Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Vård
Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel
Foder & Strö
att ge då höet brister lite i vitamin-och proteinhalt? (Under våren)
Ger nu Lusern (proteinrikt), men ska även ge någon form av vitamin...
Foder & Strö
Min häst, varmblodssto, 146 cm inne på sitt 8:e år är lite rund och go om magen. Hennes foderstat idag ser ut så här:
750 g Eggersmanns...
Foder & Strö
Jag har för mig att jag hört nånstans att man inte bör blötlägga helhavre då det inte skulle vara nyttigt. Jag kommer inte ihåg vem jag...
Foder & Strö
Fjordingen var inte alls fet!
Hon var tunn och helt utan muskler.. kan inte stå på havre utan äg. vill helst ha henne på krafft (grund)...
Foder & Strö
Är det bara nåt jag fått för mig, eller är pellets ett "sämre" kraftfoder eftersom det innhåller "bindningsmedel" som hästars magar har...
Foder & Strö
Läste här nåstans att om hästen är grinig så kan det bero på störning i tarmfloran, och att man då kan ge foderjäst?
Stämmer detta? Ska...
Foder & Strö
Såna dära morotsflingor som man lägger i vatten och sväller innan fording, ungefär som betfor, är de något att hänga i julgran? De är ju...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.