Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Foder & Strö Har sökt i forumet, men jag hittar inget svar.. Hur mkt protein/MJ kan man egentligen räkna med att de får i sej av gräset såhär...
Svar
7
· Visningar
811
Senast: adnamA
·
Foder & Strö Jag hoppas det är rätt tråd. Skulle vara kul att veta hur många det är som har dem ute ännu. Jag kommer inte att anklaga någon för att...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
6 164
Senast: mizz
·
A
Foder & Strö hon är 163, vägen 465, ungefär. hon är ett fullblod, 16 år. vädligt svårfödd. blir riden normalt, 6 dagar i veckan, ca en timma...
Svar
3
· Visningar
633
Senast: gejsa
·
L
Foder & Strö Finns det någon här som INTE skickar in sitt hö på analys och tycker det funkar endå ? Jag har alltid fodrat "med ögat" och tycker...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 416
Senast: gejsa
·
T
Foder & Strö Jag har en arab hemma som e pigg vanligt vis,dok ska jag nu planera en foderstart åt han. Kan någon hjälpa mig? alla sejer ju olika hela...
Svar
4
· Visningar
869
Senast: Dundret
·
S
Foder & Strö håller på att knåpa ihop en ny foderstat (ska byta stall), men det går inte :confused: blir för lite selen och kan inte ge mer av...
Svar
1
· Visningar
662
Senast: Jamtland
·
Foder & Strö Behöver lite allmäna tips om foder som är bra för hästar som bygger muskler och hull. Ja först hullet, sen musklerna kanske :p Helst...
Svar
3
· Visningar
734
Senast: Jamtland
·
G
Foder & Strö Hur jag än trixar får jag energin för låg och proteinet för högt. :mad: Jag läste någonstans att fibergi har lågt protein och högt...
Svar
2
· Visningar
800
Senast: Glorfindel
·
A
Foder & Strö Jag har blivit erbjuden att köpa havre! Men hur länge måste havren ligga innan den går att använda, när den är nytröskad :confused:
Svar
3
· Visningar
629
Senast: ame
·
B
Foder & Strö Har en häst hemma som det via blodprov konstaterats infektion på, veterinären berättade även att han hade lite brist på järn, om detta...
Svar
7
· Visningar
1 582
Senast: HelenaHandberg
·
A
Foder & Strö jag ska gå från att ge pållan 11 kg ensilage och 3 kg krafft grund till 11 kg ensilage, 0,7 kg korn, 0,3 kg betfor, 1,5 kg...
Svar
3
· Visningar
765
Senast: allroundhästarna
·
Foder & Strö Funderar på att köpa biotin till min häst och har kollat runt lite. Det finns ju (förstås) massor av olika märkenoch också hemskt olika...
2
Svar
22
· Visningar
2 712
Senast: mirjada
·
Foder & Strö Ja vilken använder ni och varför? Kan man använda olivolja i fodret? Syftet är att ge det för att hålla hull.
2
Svar
24
· Visningar
2 803
C
Foder & Strö Vill köpa ett hösilage som funkar att ge till 1 nsv 1-åring och 1 20-årig kallblodstravare (som f n endast går som pensionär i hagen)...
Svar
9
· Visningar
945
·
Foder & Strö Jag har en elvaårig arabvalack som jag utfodrar med ca 1kg havre om dagen + betfor (kommer inte ihåg mängden) och Chevinal plus. ca 8-9...
Svar
3
· Visningar
863
·
J
Foder & Strö Vad innehåller sojaproteinerna? Jag sitter och räknar på foderstaten och kan inte hitta värdena på nätet? Krafft protein finns ju men är...
Svar
1
· Visningar
710
Senast: Antiqua
·
Foder & Strö ...När ni räknar foderstat med fri tillgång på stråfoder...?
Svar
3
· Visningar
652
·
M
Foder & Strö Vårt hö saknar i stortsett all protein. Det är jätte mycket energi och jätte lite protein. Nu kommer jag inte ihåg i huvudet hur mycket...
Svar
11
· Visningar
1 828
Senast: milly
·
M
Foder & Strö Hej! Nu har jag är det äntligen dags att köpa eget stall :) ! Men efter många år av att allt ingått i en månadshyra har jag ingen aning...
Svar
11
· Visningar
1 196
Senast: Antiqua
·
Foder & Strö Min valack har under en tid haft rejält med problem med tänderna, allt ifrån broskbildningar som plockats bort, tänder som flyttats i...
2
Svar
20
· Visningar
1 889
Senast: Zeeke
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka