04-ornas tråd edition 4!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04-ornas tråd edition 4!!

Märkte först i morse att det var små filmsnuttar, igår trodde jag att det var bilder tagna från en film (ja el vad det nu heter):angel:. Det syns att Ella gillar att hoppa o dom långa lädren till trots så såg det ju inte alls så pjåkigt ut.:laugh:

Det var snällt sagt.;)

Jag har inte hoppat så mycket i mitt liv. Men nu ska det bli av. Särskilt när man har en så hoppglad liten sak som Ella.

Hon har förresten blivit klippt nu!:bump: Äntligen!

Det gick bra fast först så höll hon på att skita på sig av förfäran när jag satte på apparaten. Men med lite havre och lite skönsång av mig, (The Campton ladies), så lugnade hon sig snabbt. Spratt till då och då när kattungarna fick för sig att leva rövare i stallet och välta hinkar och prassla och ha sig. Slängde ut kattskrällena tre ggr. Mamma släppte in dem en gång av misstag...:mad:

Förresten, ska vi köra en uppdatering om vad vi vill med våra hästar? Vad har vi tänkt för framtid för dem?
Jag har lite svårt att hålla koll på alla och lusläsa tråden för att luska ut det är jag nog lite för lat för...;)

Min egna uppfödning Qruella Irish, e:Qalle-Bold Irish-Strauss, ska bli fälttävlanshäst åt mig är det tänkt.
Målet är lätt fälttävlan, LA dressyr och 120 hopp.

Fyll på ni andra med era stjärnor!:bump:

Hur äter era ???

Okänd mängd hösilage.:p

Likaså gör ettåringen som varit så svårfödd tills vi fick hem hösilaget. Jag behöver inte ge annat än mineraler verkar det som.

Ella är rätt rund om magen kan jag säga men jag försöker ge henne inte mer än 5 kg inne på natten, (rätt blött silage), för de äter ju så mycket ute av silaget.

Mineraler får de förståss och lite havre för att få i dem det.
Analys har jag inte haft råd att ta men det ska bli. Man skulle kunna tro att det är grädde i det eftersom ettåringen tar sig så fint med det. Han blir rund o fin över ryggen och baken och har börjat växa en del igen.

Förresten, ska vi köra en uppdatering om vad vi vill med våra hästar? Vad har vi tänkt för framtid för dem?

Jag har lite svårt att säga ngn framtid för 4-åringen som jag har hemma tyvärr eftersom att han inte är min.. Men lite kortsiktigt kan man väl få försöka iaf :)
Målet är väl att han ska gå 120 under nästa år, hur länge han blir kvar här är ju mer osäkert men jag har det att jobba emot ialla fall!

Min kille då (Eller jag äger ju bara halva honom än så länge , skall betala andra halvan i December) :love:

Simbelmyne E: Simsalabim U: Mona (e: Mustangs) Lettisk Import

Målet nästa år är godkända procent i L:B till våren , och sedan rida kvalen till Öppna Championaten (LA Status) allt i dressyr då. samt komma igång att hoppa lite för hemmabruk och eventuellt rida några clearround hoppningar på låg nivå

Målet för Pompas del är att ställas ut på riksarab i Strängnes i sommar och då även delta i L:B1 dressyr. Liksom Skrållis vill jag komma igång med hoppningen och beroende på om hoppning verkar ligga för henne och hur långt vi kommit så finns det åtminstone med i åtanke att hon även skall startas i hoppning o terränghoppning borta i Strängnes. (Det är inte fasta hinder). Om Pompa visar sig ha hopptalang funderar jag på att försöka hitta nån liten tjej som vill hoppa henne åt mig. Helst hade jag sett att dottern gjorde det men hon har i ärlighetens namn fullt upp med skolan, musiken & Premessa.:bow:

Min skrutt är efter De Noir - Faigther.

Målet långsiktigt är att han ska gå svår dressyr.

Först ska vi bara lära oss att styra, stoppa, inte galoppera i 720 och andra basic saker :D. Blev i ett svagt ögonblick övertalad att vara med i en liten klubbdressyr i december. Vi ska vara laget som inte kan styra och stoppa. Idel unghästar som aldrig sett ett dressyrstaket :eek::).

Har vi en chans tro:

http://www.youtube.com/watch?v=FTaPRkEMN-o

http://www.youtube.com/watch?v=2tIBFfmpVE8

Senast ändrad:

Ååååh, *djup suck* fux med bläs:love:

Och så rör han sig härligt! Ni kommer säkert komma långt men jag är inte tillräckligt duktig för att kunna säga hur långt.

Simbelmyne, är inte det namnet på den blomma som man täckte kungagravarna med i Sagan om Ringen-historien?

Tänkte mest på klubbtävlingen :D.

Vad gäller svårklass (som inte per automatik innebär internationell GP, utan endast klasser där piaff och passage ingår) så räcker gångarterna men resten kan bara framtiden utvisa. Det är så mycket som kan hända. Han kan bli skadad, bytena kan krångla, han kanske inte har den arbetsvilja som krävs osv osv....

Åh jag som är urkass på Sagan om ringen , det kanske det är ?
Och det är ju inte jag som döpt honom heller :)

Nu upptäckte även jag att det var filmsnuttar du visade , Ella verkar ju tycka det är jättekul att hoppa !! :love:. Tror nog du kan korta dina läder nått eller några hål men det ska ju kännas bekvämt också :D

Nä, sånt kan man ju inte veta men siktar man inte över grantopparna så lär man inte komma över dem heller.

Kortade stiglädren idag. Ett hål var lagom. Två blev för kort. Jag föddes med en fot som pekade rakt ut åt sidan och även om det sedan dess rätat sig en del så har jag lite problem med höger ben. Knät pekar lite innåt och foten lite utåt.

Undras just vad jag skulle få för poäng på mitt benställ om jag vore häst?

Min skrutt är efter De Noir - Faigther.

Målet långsiktigt är att han ska gå svår dressyr.

Först ska vi bara lära oss att styra, stoppa, inte galoppera i 720 och andra basic saker :D. Blev i ett svagt ögonblick övertalad att vara med i en liten klubbdressyr i december. Vi ska vara laget som inte kan styra och stoppa. Idel unghästar som aldrig sett ett dressyrstaket :eek::).

Har vi en chans tro:

http://www.youtube.com/watch?v=FTaPRkEMN-o

http://www.youtube.com/watch?v=2tIBFfmpVE8

Det laget skulle juh jag och Danne oxå passa i :rofl:

Målet med Danne är svår dressyr, han är e.Danone ue. Nocturne
målet nästa år är att rida LA på bra procent (egentligen är målet att han ska slappna av och lyssna på mig även när vi inte är på hemma plan för då torde LA-målet komma i samma veva :idea: )

Jätte fin häst :love:

Tack!

Synd att du har så långt, annars har vi en plats kvar att fylla :D.

Min är ju inriden i år och har därför inte kommit så långt. Målet för nästa år är att starta en LB.

Min Qalamity E:Qalle-Leuthen ska jag nästa år försöka kvala till breeders och scandinavian open med(dressyr). Kapacitet så det räcker till har hon har jag fått bekräftat för mig, av tre olika tränare med stor erfarenhet av unghästar, de senaste veckorna:bump:. Så hoppas verkligen att vi "kommer att segla genom kvalen" som en av dem uttryckte sig.:) Sen tillkommer såklart en portion tur och att mammsen på ryggen ska kunna styra runt någorlunda, men det kommer vi till:p

Är jättelycklig för att min älskling har växt:love: hon mäter nu *dam dam dam* hela 166 cm!! För min del kan hon gärna fortsätta lite till. Dessutom har hon grovsat till halsen rejält på sistonde(även kanske magen men det nämner jag bara iförbifarten:angel:) så hon är så snygg och ståtlig.

I måndags så var vi iväg och tränade för min tränare första gången sedan kvalitéts. Det var superkul och gumman är så himla pigg och positiv. Fick ingen direkt mjukstart utan det första h*n säger är "är hon så bra som jag tror att hon ska vara så ska vi börja med byten idag". Jag så nog mest ut som :eek:. Gjorde 4 st mer eller mindra bra, red snett igenom och bytte i hörnet, bästa gången var hon bara efter med ett steg bak, vilket förmodligen mest var ryttarfel:angel:. Min lilla ängel.

Vi ska köra med byten fram till jul sedan befästa förvända. Min tränare anser att det är lättare att lära dem byta när de är lite "ostabil" istället för att göra det när man harvat förvänd i ett år och hästen fattar noll när man helt plötsligt vill få dem att göra "fel". Tycker det låter logiskt!

Måste bara inflika att jag tycker det är så himla roligt att läsa om allas dagliga äventyr, det är min lilla ritual att sätta mig och läsa 04-tråden varje kväll. Så tack alla för fin underhållning:bow:

kl
Calle e.Cardento-Rastell ska under nästa år i tävlingssammanhang gå 120 med sikte på breeders. För att nå dit så vilar han just nu :p o kommer senare under vintern jobba mkt dressyr/markarbete med fokus på att kunna öka/minska lösgöra osv.
Mkt konditionsträning i backar o snö samt hoppning i serier, allt för att bygga upp en stark oxh hållbar individ.

Q e. Grange flynn sparrow-finney master ska under nästa år i tävlingssammanhang sett fortsätta gå LB kanske LA med godkända procent, debutant fälttävlan och 110 kanske 120 hoppning.
Han ska göra samma uppbyggande träning som Calle under vintern och sen får vi se hur långt vi kommer med målen, dressyren o fälttävan bör inte bli några problem men 120 kanske blir för mastigt för honom redan nästa år.. men sent på säsongen kanske.

Huvudsaken är att få de två vältränade,hållbara och motiverade.

Nu har jag precis varit och tränat. Det lilla kräket (som han nu mera heter) skötte sig galant större delen av passet. Han var fantastiskt fin i travarbetet. Började komma ihop sig riktigt fint.

Så kom vi då till slutet. Vi skulle bara köra lite galoppfattningar och något varv på volten och sedan vara klara. Nåja, fattningen i vänster gick riktigt fint. Han lyckades hålla ihop galoppen och jag satt och njöt och sedan sade det PANG, så kastade han sig utåt och förökte resa sig. Blev tagen på sängen så jag hann mest kasta mig frammåt och vråla NEJ. Fick ordning på eländet och travar några varv när kräket gör samma sak igen :eek:. Denna gången var jag dock mer med och han fick sig en skarp tillsägelse. Efter det gick han som en ängel :angel:.

Dessa unghästar.......

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 901
Senast: inverterad
·
Kropp & Själ Jo, nu när många sport-arrangemang blir inställda kom vi på i Tränings-tråden att vi kör ett virtuellt Buke-lopp, såklart! :banana...
8 9 10
Svar
186
· Visningar
8 655
Övr. Barn Läser man tillräckligt långt i träning-som-religion-tråden så börjar den handla om skolidrotten/gympan, och hur den är/varit/borde vara...
2
Svar
32
· Visningar
2 593
Senast: Vira
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
95 877
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Valp 2024