Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

O
Foder & Strö Hur mkt hö och vad för slags foder skulle en d-ponny, 142cm på ett ungefär behöva ha, om den inte ska ridas alls utan bara gå som...
Svar
9
· Visningar
815
Senast: Gnist
·
C
Foder & Strö Jag ska kanske börja med att berätta att mitt ensilage har en ts på 70%... *Hur vet man att en bal har varit öppnad för länge? Syns...
Svar
13
· Visningar
2 564
Senast: gejsa
·
Foder & Strö Vad för behov räknar ni att en minshettis på 85 cm, vallack och ca 10 år i knappt nått arbete alls har?Nån sa att de kanske väger 110 kg?
Svar
4
· Visningar
805
Senast: musen21
·
A
Foder & Strö går det? t.ex. om hon får stallets hösilage på morgon och lunch och sen mitt egna köpta hö på kvällen, är det bra eller dåligt? påverkar...
Svar
13
· Visningar
1 378
Senast: Arracsbullen
·
M
Foder & Strö Fick just höra att det är farligt att ge mycket godis, morötter-äpplen, när det blir frost. Att hästarna kan få kolik. Stämmer det??
Svar
5
· Visningar
811
Senast: Mount Never Rest
·
M
Foder & Strö Är det farligt att ge sin häst salt med jod i?? :eek: Min häst har fått det en gång hittils. Dom har mineralsten i hagen men jag vet...
Svar
6
· Visningar
3 668
Senast: Maxmax
·
Foder & Strö Har fått hem hösilage o de 2 första balarna jag öppnade luktade supergott. Idag fick jag tag i 2 balar som inte alls luktade så gott...
Svar
3
· Visningar
958
Senast: TesseToken
·
Foder & Strö Märker ni någon skillnad på dem? GÖR man det? Jag har gett mina hästar det i ca två veckor. Ni som ger örter till era hästar hur...
Svar
4
· Visningar
1 264
Senast: Zeeke
·
Foder & Strö Finns det något preparat som heter Glykomin, eller har foderleverantören stavat fel i sin prislista och menar egentligen Bio Glucomin...
Svar
5
· Visningar
1 335
Senast: Zeeke
·
Foder & Strö Hallåj Tänkte kolla om någon här inne kör med dynavena som foder till sin häst..? Jag funderar nämligen på detta foder isåfall...
Svar
1
· Visningar
584
Senast: Molin
·
Foder & Strö Hej hur har ni gjort, har ni vaccinerat era hästar mot butulism? Jag har nämligen hört att man bara vaccinerar mot "en stam" och att det...
Svar
1
· Visningar
611
Senast: Mynta2
·
B
Foder & Strö Någon som vet vad man gör åt proteinknutor som uppkommer av för mkt protein i kraftfoder och grovfoder. Jag har minskat ner drastiskt på...
Svar
12
· Visningar
3 014
Senast: mirage
·
A
Foder & Strö okej, nu ringde jag en bonde som säljer hö, jag frågade vad det var för värden på höet, då sa han 40? vaddå 40?? vad menar han meddet...
Svar
11
· Visningar
1 052
Senast: ridtravare
·
P
Foder & Strö Har sökt på tidigare trådar, men inte hittat något bra. Jag bytte stall för ca 4 veckor sedan. Vänjde in hästen från det gamla...
Svar
9
· Visningar
1 226
Senast: l_isa
·
Foder & Strö Ni som ger Hestekrafft, ger ni bara Hestekrafft (+ ev. havre/korn) eller ger ni extra tillskott med betfor, mineraler, vitaminer osv.?
Svar
3
· Visningar
779
T
Foder & Strö Varför ger man hästarna müsli? och hur mycket bör man ge dom??
Svar
17
· Visningar
1 672
Senast: Molin
·
Foder & Strö Jag stod och pratade med en produktansvarig från Salsa Hästfoder idag. Vi kom givetvis in på foder till distanshäst och arab eftersom...
Svar
3
· Visningar
732
Senast: Iccic
·
Foder & Strö Ja det står ju i rubriken, men hur mycket hö/ 100kg kroppsvikt bör man minst ge hästen / dag. Jag har alltid gett ganska mkt hö &...
2
Svar
28
· Visningar
2 861
Senast: LIA
·
G
Foder & Strö Om man vill ge betfor för att hästen ska få i sig algerna, hur mycket kan och bör man ge utan att det påverkar foderstaten allt för...
Svar
3
· Visningar
635
Senast: glimmie
·
V
Foder & Strö Var och handlade på Lantmännen och såg att det låg en del broschyrer där, bl a två nya "böcker" (tjockare häften, riktigt snygga) från...
Svar
7
· Visningar
813
Senast: mirjada
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka