Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Foder & Strö Jag har en pålle som har lite svårt att hålla hull. I somras magrade han kraftigt eftersom han vantrivdes med att gå på bete, han ville...
Svar
2
· Visningar
819
Senast: Coffeaclub
·
O
Foder & Strö Ska köpa soja till mina hästar eftersom proteinvärdet i höet är dåligt. Vad jag undrar är om det är samman sorts soja till häst som ges...
Svar
10
· Visningar
1 163
Senast: mirjada
·
Foder & Strö Ser ni några nackdelar att ge en fånghäst i liten sjukhage fri tillgång på hösilage? Tänker att det kanske blir för mycket av energi och...
Svar
8
· Visningar
1 539
Senast: Febbe
·
A
Foder & Strö jag funderar på vad jag ska ge min häst för mat, tycker ni att detta låter rimligt, jag skriver inte hur mycket för jag har inte fått...
Svar
2
· Visningar
573
Senast: armando
·
Foder & Strö Någon som vet vad det är? :cool:
Svar
2
· Visningar
696
Senast: Joyride
·
Foder & Strö Hej! Min häst har gått på havrekross ett bra tag. Hon är en maxad dponny, sto 13 år, i normal/tävlings kondtion Havre krossen...
Svar
5
· Visningar
815
Senast: nexxa
·
Foder & Strö Är det bara jag, eller verkar det inte som allt fler och fler som påstår att deras häst inte "tål" hel havre? Helt ovetenskapligt...
2
Svar
33
· Visningar
2 510
Senast: Immer
·
F
Foder & Strö Var får man tag på Protexin, är det hos vet eller privatbutiker? :confused: Någon som har erfarenheter av Protexin och mot vilken...
Svar
10
· Visningar
1 621
Senast: milly
·
H
Foder & Strö måste man koka krossad linfrö innan man ger det till hästen?? räcker det inte att bara blöta den några timmar , det gör man ju till sig...
Svar
12
· Visningar
1 808
Senast: lundsbo
·
A
Foder & Strö Vad har ni som förslag till foder till en häst som behöver långsam energi (jag jämför med hur maratonmänniskor ska äta). Skulle vilja...
Svar
8
· Visningar
1 677
Senast: HannaZ
·
Foder & Strö Hallå.. okey stoet kommer om två veckor och då ska maten finnas på plats. Kornet och havren finns redan då det ingår i hyran...
Svar
3
· Visningar
727
Senast: Molin
·
S
Foder & Strö Hej. Jag har fått en massa vete spill av min granne som odlar vete. Kan man verkligen ge det till hästar? Hur o hur mkt i så fall?
Svar
2
· Visningar
672
Senast: mirjada
·
E
Foder & Strö Min häst har som följd av ehrlichios nu fått fång och får då gå i en liten hage. Han får bara äta hö och inget kraftfoder. Eftersom...
Svar
2
· Visningar
962
Senast: pompelina
·
Foder & Strö Om man ska byta från hösilage till vanligt hö hur pass försiktig ska man vara vid själva bytet? Jag ska analysera det vanliga höet...
Svar
3
· Visningar
652
Senast: linafina
·
B
Foder & Strö Tog i går kväll då vi öppnade en ny bal ut ett litet prov utav ensialget som jag ska skicka på analys. Provet har legat ute på vår...
Svar
7
· Visningar
1 150
Senast: gejsa
·
P
Foder & Strö Har en häst som har vart lite orolig i magen på sista tiden, och för att stabilisera hela mag- och tarmpaketet ska vi prova linfrön...
Svar
4
· Visningar
954
Senast: popeye
·
Foder & Strö Det finns en häst i stallet som älskar potatis... Är det bra för hästar att äta potatis? Vad annser ni? om det är bra, varför...
Svar
7
· Visningar
1 763
Senast: Glorfindel
·
Foder & Strö Jag och min kompis är de två hästägare som ger mest grovfoder i stallet till våra hästar. Min får 12-13 kg per dag (det är vad hon...
2
Svar
20
· Visningar
2 811
Senast: Glorfindel
·
Foder & Strö han har varit det i nästan en vecka nu. Han går fortfarande på bete, så han äter inte mer än 2-3kg hö om dagen, samt ca 0,3kg hippo...
Svar
4
· Visningar
727
Senast: YorkWann
·
Foder & Strö Är det större eller mindre risk för mögel eller snabbare jäsning i hösilage som är väldigt torrt? Vi har inte fått analysen än, men nu...
Svar
13
· Visningar
3 785
Senast: somi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bästa hagbootsen?
  • Stora shoppingtråden III