04-ornas tråd edition 4!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04-ornas tråd edition 4!!

Nedan följer en kort instruktion (bör ej tas med till era små fyrbenta vänner)
1. Spring så fort du bara kan
2.hoppa så högt upp i luften det bara går (svansen ska helst fastna i en flyplansmotor :D )
3. släng ut alla fyra benen som en sprattelgubbe (tänk utfälld snöängel fast på mage.. och i luften)
4. försök få alla fyra benen under dig igen INNAN du landat (här har min lillkille lite problem):rofl:
Den instruktionen måste min häst ha läst :eek:. Han följer den till punkt och pricka varje dag i hagen... :rofl:. Vi har dock haft turen att inte få skador av det. Han fixade det istället med en megahovböld som innebar 1,5 månaders vila.

Vad roligt att träningen gick bra! Visst är det svårt att rida de små liven när ridhuset är fullt. Koncentrationen blir ju inte på topp precis.

*kl*

nu kommer jag tillbaka till denna tråden igen!! har ju en arabvalack e. CC Chagal ue.Pohaniec

Var lite aktiv i tråden för nåt år sedan men fick i mitten av september nu i år en son så i februari la jag ridningen på hyllan! Men har nu börjat med den igen, när jag avslutade i februari så hade vi varit ute och ridit själva, endast skrittat och travat honom!

Lägger in lite bilder från sista ridpasset i februari.!

18329336.jpg

18329338.jpg

Däremot så försöker jag pränta in den handbok som hästägaren önskar att ens lilla fyrbening skulle läsa...

Typ:

*Skada dig inte.
*Var lagom lättfödd.
*Var lagom pigg.
*Var rädd om ditt täcke.
*Var snäll mot dina hagkamrater.
*kossor är inte farliga.
*Inte älgar heller.
*Inte mörka fläckar på asfalten heller.
*Inte ens små jävla får är det minsta farliga!

osv

Men DEN boken läser inte mina kusar kan jag säga...:cool:

Den boken har min dam läst nästan hela,hoppad dock över var lagon lättfödd,hon blir fet bara av att se en grön handduk :devil:

Målet med min lilla är väl att starta lite clear rounds hopp nästa år och kvala henne till dressyrchamp,om min grannflicka hjälper mig då jag är allergisk mot allt som heter dressyr,tålamod och sitta o nöta :o,men hon kommer ochså att betäckas så vi får se hur formen är och hur länge hon får vara med innan TR säger ifrån,just nu är hon hopphäst o skogsmullle

Vilken fin kille du har:d ja o så tycker ju jag att det är lite x:a kul att han är arab så Pompisen får lite "arabsällskap".;)

Sadeln låg jättebra. Var lite ovant att rida i en flatback igen (var dessutom "flatare" än jag förväntat mig.) Fick dock definitivt både en bättre sits och ett bättre skänkelläge och Pompa fick äntligen sin bogfrihet:).
Får väl ligga lite lågt ett tag med mina sadelkrav (Premessa behöver oxå byta sadel)men så småningom får det nog bli en dressyrsadel oxå.:angel: Känner mig hur som helst nöjd med inköpet. :laugh:

Trevlig helg på er allihopa :rofl:

nej jag vart chockad över lite hår de blev och då gjorde jag en helrakning!!
Hon var helt fantastisk att raka (första gången hon blev rakad), stod helt stilla och brydde sig inte ett dugg :D:D

:rofl::rofl::rofl::rofl:

Jag misstänker starkt att detta är uttdrag från den hemliga instruktionsboken alla hästar får med modersmjölken.:mad: Hur har du hittat en sådan? Mina hästar gömmer sin väldigt väl.

Däremot så försöker jag pränta in den handbok som hästägaren önskar att ens lilla fyrbening skulle läsa...

Typ:

*Skada dig inte.
*Var lagom lättfödd.
*Var lagom pigg.
*Var rädd om ditt täcke.
*Var snäll mot dina hagkamrater.
*kossor är inte farliga.
*Inte älgar heller.
*Inte mörka fläckar på asfalten heller.
*Inte ens små jävla får är det minsta farliga!

osv

Men DEN boken läser inte mina kusar kan jag säga...:cool:

japp han e lite slarvig min lillkille så jag hittade den en dag när jag skulle mocka (tips kolla mellan vattenkoppen och väggen:idea:)...

Min lista som jag försöker lära lurken är:
*var rädd om storasysters täcken...
*man behöver inte rulla sig VARJE dag
*JA din skugga förföljer dig, men jag lovar den kommer aldrig kunna skada dig..
*gå INTE så nära åkanten
*du kan inte drunkna i vattenpölar
*du är inte släkt med X2000

det går inte så bra för mig heller... Danne är selektivt ordblind :rofl:

Kan vi inte få se en bild på din pålle ?:bump:

jodå det kommer, har bara en bra just nu och den är snart ett år gammal, han är inte riktigt fotogenisk och bilder utan huvud vill jag inte lägga in även om jag har hur många som helst :angel: (ska prova o fota på stallet idag)

ja det är superskoj, idag tänkte jag nog prova lite "klättring", har en riktigt lång, ej så brant backe hemma som jag nog ska våga mig nerför oxå. Skulle gjort det i somras men efter våra promenader vid hand då han i stort sett rullade nerför backarna så försvann det lilla mod jag kunnat uppbringa :crazy: känns som att motoriken dock har börjat komma igång på honom nu så vi gör ett försök. Gör jag inga fler inlägg i den här tråden så vet ni ju varför :angel: (usch nu ångrar man att man inte har säkerhetsväst)

KL
Jag bara älskar lördagmornarna i stallet med dottern.:laugh: Var ute på en tur i skogen. Båda hästarna var på tårna o vill helst galoppera. På just den här svängen brukar vi göra så att vi travar tillsammans (efter ca 20 min skritt) sen när det är dags för galopp kör var o en sin egen takt (vilket i princip innebär att Premessa, som tävlats o tränats i galopp, är utom synhåll efter ca en sekund.) Pompa gick kanon o för första gången travhoppade vi över stora vattenpölar sedan kullerbyttan.:bump: Sen fick även Pompen sträcka ut o hennes galopp går inte av för hackor den heller. Avslutningsvis fick dom båda galoppera upp för en liten sandbacke, vilket alltid är populärt, innan vi skrittade hem. Kände verkligen jätteskillnad med nya sadeln o kunniga stallkompisar håller med om att den verkligen ligger jättebra. :)
Nej nu skall jag ned på stan o sätta sprätt på lite pengar som ligger o tynger i plånboken:angel: Ja, iaf bildligt om än inte bokstavligen.:bow:

*KL*

Ska strax iväg och drilla lillgummans lite i ridhuset:) Hon var så otroligt fin när jag red ut sist så jag bara längtar efter att få komma upp på ryggen. Hon är så jäkla positiv och surar aldrig, bara går och går:love:(än så länge:devil:) Nästa uppgift blir KM om några veckor och det ska bli skitkul att se hur mkt hon utvecklats i höst.

Ska tvinga mamsen att ta lite kort:p

Over and out;)

Nu har jag nervöst suttit och väntat på att du ska skriva fler inlägg med tanke på att du avslutade ditt förra med:

Gör jag inga fler inlägg i den här tråden så vet ni ju varför (usch nu ångrar man att man inte har säkerhetsväst)

Gick klättringen bra?

Själv ska min självmordspilot hoppa min skrutt uppsutten idag för första gången. Konstigt nog är JAG nervös som bara ska stå på backen och ta kort :D. Återkommer med rapport.

Nu har jag nervöst suttit och väntat på att du ska skriva fler inlägg med tanke på att du avslutade ditt förra med:

Gör jag inga fler inlägg i den här tråden så vet ni ju varför (usch nu ångrar man att man inte har säkerhetsväst)

Gick klättringen bra?

Själv ska min självmordspilot hoppa min skrutt uppsutten idag för första gången. Konstigt nog är JAG nervös som bara ska stå på backen och ta kort :D. Återkommer med rapport.

vart inte meningen att du skulle bli nervös juh :( glömde bara bort att gå in igen igår, fastnade i telefon :angel:

Jo det gick över förväntan, blev en lite brantare/kortare backe. Trodde mitt hjärta skulle hoppa ut när vi gick ner första gången. Lilleman tyckte att vadå? Kan man inte bara köra ner huvudet, lägga all tyngd framtill och dra järnet nerför backen?? Blev ett antal halter hela vägen ner. Tredje och sista gången verkade det dock som att femöringen trillat ner och matte var SÅÅ stolt :love: Det fick räcka med tre gånger för både han och jag var helt psykiskt slut efter det :rofl: Idag blir det lite dressyr i paddocken och så får jag se till och lära mig LB:0 som vi ska tävla i på Söndag (är helrörigt det programmet juh) som väl är så kan jag redan LC:2 som ska ridas på lördagen. Lite rädd att blanda ihop dem är jag dock.

Väntar med spänning på hoppbilderna av din lille skrutt, om jag lyckas så kommer det några bilder på Lilleman här nedan om en liten stund.

Okej, som utlovat kommer här då liite bilder (med huvud och allt :bow: ) Ska se om jag inte kan muta någon till att ta lite ridbilder på oss oxå senare i veckan.
24615895.jpg

24615896.jpg

24615894.jpg

24615897.jpg

Och nej storasyster är inte såå liten som hon ser ut på bilderna.. faktiskt :p

Vad söt han är :love:. Nu vill jag se uppsuttna ridbilder :d.

Väntar med spänning på hoppbilderna av din lille skrutt, om jag lyckas så kommer det några bilder på Lilleman här nedan om en liten stund.
Jag måste säga att jag är en mycket stolt matte just nu. Han skötte sig strålande. Blev en del intressanta skutt i början, men sedan kom han på det. Vi körde bara trav och småhinder (ryttaren tyckte det var lite svårt att vänja sig vid hans jättegalopp :D).

Efter en sisådär sju skutt var han helt slut :D. Här kommer några filsnuttar med dålig kvalité. Blir inte klok på kameran som ändå är en 10 Mpixel...

Första skuttet:
http://www.youtube.com/watch?v=8fLgXoXsbUc

Oxer, nu börjar han fatta:
http://www.youtube.com/watch?v=N-AlRw131G4

Nöjd ryttare och häst som travar av:
http://www.youtube.com/watch?v=uCo7UImYuhA

OBS, inte jag som rider så inga kommentarer på ryttaren.

KL
Nu är det äntligen gjort ! ! ! "tanten o unghästen" har hoppat:banana:
På lördag är första hoppträningen så jag tänkte att jag bara måste testa lite själv innan så vi (läs jag) inte gör bort oss (mig) helt. Började iaf med lite travbommar som gick geschvint. Sedan hoppade vi ett litet kryss på den enorma höjden av 30 cm:angel: vilket Pompisen tyckte var jätteroligt. :rofl: Fanns överhuvudaget ingen tvekan hos henne i anridningen o taxeringen skötte hon i det närmaste själv. Rätt galopp landade hon i oxå fastän att matte har jättesvårt att svänga vänster pga av en gammal skada i vä axel.
Tyckte det var lagom mkt att börja med. Nej, nu är maten klar sedan ska jag kolla på Lilla Geischas nya filmsnuttar. :bow:

Va duktig han var!! Åh vilken trav han har alltså!! Jag bara dregglar! :d

*kl*
Igår var jag så arg på Saga så jag grät floder kan jag säga (pms hade nog ett finger med i spelet oxå :devil:)

Saga har vilat i två veckor och igår skulle hon igång igen. Jag hade först funderat på att promenera första gångerna men övertalade mig sen att det var bara fjoll från min sida i så fall. Så jag hoppade upp... och hoppade av igen ganska snart för hon var helt vansinnig... :cry: Jag tog longerlinan och gick iväg för att lina men hon var helt tokig och jag glömde longerpisken så jag var tvungen att ge upp för man måste kunna gå på henne rejält när hon är så där för annars kan hon bli lite farlig :devil: Sen var jag så ledsen så jag gav bara upp och släppte ut henne i hagen igen...

Men idag var det upp till kamp... sadlade på och tog longerpisken och gick iväg för att longera och ev hoppa upp sen... hon dundrade runt i full kareta i 30 minuter!! helt okontrollerad och i lufte hela tiden sen, sen vart hon trött och orkade inte längre då hoppade jag upp och travade runt lite...

Men herregud alltså... en normal häst ska du väl kunna hoppa upp på när dom har vilat lite, ok om de är jätte pigg, tittig och ja allt möjligt men du SKA väl kunna hoppa upp... :grin:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 901
Senast: inverterad
·
Kropp & Själ Jo, nu när många sport-arrangemang blir inställda kom vi på i Tränings-tråden att vi kör ett virtuellt Buke-lopp, såklart! :banana...
8 9 10
Svar
186
· Visningar
8 655
Övr. Barn Läser man tillräckligt långt i träning-som-religion-tråden så börjar den handla om skolidrotten/gympan, och hur den är/varit/borde vara...
2
Svar
32
· Visningar
2 593
Senast: Vira
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
95 877
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar