Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Vård
Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel
Foder & Strö
Nu har vi fodrat med hösilage i ca 2 månader o nu har de först problemen börjat komma. Ett flertal hästar har diarrer o är lösa i magen...
Foder & Strö
Hej alla bukes foderkunniga! Nu har lite funderingar över protein igen. Tidigare skrev jag en tråd där jag undrade om jag skulle ge mer...
Foder & Strö
Min häst sorterar ut sina mineraler (grusmineraler)
Jag fick hjälp med foderstaten och då rekomenderades hippo avel. Men hur ska jag få...
Foder & Strö
Kornkross ska väl hålla ca 2-3 veckor (på vintern iallafall), vad jag förstått. Vad "händer" när det blir gammalt, dvs om man har det 4...
Foder & Strö
Sitter här o försöker räkna ut herrens foderstat. (Tror inte riktigt nattens beräkningar blev rätt.)
När jag nu försöker gå in på Ninas...
Foder & Strö
Ska sätta igång unghästen efter vintervila i februari, och har då fått tipset att ge E-vitamin för att hjälpa till med muskelbygget. Hur...
Foder & Strö
Blötlägga KRAFFT pellets?
Läste (på allas vårt kära lunarstorm ;)) att en tjejs hästs Krafft hade svällt upp i matstrupen så att det tog...
Foder & Strö
Som alla vet så bör man blötlägga pelleterat lucern men borde man inte blötlägga allt annat pelleterat foder också eller sväller vanligt...
Foder & Strö
Hörde för ett tag sedan att betfor kan göra hästarna coolare/lugnar..Är det verkligen sant ??
En kompis sa att hennes häst vart rätt så...
Hästmänniskan Ja, jag uppfattade det lite svart eller vitt. Och jagvskulle inte själv klara attvsätta ett så bestämt mål att göra om hwla mitt system...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.