Sv: 04-ornas tråd edition 4!!
Så.. då var dagens övningar oxå avklarade och rapport av helgen följer nedan:
Lördag: Tyvärr så hade man här valt att använda ett ridhus utan läktare som tävlingsridhus, istället hade man ställt upp löshoppningsstaket bakom domaren där folk kunde stå. Dessutom hade man valt att ha HELA porten bakom dem öppen
Då det blåste rätt rejält här nere igår så rörde sig duke på domarbordet rejält... vinden tog även tag i ridhuset och en del smällar hördes.. I andra änden fanns en liten fyrkant där nästa tävlande skrittade fram.. Förutsättningarna var med andra ord inte de bästa. Dannes koncentration var låg.. mycket låg till och med. För att överhuvudtaget kunna få in honom på banan måste jag rida in med spö, slängs givetvis direkt men ger ändå 4p avdrag.. jaja smällar man får ta.. kommer halvvägs in sen ser lilleman duken.. tvärnitar, upp med huvudet i luften och är en bråkdels sekund från att tvärvända och skena på andra hållet. DÅ anser domaren att det är läge och ge startsignal!!! (kan man inte ge ekipaget 5 sekunder till?). Vi hade en ordentligt spänd ritt där han gick emot ngt ofantligt såfort det var i riktning ner mot domaren, på andra hållet drog han bara iväg.. Totalt sett fick vi 53,93% (vårt bästa hitintills) vilket jag anser är väldigt rättvist (rent ridmässigt så ska man betänka att det egentligen var 4p mer), vi fick oxå vår första 8:a
på den fria skritten, och den kan göras mycket mycket bättre. Dannes uppfödare var oxå där och tyckte han hade blivit stor och jättefin
ingen bebis längre som hon sa (sen är det juh oxå 1½ år sedan hon såg honom IRL sist). Vinnaren i LC:2 var min vetrinär med en 4-årig halvbror till Danne
Söndag: LB:0 på klubben. Framridningen ligger lite dumt till här då det kör en massa bilar, släp, cyklar, går en massa folk och hästar precis vid staketet. Danne var väldigt trött sedan gårdagens övningar, så var även matte
Inne på banan skötte han sig strålande
men var som sagt väldigt trött.. dvs sprang in i galoppen, gick inte att sitta på övht i traven (hade så ont tillslut att jag trodde jag skulle dö) och tappade bjudningen på sina ställen. Totalt sett fick vi ändå 58,4%!!! Ngt snäll domare enligt min mening, skulle kanske egentligen varit 56%.. Men ändå.. i det här programmet fanns ju en farlig massa långsidor så jag är supernöjd. Nu blir det inte mer dressyrtävlingar för oss i år utan resten av året blir det styrketräning för Danne så att han orkar bära sig helt i kort trav. Januari blir vila.
Tror inte det finns ngn film från idag, mor min är ett Otekniskt geni
Men film från gårdagen finns nedan.
http://www.youtube.com/user/TeamLundVer