dö!!:eek::eek:!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 901
Senast: inverterad
·
Kropp & Själ Jo, nu när många sport-arrangemang blir inställda kom vi på i Tränings-tråden att vi kör ett virtuellt Buke-lopp, såklart! :banana...
8 9 10
Svar
186
· Visningar
8 655
Övr. Barn Läser man tillräckligt långt i träning-som-religion-tråden så börjar den handla om skolidrotten/gympan, och hur den är/varit/borde vara...
2
Svar
32
· Visningar
2 593
Senast: Vira
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
95 877
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 30