Sv: 04-ornas tråd edition 4!!
Min Qalamity E:Qalle-Leuthen ska jag nästa år försöka kvala till breeders och scandinavian open med(dressyr). Kapacitet så det räcker till har hon har jag fått bekräftat för mig, av tre olika tränare med stor erfarenhet av unghästar, de senaste veckorna
. Så hoppas verkligen att vi "kommer att segla genom kvalen" som en av dem uttryckte sig.
Sen tillkommer såklart en portion tur och att mammsen på ryggen ska kunna styra runt någorlunda, men det kommer vi till
Är jättelycklig för att min älskling har växt
hon mäter nu *dam dam dam* hela 166 cm!! För min del kan hon gärna fortsätta lite till. Dessutom har hon grovsat till halsen rejält på sistonde(även kanske magen men det nämner jag bara iförbifarten
) så hon är så snygg och ståtlig.
I måndags så var vi iväg och tränade för min tränare första gången sedan kvalitéts. Det var superkul och gumman är så himla pigg och positiv. Fick ingen direkt mjukstart utan det första h*n säger är "är hon så bra som jag tror att hon ska vara så ska vi börja med byten idag". Jag så nog mest ut som
. Gjorde 4 st mer eller mindra bra, red snett igenom och bytte i hörnet, bästa gången var hon bara efter med ett steg bak, vilket förmodligen mest var ryttarfel
. Min lilla ängel.
Vi ska köra med byten fram till jul sedan befästa förvända. Min tränare anser att det är lättare att lära dem byta när de är lite "ostabil" istället för att göra det när man harvat förvänd i ett år och hästen fattar noll när man helt plötsligt vill få dem att göra "fel". Tycker det låter logiskt!
Måste bara inflika att jag tycker det är så himla roligt att läsa om allas dagliga äventyr, det är min lilla ritual att sätta mig och läsa 04-tråden varje kväll. Så tack alla för fin underhållning