Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Jag har börjat ge min häst vetekli för att få lite bättre kalk/fosfor balans. Men nu har han flera dagar på raken varit svullen i...
Svar
2
· Visningar
797
Foder & Strö Hur många kilo äter en stor häst av ett hö med medelvärde om dagen? Om den får fri tillgång... Hur mycket betalar ni för erat hö...
Svar
7
· Visningar
1 053
Senast: Ideaal
·
Foder & Strö Har bla sett detta fodret hos Dynavena och undrar lite om det. Är det någon här som använder det? Har förstått att det är något man ger...
Svar
5
· Visningar
1 126
Senast: popeye
·
P
Foder & Strö Har funderat på att prova litet foderjäst på en av mina hästar som har litet problem med magen (tendens till att vara litet lös...
Svar
11
· Visningar
1 428
M
Foder & Strö Ja, vad är det för skillnad på kraft grov och nya kraft grov??
Svar
6
· Visningar
1 014
Senast: MartinaN
·
B
Foder & Strö i boken "Bygga för häst" från SRF står det att man inte ska ha krubban nära vattenkoppen för att då kommer hästen att slabbar ner...
Svar
6
· Visningar
1 190
Senast: mackan
·
Foder & Strö Brukar ni blöta doder från Kafft eller ger ni det torrt?? Själv så ger jag min unghäst Hippo Alfa och jag blöter upp det för att...
Svar
2
· Visningar
707
Senast: Gupello
·
E
Foder & Strö hur mycket foder är det lämpligt att ge ett föl på 9 mnd? han går inte med stoet längre.
Svar
9
· Visningar
1 041
Senast: gejsa
·
T
Foder & Strö Om man ska delfodra med halm, vilken sort är lämpligast? Eller spelar det ingen roll?
Svar
4
· Visningar
709
Senast: Eskita
·
Foder & Strö Ja, finns det någon sådan? :angel: Kliat av sig manen på en dm av mankammen, samt en bra bit av svansen.. Problemet är avhjälpt, och...
Svar
2
· Visningar
707
Senast: Whalor
·
F
Foder & Strö hjälp mig att räkna! formeln för smrp... Smb.rp = CP smb.koeff X CP CP smb.koeff = CP smb.koeff = råproteinets...
Svar
3
· Visningar
948
Senast: fjordinghanna
·
T
Foder & Strö Jag har både hört att rönnbär ska vara giftiga för hästar och att de ska vara nyttiga och jag undrar vad som stämmer, om de är nyttiga...
Svar
2
· Visningar
1 653
Senast: skjootan
·
S
Foder & Strö Någon som vet var man får tag på det?
2
Svar
24
· Visningar
10 518
Senast: Sveipur
·
P
Foder & Strö Hej...för en vecka sedan var jag hos tandläkaren med min häst. Han hade fått in ett litet höstrå mellan två kindtänder som antagligen...
Svar
1
· Visningar
795
Senast: mirage
·
Foder & Strö Hej. Boxgrannen har ett hö som luktar gammal fimp, iallafall åt det rökiga hållet. Höet är ganska mörkt, ungefär som hösilage...
Svar
3
· Visningar
867
Senast: Anna981
·
H
Foder & Strö Jag funderar på att ge mitt halvblod hestekraft och har därför några funderingar: Vad är skillnaden mellan Hestekraft och hestekraft...
Svar
2
· Visningar
758
Foder & Strö Hästen var inte dräktig så nu är det bara att inse att hästen måste bantas... Har inte behövt göra det på nån häst tidgare så nu behöver...
Svar
1
· Visningar
704
Senast: Minelli
·
T
Foder & Strö Går det inte att räkna ut vilken analys ens hästs grovfoder borde ha och sedan kunna köpa in hö efter det? En tanke bara.. att göra...
Svar
7
· Visningar
869
Senast: Anja586
·
Foder & Strö Finns det något som är bra att ge till hästar som behöver lägga på hullet, men utan att ge dom för mycket energi? Det känns som jag är...
Svar
10
· Visningar
1 001
Senast: starcraft
·
B
Foder & Strö Vart kan man köpa det. Är det någon som vet har kollat överallt känns det som men hittar inte det. Ska ge det i maten och till hovarna...
2
Svar
23
· Visningar
3 551
Senast: toketossan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka